Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hvilken vognkombinasjon syns dere er best fra fødsel og ut vognperioden?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken vognkombinasjon syns dere er best fra fødsel og ut vognperioden?

Hvilken vognkombinasjon syns dere er best fra fødsel og ut vognperioden? 12 år 5 måneder siden #85882

  • Hjemmemamma
  • Hjemmemamma's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 44
  • Takk er mottatt 1
Dere som har prøvd det meste, hva liker dere og hvorfor? Hva ville dere anbefalt andre?

Selv har jeg vært vogngal siden vi fikk førstemann for 4,5 år siden og har hatt mange ulike vogner. Nå venter vi barn nr 3 og interessen for vogner har ikke tatt av for å si det slik ;). Etter mye prøving vet jeg riktignok godt hva jeg liker og ikke!

For meg er det viktig:
- å ha en vendbar sportsvogn frem til barnet er minst to år
- at vognen er god å trille på alle slags underlag (jeg går mye på tur)
- at den ikke veier for mye
- at den er stabil på buss
- at den er lun
- at barnet ligger og sitter godt
- god plass til varer er også posetivt

Jeg foretrekker derfor enten brio happy eller city cross fra fødsel av til rundt to års alder. Fra omkring 2 år kommer behovet for en enklere og lettere vogn, da liker jeg urban jungle, scooter eller race.

Jupp det er min mening hvertfall, kom med deres!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilken vognkombinasjon syns dere er best fra fødsel og ut vognperioden? 12 år 5 måneder siden #85884

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Tja, si det.. har tenkt litt på det i det siste siden jeg har lyst på ny vogn. Nå har jeg MB og cam som brukes mest.
Jeg kunne tenkt meg brio happy med lufthjul til babyvogn og turvogn, cam som byvogn/bilvogn og MB til turvogn når barnet blir eldre. Og da byttet ut cam med Go når babyen er ferdig med babybilstol. Happy ser jeg for meg hadde blitt sovevogn i bhg etterhvert.
Brio race er også god til litt større barn. Så ser for meg at dersom jeg bare skulle hatt 1 vogn helt på slutten av vognperioden hadde det blitt race siden jeg syns MB blir litt for mye vogn når de nærmer seg 3 år. Men jeg kommer nok aldri til å ha bare en vogn :plystrer:
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilken vognkombinasjon syns dere er best fra fødsel og ut vognperioden? 12 år 5 måneder siden #85887

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg ser ikke helt for meg meg med kun 1 vogn heller, jeg liker som Inga valgmuligheter i hverdagen :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilken vognkombinasjon syns dere er best fra fødsel og ut vognperioden? 12 år 5 måneder siden #85889

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hjemmemamma skrev:
Dere som har prøvd det meste, hva liker dere og hvorfor? Hva ville dere anbefalt andre?

Selv har jeg vært vogngal siden vi fikk førstemann for 4,5 år siden og har hatt mange ulike vogner. Nå venter vi barn nr 3 og interessen for vogner har ikke tatt av for å si det slik ;). Etter mye prøving vet jeg riktignok godt hva jeg liker og ikke!

For meg er det viktig:
- å ha en vendbar sportsvogn frem til barnet er minst to år
- at vognen er god å trille på alle slags underlag (jeg går mye på tur)
- at den ikke veier for mye
- at den er stabil på buss
- at den er lun
- at barnet ligger og sitter godt
- god plass til varer er også posetivt

Jeg foretrekker derfor enten brio happy eller city cross fra fødsel av til rundt to års alder. Fra omkring 2 år kommer behovet for en enklere og lettere vogn, da liker jeg urban jungle, scooter eller race.

Jupp det er min mening hvertfall, kom med deres!
Veldig enig med deg, jeg ;) har hatt alle de vognene. Men drømmer om Mondial til evt NR 4. Og så synes jeg det er kjekt å i tillegg ha vogn som Stokke, Go, buggis eller spin i tillegg :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvilken vognkombinasjon syns dere er best fra fødsel og ut vognperioden? 12 år 5 måneder siden #85893

  • Hjemmemamma
  • Hjemmemamma's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 44
  • Takk er mottatt 1
Jupp valgmuligheter er fint, jeg skulle nå gjerne hatt en hel barnevognsbutikk jeg, haha.
Empa skrev:
Hjemmemamma skrev:
Dere som har prøvd det meste, hva liker dere og hvorfor? Hva ville dere anbefalt andre?

Selv har jeg vært vogngal siden vi fikk førstemann for 4,5 år siden og har hatt mange ulike vogner. Nå venter vi barn nr 3 og interessen for vogner har ikke tatt av for å si det slik ;). Etter mye prøving vet jeg riktignok godt hva jeg liker og ikke!

For meg er det viktig:
- å ha en vendbar sportsvogn frem til barnet er minst to år
- at vognen er god å trille på alle slags underlag (jeg går mye på tur)
- at den ikke veier for mye
- at den er stabil på buss
- at den er lun
- at barnet ligger og sitter godt
- god plass til varer er også posetivt

Jeg foretrekker derfor enten brio happy eller city cross fra fødsel av til rundt to års alder. Fra omkring 2 år kommer behovet for en enklere og lettere vogn, da liker jeg urban jungle, scooter eller race.

Jupp det er min mening hvertfall, kom med deres!
Veldig enig med deg, jeg ;) har hatt alle de vognene. Men drømmer om Mondial til evt NR 4. Og så synes jeg det er kjekt å i tillegg ha vogn som Stokke, Go, buggis eller spin i tillegg :)

Ja har hatt alle jeg også og flere andre :p Mondial var vår første vogn da eldste ble født i 07, den er virkelig helt nydelig og en herlig babyvogn! Men liker likevel bedre happy og city cross fordi de er lettere, er så mange bakker her vi bor og jeg har gjerne en unge på ståbrett også, så da blir det fort tungt! I tillegg bruker jeg mye bæretøy i starten, bruker heller mer vogn etterhvert, så viktigere at sportsvognen er lett og god enn at bagvognen er god.
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Hjemmemamma.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.021 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!