Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Klær og utstyr Barneklær vintersko til småttissene
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: vintersko til småttissene

vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23316

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Minien må vel ha seg noen gode sko til høsten/vinteren, og jeg tar gjerne imot både tips, råd og andre sine erfaringer ;)
Han er foresten ca 17 mnd nå, og de pleier å være en del ute i bhg, så de må tåle litt. Og være varme.. og lette.. tåle vann..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23318

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Vi har vært veldig fornøyd med Viking gore tex. Prinsen har aldri vært kald eller våt på bena (selv de gangene han lekte i søledammer). Så vi skal ha Viking denne vinteren også.

Hadde Ecco gore tex første året, men de var vi ikke fornøyd med. De var nok for smale for prinsen, så det var nok derfor han alltid var kald på føttene med de.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23321

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Det høres bra ut, du anbefaler det samme som en venninne av meg :) ;) Det er så greit å få andre sine erfaringer! Og han er ganske bred og rund i foten, så trenger litt plass i skoen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23329

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg kjøpte et par på coop obs, tror de het "Friends" eller noe, kostet +-300kr og fikk best i test på TV2Hjelper deg :)
Lette og varme og tåler litt vann og ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23331

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Det hadde vært genialt om vi bare hadde hatt Coop Obs her.. :blink:
Men takk uansett! :) :) :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23333

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, hvis foten hans er bred og rund, tror jeg helt klart Viking er et godt valg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23334

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
LilleVirre skrev:
Det hadde vært genialt om vi bare hadde hatt Coop Obs her.. :blink:
Men takk uansett! :) :) :)

Bare hyggelig ;)
Har hørt at de viking er tilsvarende de fra OBS, bare billigere :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23335

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
LilleVirre skrev:
Det hadde vært genialt om vi bare hadde hatt Coop Obs her.. :blink:
Men takk uansett! :) :) :)

Du må bare si fra om jeg skal shoppe for deg og sende i posten altså :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23344

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
woopsy skrev:
LilleVirre skrev:
Det hadde vært genialt om vi bare hadde hatt Coop Obs her.. :blink:
Men takk uansett! :) :) :)

Bare hyggelig ;)
Har hørt at de viking er tilsvarende de fra OBS, bare billigere :)

Hadde vært supert å sluppet unna med litt rimeligere- men like gode vintersko! :ohmy: Lappene flyr med nye vinterklær! Heldigvis skal dressen (forhåpentligvis!) holde til våren.

Marihøna
Takk for tilbudet! :) Det er bare litt vrient med størrelser og sånn.. men skal ha det i bakhodet ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23347

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Ja, d koster "litt" kan man si :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23359

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Huff ja, selv om man prøver å tenke fornuftig og økonomisk så blir det mye :ohmy: :unsure: Han trenger heldigvis ikke så mye gensere og bukser, men det trengs joggebukser, ullundertøy, fleece dress og annet småtteri.. Hva står på lista di da? kanhende du har tenkt på noe som jeg ikke har :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23362

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg sverger til Angulus tex vinterstøvler. De er DYRE (men vi får sponset litt i presang fra en snill bestemor ;) ) men verdt hver eneste krone om man har råd til å kjøpe dem. De er i skinn, og helt vanntette.

Minsten var ikke våt på foten en eneste gang i hele fjor vinter, gikk i dem i slaps, søle, høljende regn. De holdt ute ALT. De er foret i ubehandlet ull, og tror nesten ikke man finner varmere vintersko. Videre har de en fantastisk god passform for små føtter. De er brede og gode, helt fram til tåen. Det gjør at man har god plass uten at man trenger å kjøpe store sko for å ha nok plass framme. Lettere for de minste å gå i ;)

De selges få steder, men de selges blandt annet på www.prinsesserogpirater.dk . Om du måler foten hans riktig så finner de den riktige størrelsen for deg.

Om du ikke vil bruke så mye på sko (og skjønner om du ikke vil/kan det) så er viking og superfit også gode sko. Viking er sikkert supert om han har litt bred fot, og det kommer kampanjer på dem i de store sportskjedene innimellom :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23365

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
MammasLilleVidunder skrev:
Jeg sverger til Angulus tex vinterstøvler. De er DYRE (men vi får sponset litt i presang fra en snill bestemor ;) ) men verdt hver eneste krone om man har råd til å kjøpe dem. De er i skinn, og helt vanntette.

Minsten var ikke våt på foten en eneste gang i hele fjor vinter, gikk i dem i slaps, søle, høljende regn. De holdt ute ALT. De er foret i ubehandlet ull, og tror nesten ikke man finner varmere vintersko. Videre har de en fantastisk god passform for små føtter. De er brede og gode, helt fram til tåen. Det gjør at man har god plass uten at man trenger å kjøpe store sko for å ha nok plass framme. Lettere for de minste å gå i ;)

De selges få steder, men de selges blandt annet på www.prinsesserogpirater.dk . Om du måler foten hans riktig så finner de den riktige størrelsen for deg.

Om du ikke vil bruke så mye på sko (og skjønner om du ikke vil/kan det) så er viking og superfit også gode sko. Viking er sikkert supert om han har litt bred fot, og det kommer kampanjer på dem i de store sportskjedene innimellom :)

Takk skal du ha! :) Syns viking er dyrt nok i massevis jeg :blush: , spesielt med tanke på at de sikkert ikke brukes mer enn èn sesong.. Fant noen viking på Intersport nå som ser fine ut, men skal titte litt mer på neste bytur tenker jeg ;)
Og takk for tips foresten ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23367

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Bare hyggelig :)
Ja viking kan jammen være dyrt nok! De blir ganske store før vinterskoene holder mer enn en sesong, så den utgiften må man nok bare regne med i mange, mange år enda ;)
Men har sett viking gore tex ned til 399 kr, så helt sikkert veldig lurt å se litt rundt før du handler. Har jo god tid :)

Sjekk xxl sin nettside, de har ofte gode tilbud :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23370

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, vi kjøpte Viking gore tex på xxl i fjor, tror ikke vi betalte mer enn 399. Og de var akkurat like bra som de viking vi hadde året før, som vi betalte 699,- for i skobutikken.

Krysser fingrene for at vi finner de til 399,- på xxl i år også.

Noen som vet om de har fått inn vinterstøvlene allerede?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23373

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Jeg fant ingenting på nettsidene deres hvertfall.. :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23378

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kun i kundeavisen til Barnas HUs jeg har sett vintersko enda. Går noen en mnd eller to til før de er i butikkene regner jeg med :)

De hadde salg på xxl sist vi var der, men det var fjorårets sko. Kommer sikkert nye etterhvert :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23379

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
:laugh: Ja jeg er nok litt tidlig ute.. :P
Men plutselig så er vinteren her! :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23383

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, bra å få noen tips... akkurat nå lurer jeg på om vi trenger støvler... men kanskje jeg bare skal satse på vintersko?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23387

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Vi har ikke vært fornøyde med Viking. I år var L sin første vinter i barnehagen, og vi måtte ha tykke sokker for å holde varmen. Våte var hun i dem også et par ganger. Her er det MYE snø og dritføre mot våren, så de holdt ikke mål her. Vi hadde Ecco goretex første vinteren og bytta vikingene ut med ecco i våres. De er mye bedre for oss. Tette, gode og varme, og nesten det viktigste for min del - myke. Jeg syns Viking sine er steinharde i forhold, og L klabber mye mer i de støvlene når hun går, enn hun gjør i Ecco sine. I år vurderer jeg å teste ut Reima sine, som skal være kjempegode. Det blir til L, og ecco til K.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23397

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Da bør vel vi også sjekke ut ecco ;) Reima har jeg ikke sett... kun de "støvle"lignende, og det er ikke de du tenker på?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23398

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Spentsmurf skrev:
Da bør vel vi også sjekke ut ecco ;) Reima har jeg ikke sett... kun de "støvle"lignende, og det er ikke de du tenker på?

Nei det er ikke dem. :)
Dette er vintersko, som finnes i omtrent samme utseende som ecco og viking feks :)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23400

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Phoo... For nå ble jeg skeptisk et øyeblikk hihi. Jeg vurderer de støvlene som støvler jeg... Erfaring?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23401

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Nei, jeg bruker Reflex sine mini støvler på K nå. De er like myke som regnvotter, har myk men fast såle, borrelås og strikk oppe i leggen. Sitter super godt på, og er lette og myke for hun som ikke beveger seg så veldig enda. Tenkte å bruke frem til hun kan gå over på goretex. Syns vanlige støvler erfor tungt og klumpete til henne.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23402

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men det var de der jeg tenkte på! Tror jeg må skaffe A noen sånne i morgen ;) For tror ikke regnet vil gi seg...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23403

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
lille og knøtta skrev:
Vi har ikke vært fornøyde med Viking. I år var L sin første vinter i barnehagen, og vi måtte ha tykke sokker for å holde varmen. Våte var hun i dem også et par ganger. Her er det MYE snø og dritføre mot våren, så de holdt ikke mål her. Vi hadde Ecco goretex første vinteren og bytta vikingene ut med ecco i våres. De er mye bedre for oss. Tette, gode og varme, og nesten det viktigste for min del - myke. Jeg syns Viking sine er steinharde i forhold, og L klabber mye mer i de støvlene når hun går, enn hun gjør i Ecco sine. I år vurderer jeg å teste ut Reima sine, som skal være kjempegode. Det blir til L, og ecco til K.

Har hørt at Reima sine er veldig varme, men at de er stive og har hard og glatt såle. Har du sett skoene irl? Ellers ville jeg vært litt skeptisk til dem. Så på dem første året de var i salg, og kan godt tro at det stemmer at de er harde, stive og glatte. Men mulig de er forbedret nå da, dette er jo noen år siden.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23404

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MammasLilleVidunder skrev:
Kun i kundeavisen til Barnas HUs jeg har sett vintersko enda. Går noen en mnd eller to til før de er i butikkene regner jeg med :)

De hadde salg på xxl sist vi var der, men det var fjorårets sko. Kommer sikkert nye etterhvert :)

:laugh: :laugh: :laugh: jaja, så feil kan jeg ta. Har vært på shopping i dag, og tidlig i august så har altså samtlige skobutikker jeg har vært innom fått inn vintersko :laugh: :laugh:
Blir ikke til at vi handler før om noen mnd iallefall! HAr handlet halvhøye overgangssko, det får holde i massevis enda ;)

Både viking og ecco hadde flere kjempefine gore tex i år, mye lilla til jenter. Kjempefine :) Og ecco hadde noen nydelige blå til gutter, superfit noen like fine brune og blå. Så mye flott å velge mellom i år ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23405

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Spentsmurf skrev:
Men det var de der jeg tenkte på! Tror jeg må skaffe A noen sånne i morgen ;) For tror ikke regnet vil gi seg...

Sikkert lurt. Vanlige støvler bør du unngå så lenge som mulig, ikke noe godt for de minste å gå i :dry:
Vi har brukt reima tec "sokker", vintersko og halvhøye gore tex så sant det har vært mulig. For henne som er så liten så virker de reflex støvlene helt supre!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23408

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Vi må vel kanskje også ha noen overgangssko..lurer jeg på..
Han har bare noen see kai run som han bruker nå. Etter sommeren var det andre parret for små! Fy så fort de små føttene vokser :blink:

Og skjønner hva du mener med vanlige støvler.. :S Vi har ett par til A, og han trives ikke med de på, så skulle nok hatt noe annet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23412

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Det er de som mener at overgangssko bare er noe tull, at man kan gå rett fra joggesko til vintersko. Vi har derimot hatt overgangssko hver eneste høst (og til eldste så passer de oftest tidlig vår også), da spesielt for at de skal slippe å måtte bruke så mye støvler. Da blir det bare støvler på de aller våteste dagene. Synes det er supert med sånne sko, og bruker nesten bare de på høsten :)

Synes det blir for tidlig å kjøpe vintersko i august/september, når det fortsatt er over 10 grader ute. Hva skal vi da bruke når det blir ordentlig kaldt :huh:
For varmt er det også egentlig...
Men du som bor såpass langt nord får det vel kaldere tidligere ;)

De små føttene vokser veldig fort ja :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23415

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
MammasLilleVidunder skrev:
Det er de som mener at overgangssko bare er noe tull, at man kan gå rett fra joggesko til vintersko.

Synes det blir for tidlig å kjøpe vintersko i august/september, når det fortsatt er over 10 grader ute. Hva skal vi da bruke når det blir ordentlig kaldt :huh:
For varmt er det også egentlig...
Men du som bor såpass langt nord får det vel kaldere tidligere ;)

:laugh: Er du frekk eller? :P
Vi gikk rett fra varm sommer til hustrig høst nå. 11 grader og regn.. Brrr!! Egentlig kan vi nesten gå fra joggesko til vintersko, høsten er så kort.. :S Men tror jeg skal se hva vi finner, de skoene han har nå er ikke så slitesterke(mtp bhg), så kunne vært greit med noe annet tror jeg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23416

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
JEg er så forbanna sjalu på nordlendinger som har hatt mer en to uker og en pinsehelg med sommersol i år. Klager ikke på temperaturen, for jeg har gått i sommerklær men ÅÅÅÅ jeg er så bleik... :(

Stakkars A, har kun gått isandaler hihi SÅ vi må virkelig ha noe mer til våte dager. Elles har hun også noen slike ecco sko, som er litt høye... Men det er kanskje mer sommerlig,....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23417

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Thihi vi har hatt en suuuuper sommer i år! Veldig unormalt, så vi har nytt hver en soldag :) (bare for riktig å gni det inn ;) )
Men egentlig har jeg ikke et snev av dårlig samvittighet for det, for normalt er det dere som stikker av med HELE sommeren, så det så! :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23419

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
tja, synes det er skrekklig urettferdig likevel, siden dette er den sommeren jeg går hjemme... Men vi har heldigvis hatt rundt 20 grader mye av sommeren... ;) Og i dag er det SOL!!!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23421

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Deilig det da :) Ser ut som det klarner her også, ser blå himmel og sol inn stuevinduet. Nå er det dusj,rydding i klesskap, kanskje sove litt og så jobb..
Ha en fin-fin dag! :) :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23427

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
MammasLilleVidunder skrev:
lille og knøtta skrev:
Vi har ikke vært fornøyde med Viking. I år var L sin første vinter i barnehagen, og vi måtte ha tykke sokker for å holde varmen. Våte var hun i dem også et par ganger. Her er det MYE snø og dritføre mot våren, så de holdt ikke mål her. Vi hadde Ecco goretex første vinteren og bytta vikingene ut med ecco i våres. De er mye bedre for oss. Tette, gode og varme, og nesten det viktigste for min del - myke. Jeg syns Viking sine er steinharde i forhold, og L klabber mye mer i de støvlene når hun går, enn hun gjør i Ecco sine. I år vurderer jeg å teste ut Reima sine, som skal være kjempegode. Det blir til L, og ecco til K.

Har hørt at Reima sine er veldig varme, men at de er stive og har hard og glatt såle. Har du sett skoene irl? Ellers ville jeg vært litt skeptisk til dem. Så på dem første året de var i salg, og kan godt tro at det stemmer at de er harde, stive og glatte. Men mulig de er forbedret nå da, dette er jo noen år siden.

Ja, vi har dem :)
Jeg tok et par med meg fra butikken for en stund siden. De har mange modeller.
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23432

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Jeg hadde reima sine vintersko for 2-3 år siden, de var i skinn og goretex. Snuppa var våt på beina omtrent hver gang hun brukte dem..:dry:, enten var hun for varm så hun var så svett at hun var veldig våt eller så tålte de veldig lite fuktighet.. (vi prøvde med og uten ullsokker, men hun var iskald på bena når hu kom inn igjen.
Men er jo mye mulig de er forbedret siden d da ;)
Men d var min erfaring :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23433

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Det er helt tydelig at vi har ulike erfaring med de forskjellige støvlene, og det kommer av at alle barnas føtter er forskjellige. Noen har brede føtter, noen er varme på beina, andre kalde osv. Derfor vil ikke det som er perfekt for ett barn, passe et annet barn etc.

Men det jeg syns er litt rart er at vi har ulik erfaring med vanntettheten etc på de ulike støvlene, så det må jo være forskjell fra modell til modell innen hvert merke, samt at noen sikkert har fått støvler man kunne reklamert på.

Som sagt tidligere har vi hatt 3 ulike Viking vinterstøvler (alle Gore-tex, men forskjellige modeller og priser). Alle parene har holdt prinsen helt tørr, og det må sies at vi aldri har brukt gummistøvler, cherrox etc. Så vinterstøvlene har blitt brukt i regn, og han har stått i vanndammer over lang tid og liknende. Men så leser jeg at andre ikke liker Viking, og at de har blitt våte bare det har vært litt slaps.
Syns dette er så rart!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23458

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vogngal skrev:
Det er helt tydelig at vi har ulike erfaring med de forskjellige støvlene, og det kommer av at alle barnas føtter er forskjellige. Noen har brede føtter, noen er varme på beina, andre kalde osv. Derfor vil ikke det som er perfekt for ett barn, passe et annet barn etc.

Men det jeg syns er litt rart er at vi har ulik erfaring med vanntettheten etc på de ulike støvlene, så det må jo være forskjell fra modell til modell innen hvert merke, samt at noen sikkert har fått støvler man kunne reklamert på.

Som sagt tidligere har vi hatt 3 ulike Viking vinterstøvler (alle Gore-tex, men forskjellige modeller og priser). Alle parene har holdt prinsen helt tørr, og det må sies at vi aldri har brukt gummistøvler, cherrox etc. Så vinterstøvlene har blitt brukt i regn, og han har stått i vanndammer over lang tid og liknende. Men så leser jeg at andre ikke liker Viking, og at de har blitt våte bare det har vært litt slaps.
Syns dette er så rart!

Impregnerer du skoene ofte kanskje?! :blush:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23460

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Nei, jeg må innrømme at jeg er dårlig på slikt :(

Men støvlene våre har uansett alltid holdt tett.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23461

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og de var varme?? Huff, jeg må virkelig forhøre meg med hva venninner har hatt slags vintersko skjønner jeg... Har ikke tenkt på at det skal være SÅÅÅ vanskelig :(
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23462

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, han er aldri kald på beina (selv i 15-20 minus). Derfor vi har vært strålende fornøyd med Viking.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23463

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm... en jungel å bli klok på det der også, vintersko.... vogner er morsomere!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23465

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Spentsmurf skrev:
hm... en jungel å bli klok på det der også, vintersko.... vogner er morsomere!

For der er det jo IKKE en jungel?! :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23466

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
LilleVirre skrev:
Spentsmurf skrev:
hm... en jungel å bli klok på det der også, vintersko.... vogner er morsomere!

For der er det jo IKKE en jungel?! :P

Men vogner er nok hakket mer morsomt en vintersko altså
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23467

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Den er jeg enig i :) Men det kan jammen være akkurat like vanskelig..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23469

  • LogK
  • LogK's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Totalt uhelbredelig !!
  • Innlegg: 10542
Sko er vanskelig... Ikke bare til unger, men til voksne også syns jeg. Ecco har vært helt enestående og er - til L, men K har en helt annen fotform, så hun må ha superfit sine, som er fantastiske sko! L var alltid kald og vralter i viking sine som sagt, og må ha ecco. Vi har hatt tre typer ecco vinterstøvler. De har to typer, en billig, eller rimeligere heter det vel :) og den dyreste. Den dyreste er MYE bedre enn den rimelige modellen. Den rimelige er også fin, men ikke så myk, tett og pustende som den dyreste.

Reima har forbedret seg og de "rene" goretex støvlene uten skinn etc på, er veldig gode.

Når det gjelder barnesko, tror jeg ikke tusen råd er løsningen - noen gang. Men egne erfaringer ;)
K triller i Stokke '10, Titanium Breeze '10, sover i Mountain Buggy '10, og deler en Phil & Teds Sport '10 med L.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:vintersko til småttissene 14 år 8 måneder siden #23473

  • LilleVirre
  • LilleVirre's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Marsgutt-2008 + Aprilbaby-2010 :)
  • Innlegg: 807
Bare så unødvendig at de må være så dyrkjøpt de erfaringene om man bommer :S Men sånn må det vel nesten bli siden ingen har lik fot :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.038 sekunder