Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!!

HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86802

  • stella
  • stella's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Jeg skal kjøpe min første vogn og det helst litt kjapt...litlå komme om 9 uker!

Har sett på Emmaljunga city cross og Koelstra Nordic. Liker veldig godt materialene på Emmaljunga. Den virker veldig solid! Dessuten har den fine detaljer:) Jeg ønsker en robust vogn som kan brukes både i by og på tur..som er lett å trille. Det som forvirrer meg er hulene.. Så litt på Emmajunga nitro city også, men de hjulene tror jeg ikke fungerer på ulendt terreng! 4hjul som city crossen har fungerer sikkert glimrende på tur, men hvordan er fremkommeligheten i by?

Sportsdelen er ikke helt flat der hvor man har føttene, da vokser de gjerne letere uav denne enn Koelstraen som er flat? Såvidt jeg vet har begge vognene vedbar sportdel..

Koelstraen er lettere og har to mindre hjul samlet foran...Det er lufthul i motsetning til emmajunga som har punkteringsfrie..Er disse stødige? det er ikke slik at man risikerer at vogen velter dersom man lar barnet sove ute feks? :O

Koelstraen virker kanskje litt billigere i materialene? Noen som har denne? Hvordan holder materialene seg..Har det kommet mye rust på vognen etter bruk?

HÅPER NOEN KAN HJELPE! JEG ER HELT GRØNN HER..MEN VIL JO HA DEN BESTE VOGNEN FOR OSS:) DERSOM DERE HAR ANDRE FORSLAG ENN DE JEG HAR FUNNET FREM TIL, AR JEG IMOT DISSE MED STOOOR TAKK!:)
Vil ha romslig bag, men det har jo begge...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86805

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Hei!

Både City Cross og Koelstra har fordeler og ulemper.

Jeg har Koelstra, men har ikke brukt Nordic-bagen, bare sportsdelen. Sportsdelen er nok mindre lun enn sportsdelen til City Cross. Materialet er nok litt tynnere eg enklere enn på City Cross. Men bagen skal være romslig og lun etter det jeg har forstått. Når det gjelder kvalitet, kan jeg egentlig ikke uttale meg, siden jeg kun har hatt vogna i 3-4 mnd. Men kvaliteten virker god, ser ikke ut som om den ruster lett.

Koelstra er stabil selv om de to hjulene er litt mindre og samlet midt på. Mye mer stabil enn 3-hjulinger (jeg har prøvd de fleste). Den har egentlig fordelen til både 3- og 4.hjulingene når det gjelder stabilitet og trilleegenskaper. Og luftdekkene gir veldig god trillekomfort, spesielt er de bedre enn opunkteringsfrie på snøføre.

Jeg tror faktisk at Sportsdelen til City Cross holder lenger enn Koelstra sin. Den har nemlig lenger sittelengde inkl lenger rygg. Det er en av ulempene til Koelstra, at sportsdelen er relativt kort.

Bare send meg flere spørsmål hvis du lurer på noe om Koelstra!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: stella

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86806

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Jeg har bagen til Koelstra og likte den veldig godt. Si ifra hvis du er interessert i den, selger gjerne. Har også adapter til Maxi Cosi...
Jeg liker vogna veldig godt, og nå har jeg endelig skaffet meg fottrekk. Det gjør den nok litt lunere, må bare finne en festeanordning til det.
Bare spør hvis du lurer på noe mer.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: stella

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86807

  • stella
  • stella's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Takk for svar begge 2!

Det jeg skulle ønske jeg fant var emmaljunga city cross med to hjul foran på samme måte som koelstra har... (for nitroen`s hjul er altfor puslete!) Men man kan ikke få både i pose og sekk..eller? Finnes det en vogn som kan ligne på dette?

Takker for tilbud om å kjøpe brukt, men vi gleder oss til å gå til innkjøp av en splitter ny vogn! :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86810

  • stella
  • stella's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Har dere noen gang hatt vogn med 4 hjul da? Lurer på om emmaljunga city cross er tung å kjøre...den skal jo være lett, men i forhold til koelstra med 2 hjul fremme? Begge virker jo lette, men det er først i praksis man finner ut hva som er best!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86811

  • Ariel
  • Ariel's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
  • Takk er mottatt 2
Jeg har City Cross og i forhold til en vogn med bevegelige forhjul er den jo tyngre å svinge siden man må tippe på vogna for å svinge liksom. Likevel er jeg kjempeglad i den vogna! Har og en brio go (med to bevegelige forhjul) og den er nok mest behagelig i by og inne på senter, men emmaljungaen er kjempelun for babyen i bagen og veldig lun i sportsdelen og, og den er ikke tung å trlle i forhold til andre firhjulinger med faste hjul. Nå i surt, kaldt vær er det bare emmaljungen som blir brukt og den kom seg igjennom masse snø ved første snøfall, og frøkna sover kjempegodt i den både inne og ute.

Om du går for bugaboo cameleon får du en vogn med små bevegelige forhjul, som du kan sette vinterhjul på som er faste for vinterbruk.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: stella

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86812

  • stella
  • stella's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Takk for svar:)

Du sier at den ikke er tung å trille i forhold til andre firhjulinger... Og du har jo en av hver.. Men hva om du måtte velge mellom en firhjuling og en med bevegelige forhjul? :)

Jeg kommer til å bruke den både på turer og i byen.. Bugabooen har jeg hørt ikke er spesielt god på ulendt terreng..? Den har de samme små hjulene som Emmaljunga nitro city har..litt for puslete for mitt bruk vil jeg tro.

Vet du om det går an å få city cross`en med luft hjul?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86813

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Hei :) city crossen kan ikke fåes med lufthjul, men du har classic sport som du også kan bruke emm city bag på, den er litt tyngre, billigere og litt mindre fargeutvalg enn city cross, men den har lufthjul ;) (edge og mondial og lufthjul) Men har du sjekket ut Brio Go feks?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86815

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Har vinterhjula til ozone og nitro kommet enda da jenter? står om det på en tidligere link..

I tilfelle ville jeg gått for en nitro eller en ozone og kjøpt vinterhjul til. Da har du vogn til all lags føre, vær og terreng. :glis:

jeg synes emmaljunga er mye penere enn koelstra jeg da, lunere og har bedre plass i sportsdelen, :)


fant linken www.barnevognguiden.no/index.php?option=...&id=85960&Itemid=103
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Siste endring: 12 år 4 måneder siden av vogndilla85.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86818

  • Ariel
  • Ariel's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 13
  • Takk er mottatt 2
Om jeg måtte velge mellom de to, hadde jeg valgt city crossen. av den enkle grunn at den fungerer overalt. det er ikke noe problem å kjøre en vogn med faste hjul i byen og inne på senter, og brio go'en synes jeg ikke er særlig god i ujevnt terreng og i snø (har kun prøvd en gang, men da sverger jeg til fire faste hjul).

Jeg ville hatt en city cross og heller kjøpt en mindre trille-sak til bruk på shopping og reise. (og jeg hadde jo det før jeg impulskjøpre go'en på finn..)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: stella

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86819

  • stella
  • stella's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
takk for alle svar:) Jeg er vil ikke ha noe tyngre enn city crossen.. og ikke de små hjulene som ozone og nitro har..

Har i dag vært og sett på E. city cross og Koelstra i dag. IGJEN....;) Har sammenlignet en del..:

- begge har full liggestilling og vendbar sportsdel

- E.C.C har 90 cm lang sportsdel, K har 83/84cm..

- E. C C har 75 cm lang bag, K har ca.78

- E C C veier 13,1 kg med bag, K veier 15,1

- E C C veier 14, 6 kg med sportsdel, K 13, 4

- E c C mål sammenlagt: 89*60*47, K : 100* 52* 20 ( lengde* bredde* høyde)

- E C C koster ca 9296 med bag, regntrekk, stelleveske og fottrekk.
K Koster 7990 med pose, regntrekk og stelleveske. Jeg syntes ikke prisforskjellen er str nok til å være avgjørende..

Koelstra har IKKE fotrekk i sortimentet! Ser noen skriver over her at de har skaffet seg et fottrekk...Hvilket merke da? passer det fint til?

Egentlig er det bare hjulene det står på...siden jeg vanskelig kan se for meg hvordan det er å trille de 2 med barn og velfylt stelleveske på..i oppopverbakker og på turstier..

Kommer nok til å kjøpe ferietrille dersom vi reiser på ferie når denne type vogn passer.. Jenta kommer jo i Feb, så blir vel liggende i bagen i sommer... og må over i sportsvognen når det går mot vinter..

Håper jeg klarer å bestemme meg på mandag!:) Kom gjerne med flere innspill!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86822

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Hei!

Jeg har vært gjennom mange slags vogner og har alltid sverget til lufthjul og svingbare hjul, men etter å ha prøvd Emmaljunga kjenner jeg ikke dette behovet igjen.
Jeg er fast bestemt på å kjøpe city cross til nestemann (som da blir tredje barnet)

Vi har nå en Emmaljunga scooter som vi kjøpte til lillebror som snart er 3 år nå. Å gå fra Mountain Buggy med svingbart hjul foran og lufthjul til punkteringsfrie 4 faste hjul har overhodet ikke vært noe savn eller problem. Problemet med snøføre kjenner jeg heller ikke igjen. Har kjørt scooteren på snø og det er ikke overhodet ikke problematisk. Den har også god plass, eldstejenta på 5 kan sitte i vogna med vinterpose og dress. Regner med at størrelsen er ca den samme som city cross her.

Jeg synes Koelstra er en veldig fin vogn, men synes city crossen har en del finesser som hvert fall har vært uvurderlige for meg; Lufting bak i kalesjen(har vært en nødvendighet for mine barn på varme sommerdager), solkalesje (så får ikke barnet sol i øynene)samt intergert myggnett.

Mitt råd er altså city cross:)
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: stella

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86823

  • stella
  • stella's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Tusen takk alle sammen!

I dag ble emmaljunga city cross i fargen jeans black bestilt!

Jeg er veldig fornøyd:)

God jul!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: HJELP! EMMALJUNGA CITY CROSS VS. KOELSTRA NORDIC....ELLER ANDRE FORSLAG!! 12 år 4 måneder siden #86824

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Gratulerer så mye med en nybestilt vogn. Synes fargen du har valgt er lekker. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.700 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!