Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Trenger hjelp til å finne ut hvilken ekstravogn jeg "må " ha :-)
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Trenger hjelp til å finne ut hvilken ekstravogn jeg "må " ha :-)

Trenger hjelp til å finne ut hvilken ekstravogn jeg "må " ha :-) 12 år 1 måned siden #87678

Barn nr. 2 er bare så vidt under planlegging, men du så morsomt det er å tenke på ny vogn allerede :y32b4:

Til småen hadde vi en diger Emmaljunga duo edge med sportsunderstell.. Og vi har en simo 487 som har bodd bilen og vært med på reiser og slikt..

Disse er jo ikke akkurat små og lette vogner, og det er helt greit syntes jeg, men kjenenr ikke jeg kan leve uten svingbare hjul foran lengre, så skal definitivt ha en trille Hippa med svingbare hjul som "storvogn" til nestemann. Den er jo diger, men passer ypperlig her i den mest snørike delen av nordnorge...

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilken ekstravogn man kan ha - siden den digre danske ikke er noe å ha i bilen, og på reise etc... Kriteriene er som følger:

- Hadde vært fint om den var kompatibel med graco logico s babysetet
- Skal se ordentlig ut, trenger altså ikke være en bitte liten, spinkel sak, men må ikke ta så stor plass sammenlagt.
- Ikke alt for dyr (studentøkonomi ja...)
- Svingbare hjul foran!
- Vendbar sittedel, med full liggestilling, evt. mulighet for bag..

Har vurdert brio sing, siden disse ofte er på tilbud/billig brukt (men denne er vel ikke kompatibel med gracosetet)..
Skulle gjerne hatt bugaboo, men syntes de er for dyre til å ikke ha som hovedvogn.. Dessuten hater jeg designet på bee...
Har sett på graco-trillene, men syntes ikke de er noe særlig å se på:-S

Tips til hva jeg muligens ikke har tenkt på? Evt hva som er bra bruktpriser på?

Tuuusen takk :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp til å finne ut hvilken ekstravogn jeg "må " ha :-) 12 år 1 måned siden #87679

  • cherryblossom
  • cherryblossom's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 26
  • Takk er mottatt 1
Nangiliama skrev:
Barn nr. 2 er bare så vidt under planlegging, men du så morsomt det er å tenke på ny vogn allerede :y32b4:

Til småen hadde vi en diger Emmaljunga duo edge med sportsunderstell.. Og vi har en simo 487 som har bodd bilen og vært med på reiser og slikt..

Disse er jo ikke akkurat små og lette vogner, og det er helt greit syntes jeg, men kjenenr ikke jeg kan leve uten svingbare hjul foran lengre, så skal definitivt ha en trille Hippa med svingbare hjul som "storvogn" til nestemann. Den er jo diger, men passer ypperlig her i den mest snørike delen av nordnorge...

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilken ekstravogn man kan ha - siden den digre danske ikke er noe å ha i bilen, og på reise etc... Kriteriene er som følger:

- Hadde vært fint om den var kompatibel med graco logico s babysetet
- Skal se ordentlig ut, trenger altså ikke være en bitte liten, spinkel sak, men må ikke ta så stor plass sammenlagt.
- Ikke alt for dyr (studentøkonomi ja...)
- Svingbare hjul foran!
- Vendbar sittedel, med full liggestilling, evt. mulighet for bag..

Har vurdert brio sing, siden disse ofte er på tilbud/billig brukt (men denne er vel ikke kompatibel med gracosetet)..
Skulle gjerne hatt bugaboo, men syntes de er for dyre til å ikke ha som hovedvogn.. Dessuten hater jeg designet på bee...
Har sett på graco-trillene, men syntes ikke de er noe særlig å se på:-S

Tips til hva jeg muligens ikke har tenkt på? Evt hva som er bra bruktpriser på?

Tuuusen takk :)

Vi har hatt Emmaljunga Mondial, den er solgt. Ble nå fort kort i ryggen for vår lange toåring, for å bruke som sovevogn i bhg. Dessuten fant jeg ut at det var bedre å selge den og kjøpe en billigere bhg vogn, en stor og god Simo 124. Ellers har vi også en Mountain Buggy - trehjuling til salgs, om du er interessert. Denne er så og si ubrukt, da vi har hatt emmaljungan hjemme for soving og bhg hatt egen vogn. Se finn annonse her: www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33707787 En fantastisk vogn å trille! :)

Ellers skal babyen i magen få en Brio Go, som vi skal bestille i helgen - det er den nærmeste vi kommer drømmevognen tror jeg! :) Anbefaler å ta en titt på den!

Lykke til med valget :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Nangiliama

Sv: Trenger hjelp til å finne ut hvilken ekstravogn jeg "må " ha :-) 12 år 1 måned siden #87680

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Min første tanke er jo at bugaboo cam må være perfekt for deg, den blir ikke billig nok hvis du kjøper den brukt da?

Ellers hadde jeg sett på babyjogger og mountain buggy sine vogner, de har adaptere til graco vet jeg. Men de er jo ikke vendbare da.... Vet ikke om andre enn de du nevner pluss disse to merkene som er kompatible med graco desverre.
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Nangiliama

Sv: Trenger hjelp til å finne ut hvilken ekstravogn jeg "må " ha :-) 12 år 1 måned siden #87681

Ja, jeg er for så vidt enig med deg.. Får lete etter denne brukt (og siden ungen ikke er engang lagd ennå, så burde jeg jo ha god tid ;) )!

Er det spesielle årsmodeller eller noe man bør se spesielt etter når man skal se etter bugaboo cam brukt?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp til å finne ut hvilken ekstravogn jeg "må " ha :-) 12 år 1 måned siden #87682

  • Tone
  • Tone's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Selverklært vogn og utstyrs nerd!
  • Innlegg: 376
  • Takk er mottatt 13
Nei, ikke såvidt jeg vet. Jeg bar hatt begge typene, kom jo et nytt understell i 2008 tror jeg. Likte det best, men det gamle funker bra det og. Lag deg et autosøk på finn så dukker det sikkert opp en billig en, ei venninne av meg kjøpte seg en for ikke så lenge siden for to tusen og det var med noe ekstrautstyr:)

Lykke til med babylaging og vognjakt ;)
Storebror -03, Lillesøss -07 & Bittelillesøster -12

Vi har en 2013 model svart/svart Babyjogger city mini gt :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Nangiliama
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.666 sekunder