Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Pram pack.

Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12184

På pram pack sidene står det PramPack passer til nær alle barnevogntyper. På det ene illustrasjonsbildet viser det en Emmaljunga Scooter (håper jeg ikke tar helt feil nå) som blir pakket i Pram Pack, og der synst jeg det ser ut som Scooteren akkurat passer. Og Scooteren er vell en av de mindre vognene sammenlagt? Da blir jeg så skeptisk.

Hvor god plass følte du at du hadde med Bassonen din Spentsmurf?
Hvordan er den sammenlagt? Er Pram Packen mye mer fleksibel enn bildene kan gi inntrykk av?

..jeg savner en liste over akkurat hvilke vogner som passer :dry:
Men skjønner at det ikke er det letteste å få til før lansering :)


Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 14 år 11 måneder siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12186

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det der er en scooter ja. Ser det både på sittedelen og hjulene. Og den blir ganske liten sammenlagt, større vogner er vel litt bredere og lengre men største forskjellen er vel at de bygger mer i høyden. Ser ut som pram pack kanskje kan tilpasses litt til vognen?

For de testet den på tv2 da den var med på skaperen, og da mener jeg at de hadde en større vogn i den altså!

Men en liste over vogner som passer hadde gjort seg:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12199

Må prøve å finne skaprerenepisodene og se :)

Tenker spesielt på de vognene som blir litt lengre sammenlagt,
hvordan det blir med de oppi der. Men de blir kanskje smalere, også går det alikevell :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12201

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Basson er ganske stor sammenlagt, i alle fall mye større en en Scooter, vil jeg tro da. Basson hadde god plass både med og uten hjul. Den er utrolig fleksibel. Jeg testet ikke spirit i den, men den ville også gått helt fint. Eneste man da må huske på er å ha de to hjulene der hvor det er trillehjul i prampack'n.

Prampack fungerer slik at du legger vogna på en slags plate, og så bretter du noen flapper over i alle retninger, de klipses og strammes rundt vogna.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12204

Det høres supert ut :) Da er det bare bildene som lyger litt ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12207

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tror det som er utfordingen er å få plass til en dypbag i den.... Derfor det så nesten alle. Men jeg har ikke testet det heller, så kan jo være det går fint også. Det jeg likte var at det var trygt for vogna og plass til dyne, bleier og sko ;-)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12211

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, den transportbagen ser genial ut.

Men jeg tenker også litt på hvordan Oth f eks blir i den. Den blir jo flat og lang, helt annerledes sammenlagt enn firehjulinger.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12217

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, men oth blir vel ikke noe særlig lengre enn en "vanlig" firhjuling?`Da vil man jo slite i biler og alt... Så derfor antar jeg at den går også...

Den er ganske så stor skjønner dere, et unikum på reiser!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12223

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Oth blir en del lenger enn vanlige vogner jo... Men godt mulig at det blir plass likevel:)

Pram pack ser genial ut for dem som reiser en del, og ser for meg at når man pakker i bil og må pakke mye i høyden så kan den beskytte både vogn og annen bagasje:)

For små babyer er det jo ofte kjekt å ha med en solid barnevogn så da må denne være helt ideell:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12262

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ja, håper de kan komme med en noenlunde liste over vognene som passer i denne :)

Hun damen bak denne mener jeg å huske var her inne som bruker mens hun jobbet med å lage denne bagen, for hun hadde en tråd om det :) Kanskje hun får lest dette :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12267

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg kan sende han jeg har hatt kontakt med der mail om at det er ønskelig med en liste om hvilke vogner som går, eventuelt hvilke som ikke går....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12269

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det hadde vært kjempeflott med en liste.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12272

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
Jeg kan sende han jeg har hatt kontakt med der mail om at det er ønskelig med en liste om hvilke vogner som går, eventuelt hvilke som ikke går....

Kjempeflott om du kan gjøre det :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12275

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Supert om du kunne gjøre det:) Må lage en egen tråd her inne om svaret, hvis du får tilsendt en liste:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12287

Kjempeflott :cheer:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12347

  • Ueland
  • Ueland's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Mitt navn er Audun Ueland, og jeg jobber i PramPack sammen med daglig leder Anne Morkemo (fra Skaperen) og Anders Mjåset. Spentsmurf var så snill å tipse meg om at det var en del spørsmål her inne om PramPack, og jeg tenkte at jeg skulle prøve å oppklare de fleste av disse med dette innlegget.

Det er en del spørsmål om hvilke vogner som passer i PramPack, og det skjønner jeg godt. Vi er godt i gang med å lage en oversikt over de fleste vogner, hvordan de passer og nøyaktig hvordan de bør pakkes i PramPack for å oppnå best beskyttelse. Det finnes veldig mange ulike vogntyper, så det er en stor utfordring å lage en komplett oversikt, men før lansering kommer vi til å publisere oversikten på våre hjemmesider (www.prampack.no), og den vil oppdateres kontinuerlig etter hvert som vi får prøvd flere og flere vogner. Det vil være noen generelle hovedregler for innpakking av vogner, i tillegg til individuelle bruksanvisninger for hver vogntype. Vi mottar gjerne tips til hvilke vogner vi burde teste (dersom vi ikke allerede har gjort det), og ellers også alle andre henvendelser og spørsmål. Vi svarer på alle mailer som sendes til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen .

Det jeg imidlertid kan si, er at det er svært få vogner som ikke passer i PramPack. Det er plass til store SIMO- og Emmaljunga-vogner med dypbag (i noen tilfeller må den være sammenslått) oppå. Samtidig passer også små vogner som for eksempel TFK Jogster III, også veldig godt. Grunnen til dette er korskonstruksjonen til PramPack, som gjør at man alltid får strammet bagen godt rundt vognen, nesten uansett størrelse på denne. Det er helt riktig som én av dere påpeker i denne tråden, at PramPack kan tilpasses til vognen. OTH for eksempel, blir veldig lang og flat når den er sammenslått. Det er heldigvis ikke noe problem fordi PramPack er mer enn stor nok, og former seg etter vognen. (Eksempel på bruksanvisning for OTH: Denne vognen bør legges opp ned inni PramPack, slik at den flateste siden vender ned, og hjulene vender opp. Bakhjulene skal stå mot PramPacks bakende. Ikke ta av forhjulet. Håndtaket bøyes opp og inn mot hjulene.) Den eneste begrensningen ligger hos flyselskapene, som ikke tillater at understellet med bag oppå blir høyere enn 55cm når det sendes som bagasje (pga plass på bagasjebåndet).

Som en hovedregel er det ofte en fordel å pakke sportsdel eller bag sammen med understellet inni PramPack, og det er nesten alltid plass til dette. Fordi alle vogner er forskjellige, varierer det fra vogn til vogn hvordan dette bør eller må gjøres for å få god beskyttelse, og dette vil være beskrevet i vognlisten som vi holder på å lage. Det vil selvfølgelig forekomme at noen har en vogn som ikke enda står på listen vår. I slike tilfeller bør man sende oss en mail slik at vi kan få testet vognen, og/eller gitt en anbefaling om hvordan den bør pakkes. Noen få vogner blir såpass spesielle når de er sammeslått at vi av beskyttelseshensyn ikke kommer til å anbefale dem til bruk i PramPack. Dette vil selvfølgelig også være oppgitt i listen som blir lagt ut.

Jeg håper at dette svarte på spørsmålene her inne. Nøl ikke med å sende oss en mail dersom du lurer på noe mer/annet, eller ta en titt på www.prampack.no for bilder, video, mer info og forhåndsbestilling.

Mvh
Audun Ueland
Vedlegg:
Siste endring: 14 år 11 måneder siden av Ueland.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12349

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Så flott at du tok deg tid til å komme innpå å gi et skikkelig og informativt svar:)
Takk!

Er forresten ett supert produkt dere har utviklet;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12350

Tusen takk for godt og utfyllende svar :)
Jeg er overbevist, og kommer til å kjøpe PramPack! :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Pram pack. 14 år 11 måneder siden #12358

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Takk for svar, Ueland. Så flott at du tok deg tid til å informere oss.
Pram Pack virker jo helt genial, den står høyt på ønskelisten nå.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.755 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!