Mitt navn er Audun Ueland, og jeg jobber i PramPack sammen med daglig leder Anne Morkemo (fra Skaperen) og Anders Mjåset. Spentsmurf var så snill å tipse meg om at det var en del spørsmål her inne om PramPack, og jeg tenkte at jeg skulle prøve å oppklare de fleste av disse med dette innlegget.
Det er en del spørsmål om hvilke vogner som passer i PramPack, og det skjønner jeg godt. Vi er godt i gang med å lage en oversikt over de fleste vogner, hvordan de passer og nøyaktig hvordan de bør pakkes i PramPack for å oppnå best beskyttelse. Det finnes veldig mange ulike vogntyper, så det er en stor utfordring å lage en komplett oversikt, men før lansering kommer vi til å publisere oversikten på våre hjemmesider (
www.prampack.no), og den vil oppdateres kontinuerlig etter hvert som vi får prøvd flere og flere vogner. Det vil være noen generelle hovedregler for innpakking av vogner, i tillegg til individuelle bruksanvisninger for hver vogntype. Vi mottar gjerne tips til hvilke vogner vi burde teste (dersom vi ikke allerede har gjort det), og ellers også alle andre henvendelser og spørsmål. Vi svarer på alle mailer som sendes til
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen
.
Det jeg imidlertid kan si, er at det er svært få vogner som ikke passer i PramPack. Det er plass til store SIMO- og Emmaljunga-vogner med dypbag (i noen tilfeller må den være sammenslått) oppå. Samtidig passer også små vogner som for eksempel TFK Jogster III, også veldig godt. Grunnen til dette er korskonstruksjonen til PramPack, som gjør at man alltid får strammet bagen godt rundt vognen, nesten uansett størrelse på denne. Det er helt riktig som én av dere påpeker i denne tråden, at PramPack kan tilpasses til vognen. OTH for eksempel, blir veldig lang og flat når den er sammenslått. Det er heldigvis ikke noe problem fordi PramPack er mer enn stor nok, og former seg etter vognen. (Eksempel på bruksanvisning for OTH: Denne vognen bør legges opp ned inni PramPack, slik at den flateste siden vender ned, og hjulene vender opp. Bakhjulene skal stå mot PramPacks bakende. Ikke ta av forhjulet. Håndtaket bøyes opp og inn mot hjulene.) Den eneste begrensningen ligger hos flyselskapene, som ikke tillater at understellet med bag oppå blir høyere enn 55cm når det sendes som bagasje (pga plass på bagasjebåndet).
Som en hovedregel er det ofte en fordel å pakke sportsdel eller bag sammen med understellet inni PramPack, og det er nesten alltid plass til dette. Fordi alle vogner er forskjellige, varierer det fra vogn til vogn hvordan dette bør eller må gjøres for å få god beskyttelse, og dette vil være beskrevet i vognlisten som vi holder på å lage. Det vil selvfølgelig forekomme at noen har en vogn som ikke enda står på listen vår. I slike tilfeller bør man sende oss en mail slik at vi kan få testet vognen, og/eller gitt en anbefaling om hvordan den bør pakkes. Noen få vogner blir såpass spesielle når de er sammeslått at vi av beskyttelseshensyn ikke kommer til å anbefale dem til bruk i PramPack. Dette vil selvfølgelig også være oppgitt i listen som blir lagt ut.
Jeg håper at dette svarte på spørsmålene her inne. Nøl ikke med å sende oss en mail dersom du lurer på noe mer/annet, eller ta en titt på
www.prampack.no for bilder, video, mer info og forhåndsbestilling.
Mvh
Audun Ueland