Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hva er karakterisert som en lett/tung barnevogn?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva er karakterisert som en lett/tung barnevogn?

Hva er karakterisert som en lett/tung barnevogn? 12 år 4 måneder siden #86901

  • Minimjau
  • Minimjau's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Er på vei med første baby og driver å sjekker litt ang barnevogner.


Jeg lurer på hvilken vekt som regnes som hhv en lett og tung barnevogn for vogntypene bagvogn, duovogn og kombivogn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er karakterisert som en lett/tung barnevogn? 12 år 4 måneder siden #86902

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Lett vogn for meg er de som veier rundt 10 kg, som f eks Bugaboo, Mountain Buggy, Brio Go og lignende vogner. Simo og de som veier pluss minus 18 kg ser jeg på som tunge vogner.

Når det er sagt er det veldig stor forskjell på hvor "tung" en vogn kjennes ut når man triller, så trilleegenskapene er vel så viktig som vekt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er karakterisert som en lett/tung barnevogn? 12 år 4 måneder siden #86903

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
Vogngal skrev:
Lett vogn for meg er de som veier rundt 10 kg, som f eks Bugaboo, Mountain Buggy, Brio Go og lignende vogner. Simo og de som veier pluss minus 18 kg ser jeg på som tunge vogner.

Når det er sagt er det veldig stor forskjell på hvor "tung" en vogn kjennes ut når man triller, så trilleegenskapene er vel så viktig som vekt.

Signerer vogngal :) En vogn med god fjæring og gode lufthjul kan føles letter å trille enn en vogn som veier et par kilo mindre, har dårlig fjæring og plastikk hjul =)
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er karakterisert som en lett/tung barnevogn? 12 år 4 måneder siden #86912

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Emmeline skrev:
Vogngal skrev:
Lett vogn for meg er de som veier rundt 10 kg, som f eks Bugaboo, Mountain Buggy, Brio Go og lignende vogner. Simo og de som veier pluss minus 18 kg ser jeg på som tunge vogner.

Når det er sagt er det veldig stor forskjell på hvor "tung" en vogn kjennes ut når man triller, så trilleegenskapene er vel så viktig som vekt.

Signerer vogngal :) En vogn med god fjæring og gode lufthjul kan føles letter å trille enn en vogn som veier et par kilo mindre, har dårlig fjæring og plastikk hjul =)


Signerer de ovenfor :vinke: Selv om feks Simo er en tung vogn, synes jeg at så lenge de har lufthjul kan de store og tunge vognene være helt supre. Det kommer mye an på bruken av vognen også. Om den skal mye ut og inn i bil eller om den skal brukes mer ut på tur.
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Siste endring: 12 år 4 måneder siden av Linka_lill. Grunn: feilskriving
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er karakterisert som en lett/tung barnevogn? 12 år 4 måneder siden #86923

  • Minimjau
  • Minimjau's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Takk for svar så langt.
Går det ann å si noe ca i kg? Jeg er helt grønn når det gjelder barnevogner.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er karakterisert som en lett/tung barnevogn? 12 år 4 måneder siden #86926

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tja, alt over 15 kg er tungt. Uten fjæring er det håpløst.

City cross, simo (utrolig nok, men det er pga fjæringen), go, buggaboo, happy er for meg lette gode vogner...

Men altså, mye kommer også an på vognens egenskaper, edge duo er et godt eksempel. Vogna er tung, men med bag er den lett å trille, med sportsdel er den blytung... (spesielt med lite luft i dekkene :humre:)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.540 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!