Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ??
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ??

Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85763

  • Sasha
  • Sasha's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Vel, forsøker å poste mitt første innlegg her..? Tro om det blir riktig? :ohmy:

Er på jakt etter en sportsvogn, har tidligere hatt teutonia fun men synes den er litt tung. Den perfekte barnevogn finnes sikkert ikke, men jeg ønsker meg:

En forholdsvis lett vogn (12 kg eller lettere?)
Vendbar sittedel (et must)
Gode hjul som fungerer i snø og på grus (et must), gjerne luft
Lang liggelengde og tilnærmet full liggestilling (en liiten knekk går bra)
Fire hjul, eller trehjuling med dobdelt fremhjul
God kalesje, egentlig et must...meen!

Gjerne svingbare hjul, men ikke et must
Gjerne håndbrems, men ikke et must
Gjerne adapter til bilstol, men ikke et must

Jeg har sett på:

Koelstra latinique (kort sitteldel ???)
Emmaljunga ozone (hvordan er fremhjulene på snø7grus ???)
Brio GO (hvordan er hjulene, er plasthjulene dårligere enn emmalj. ???)
Mutsy 4 rider LIGHT (usikker på liggelengden, plasthjul ???)
I'coo targo country (liggelengde ???)

Noen som har erfaringer? :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85764

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Velkommen hit!

Hopper rett i det. Ja, Brio Go har dårligere hjul enn Emmaljunga Ozone/Nitro(understellene er helt like på de to). Det er bedre demping bak på Go, men ingenting foran. Ozone har litt fjæring på småhjulene og. Dessuten suger ikke hjulene til Emm til seg like mye småstein som Go. Har gått på steinete stier, grus, gress osv med den uten problemer. Ikke hatt behov for å låse hjulene ennå. På snø er den ikke testet.

Kjøpte meg nettopp Ozone og er veldig fornøyd. Lett og fin. God sitte- og liggestilling. lettere tilgang på handlekurven enn Nitro, romslig kurv med gode sidevegger. Har ikke målt totallengden på setet, men det er lenger enn Nitro.

I'coo har jeg ikke sett på mange år, men da var den ganske tung. Så fin ut på bilder men ble skuffet av å se den irl.
Mutsy har jeg blitt frarådet av ei som hadde en sånn, så ikke sjekket ut nærmere. Tok ikke sjansen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85766

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Mutsy hadde masse reklamasjoner og tull tidligere, så jeg fikk i sin tid høre at de var vanskelige å få tak i i norge pga mye reklamasjoner :sparke:

jeg har hatt min go i 2 år nå, og må si at jeg enda ikke har småstein problemer med hjulene, men kanskje har jeg flaks?! Vogna er GODT brukt, men like pen synes jeg da. Jeg liker utseende på Go og Ozone, men jeg liker ikke nitro. Jeg kunne også sett på Bugaboo Cameleon om jeg var deg :) Og så liker jeg Happy og City Cross, som er lette gode firhjulinger :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85769

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Enig med Spentsmurf. Har ikke Go fjæring på forhjula? mener fjæringa påvirker både for og bakhjul fordi fjæringen ligger i ramma og kryssleddet på ramma, eller tar jeg feil?!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85771

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Nei, du tar ikke feil. Fjæringen på Go er MEGET god. Og den ligger i ramma, i kryssleddet som du sier :) Jeg gikk på skogtur her en dag med en venninne, og hun har simo (gode gamle trauste simo, men hennes er flunka ny (fjorårsmodell :P)) Men altså, vi byttetrillet da hun var litt intr i å kjøpe seg go, og hun synes fjæringen var ypperlig, og digget hjulene. Og hun har sagt hun aldri mer skal ha EWA hjul! Og ja, hun er også litt smått over snittet vogngal med sine 5 vogner :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85784

  • Sasha
  • Sasha's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Takk for svar :) ser ut til at jeg klarte å poste innlegg ja, hehe!

Huff, jeg har levd i den tro at ozone og go skal fungere her i nord på vinterføre, men på to dager har vi gått fra bar høst til skikkelig (!!) vinter..og da slo det meg plutselig når jeg møtte noen med barnevogn at..hmm..store hjul må til!! Men vi har jo en bassonvogn som har stått i barnehagen til eldste, den ser ut som ny og kan jo brukes når føret tilsier det!

Noen som har erfaring med koelstra?

Kunne tenke meg ozone til vår/sommer/høst..må ærlig innrømme at jeg ikke har sett noen særlig forskjell på ozone og nitro sånn utseendemessig, men har bare sett på nettet da :blush:

Skulle ønske brio race kunne vendes, jeg skulle da alltids ha overlevd at liggestillingen ikke er helt flat ;) Har sett på bugaboo, men er ikke fan av den liggestillingen..tenker vinterpose blir no-go i den vogna ;D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85785

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Cameleon og vinterpose går vel bra det?!

Ozone og Nitro har likt understell, men for meg ulike sittedeler...

og


Jeg tror seriøst om jeg var deg at jeg ville gått for en happy eller city cross :blush:

De er jo ikke spes. lange, men teutonia mistra/prestige, har du sett på de?! En venninne har mistral og den virker veldig hendig. Dvs hun hadde mistral da vi var hjemme med 08 ungene våres ;)

Ellers tror jeg nok Latinique er en veldig ok vogn, da det er et par tre stykker her inne som har /har hatt den :) Men vær klar over at du må ha nyeste modell :humre: Husker ikke helt hva som var forskjellene, men Maybeme har kontroll på det, så rop på henne ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Spentsmurf.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85786

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Jeg har erfaring med Koelstra Latinique! Kjøpte en for 2 mnd siden. Den er veldig bra på mange områder! Minner mye om en krysning av MB og Brio Go. Eneste ulempen er at den blir litt lang sammenlagt (men flat!) og er ganske bred mellom bakhjulene. I tillegg er den kort i setet, ja, så den holder ikke hele vognperioden. Den er også litt hard i setet, så kanskje greit å kjøpe et seteinnlegg for bedre komfort.

Men den er lett. Lett å legge sammen og folde opp (sportsdelen må tas av først dersom den er vendt mot deg, men ikke når vendt fra). God trillekomfort, helt flat liggestilling, justerbart fotbrett, trinnløs regulering av rygg, relativt lun kalesje som kan kan reguleres lydløst. Mulighet for adapter til bilstol.

Så veldig mye positivt med Koelstra (du kan lese mer på brukererfaringene under hvert vognmerke), men du kan ikke regne med å ha den ut vognperioden..

:-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85787

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ville ikke hatt en vogn med små forhjul som eneste vogn om man bor i nord-norge. Har selv bodd der og med de snømengdene og snøforholdene holder ikke en slik vogn alene mål.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85789

  • Sasha
  • Sasha's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Ja, jeg har sett på happy og city cross, men synes de virker litt store og tunge i forhold til hva jeg vil ha :glis:

Går det vinterpose i sittedelen til bugabooen, den har vel en sånn knekk..? Vi har en "gammel" bagvogn, litt kjedelig vogn med den fungerer. Tenker kun å kjøpe ny sportsvogn (som vi da også kan bruke som sovevogn hjemme når den andre vognen står i barnehagen). Vi brukte teutonia fun til dette før, men den solge jeg..vet egentlig ikke hvorfor :blush: Men mannen vil helst ha lufthjul på den neste vognen.

Har en liten bytrille også, som bruker å ligge i bilen. Men hvis vi finner en lett sportsvogn blir det vel kanskje til at vi tar denne til byen i stedet :knegg: ..siden bytrilla ikke er noe fin :knegg: :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85790

  • Sasha
  • Sasha's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Foresten, har du bilde av kolstraen med pose oppi? Har sett et bilde her på forumet tidligere,,men da vistes ikke vogna..kun øveste del av posen liksom :)

Er det fotbrettet som er for kort, eller skaller barnet i kalesjen etter hvert?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85792

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85795

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
www.barnevognguiden.no/index.php?option=...9&id=85201&Itemid=93

Her er også en del bilder av vogna. Voksi Urban passer perfekt oppi.

Ryggen er ganske kort, og setet er ganske grunt, så det blir vanskelig å sitte godt i setet og barnet vil nok stange oppi etter hvert. Storebror på 2,5 år og 95-100 cm omtrent,kan sitte i vogna, men ikke veldig bekvemt. Kalesjen kan forresten lett tas av med en glidelås, men det er jo lite aktuelt i snø og uvær :-)

Kan evt legge ut flere bilder (har mange!) senere men litt dårlig tid nå :-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85799

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Jeg har EasyGrow ONO i cam, passer helt fint det :glis: også har jeg faktisk fottrekket til race over. Og i går fikk jeg testa vogna i skikkelig slapsevær, den besto med glans den :knegg:

Men skulle jeg kjøpt ny sportsvogn nå hadde det blitt Brio Go :dåne:
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Inga.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85800

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
7 AM enfant le sac igloo er en pose som faktisk er som skapt for cameleon :) Og den er varm og god.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85812

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg så ei som trilla cam med voksi classic i dag, og hun hadde et matchende rødt stromtrekk til vogna, finnes det stormtrekk til cam altså?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85822

  • Sasha
  • Sasha's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
BILD3B_F66_4400-4200.jpg

Takk for masse gode svar!!

Nååå har jeg sett litt på teutonia igjen, som jeg egentlig hadde gått HELT bort fra.

Den nye modellen BEYOU, er veldig lett, 10,5 hvis jeg ikke husker feil..arrester meg gjerne :glis: Den har desverre ikke lufthjul, men man kan velge mellom to forsjellige typer..

..og man kan få den med håndbrems!!

..og styret er vendbart, så man kan velge om man vil ha små eller store hjul fremme :knegg: praksik i snø!! ..men vet ikke hvordan dette blir med søskenbrett, glemte å se hvilken vei vogna må være for å få det på..regner med man kan få brett til!!

Har ikke vært suuperfan av utseendet til teutonia pga kalesjen som henger bak, men med Fun vogna brukte jeg å ta av den nederste delen når ungen satt oppreist..det er glidelås til å ta av :) og da så den mye bedre ut ;)
Siste endring: 12 år 5 måneder siden av Sasha.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85823

  • Sasha
  • Sasha's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
En liten nedtur!!!!

På Barnevognguiden står det vekt 10,5 kg, hvorav sittedelen er 5 kg. De skryter også i en annen artikkel av vekten på denne vogna, MEN tror de har misforstått...teutonia sier, både på hjemmesiden og i katalogen, at det er understellet som veier 10,5, sittedelen kommer i tillegg :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85824

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Ville ikke valgt fashion-stoffet på Teutonia. Hadde en S3 som jeg var ganske fornøyd med frem til vi prøvde sittedelen. Ble for mye plast i skjermen og for mye sol rett ned i ansiktet til mini.

Ellers har jeg sett nøye på en Cosmo og den kjentes god ut! Sett den med sort understell(mørk grått?)? Bare synd den og har så mye vinduer i kalesjen den og...

Nå skal det være mulig å kjøpe S3 med lufthjul da. Vet ikke om de har fått lufthjul foran ennå, men iallefall bak. Det er ikke tatt inn i Norge, men mulig å bestille på kopbarnvagn.se iallefall.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85829

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg hadde s3 08 modell, herlig! For det var før all den her forferdelige plasten :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85847

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Her er to poser som viser Koelstra Latinique med Voksi Urban i daglig bruk:

DSC00346.JPG


DSC00347.JPG
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85850

  • Sasha
  • Sasha's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 7
Koelstraen frister veldig, men stort minus at den sannsynligvis ikke varer ut vognperioden..men den er jo så LETT!

Hm, så det er ulikt stoff på teutoniavognene? Hadde en svart Fun, men det var vel ikke fashionstoff..og den var sikkert eldre enn 08.

Ser man ofte må importere for å få med håndbrems?? I den norske teutoniakatalogen står det ingenting om håndbrems på Beyou, men har sett det på utenlandske sider ;-/ Hvis jeg først skal ha denne modellen SKAL jeg ha med håndbrems :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85851

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi,jeghadde nok gått for en koelstra om jeg skulle byttet ut noe nå. NESTEN, så det frister med GO og Edge ut og koelstra inn :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85856

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Her har nettopp brio go flyttet inn og jeg er strålende fornøyd så langt selv om jeg fortsatt synes det er noe sygg :sparke: Den er ikke like lett å trille som bugaboo på kjøpesenter, men jeg satser på at den er desto bedre på vår grusete oppkjørsel. Men handlekorgen under er genial (noe som er ganske viktig når man sår for minst 99% av innkjøpene til en familie på 5) og jeg digger måten den slås sammen på og hvor godt den passer i bagasjerommet uten å fylle opp hele plassen (går inn på langs i stede for tvers) Skulle gjerne hatt lufthjul på den, men man kan tydligvis ikke få alt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85864

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Spentsmurf skrev:
hihi,jeghadde nok gått for en koelstra om jeg skulle byttet ut noe nå. NESTEN, så det frister med GO og Edge ut og koelstra inn :humre:

:p :p

Du har "jentefarge" på Edge'n din, ikke sant? Hvis ikke kunne vi løst det med å byttelåne en periode, siden jeg ønsker meg både Edge og Go også.. ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Lett, vendbar sportsvogn, gode hjul, lang liggelengde ++ ?? 12 år 5 måneder siden #85874

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:humre:

Det hadde vært noe, men ja, jeg har en litt vel jentete edge :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.994 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!