Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten MB eller qtro
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: MB eller qtro

MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85320

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Prøvde å legge inn ett inngg, men det forsvant bare.... forsøker igjen!

Se, der gikk det ja... altså:

Jeg har alltid ment at MB var oppskrytt og solgte igjen 2007 modellen jeg kjøpte ny til nr 2. Men så kjøpte jeg en billig brukt rød 2007 model som vi skulle ha med oss på ferie når han var 3 og den er blitt stående i kjelleren. Nå har jeg funnet den frem igjen, kjøpt bag til den og triller rundt på vesla med denne mens cameleonen er blitt innevogn/seng. Må si MB'en har vokst litt på meg, men siden den er litt slitt og rød ikke er min greie så har jeg plutselig endt opp med å snike på ny MB i fargen flint, på babyjungle.... enten ny 2011 model eller den billigere demo 2010. Sistnevnte er åpen bak, så er litt skeptisk til den! MEN så ser jeg at de nye modellene får en del pepper for kvaliteten....og for selene.... hadde jeg blitt veldig skuffet?

Og så er det QTRO da.... som jeg har siklet litt på lenge.... er veldig nygjerrig på denne, men er usikker... og liker ikke fargene så godt....

Hva tror dere?

Kommer forøvrig å beholde buggisen, foretrekker helt klart å kunne ha snuppa vendt mot meg.... men MB er virkelig god å trille altså!
Siste endring: 12 år 6 måneder siden av krumeline.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85322

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Jeg holder nok en knapp på MB altså. Pussig nok :humre:

Men jeg har sett nøye på Qtro og synes den er fin i fargen platinum. MEN det er et par ting som gjør at jeg ikke tror jeg ville likt å ha den:

-Glidelåser i ryggreguleringen.
-Klønete og liten handlekurv (ikke det at MB har enorm kurv da men enklere å komme til).
-Reguleringen, og høyden; på håndtaket.

Småting, helt klart, men kjenner meg selv så vet det ville irritert.
Synes og det virker som om tyngdepunktet er annerledes. Gjør sikkert at den ikke tipper lett, men virket litt tyngre å vippe opp kanter.

Flint er forresten en fin farge. Det var den jeg hadde lyst på. Men kom over en ny moss green 2009-modell til god pris ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85330

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Styr unna nye MB, det negative du leser stemmer. Hadde utvilsomt gått for EW Q.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85331

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
Søsteren min har den og jeg har hatt 2 mb, og jeg ville gått for MB av de to. Syns Easywalker er altfor åpen, og rar sittestilling, Syns og den er veldig stor og ruvende å trille på. Stiv syns jeg den og er og tyngre å vippe enn MB. Men jeg er og enig i at MB har tapt deg i kvalitet, så jeg vet ikke om jeg ville valgt noen av de. :plystrer:
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85332

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Er de virkelig så ille, nye MB altså.
Har ikke studert dem annet enn på bilder, men synes den nye varianten er penere å se på enn den gamle og jeg synes det ser ut som om kalesjen er bedre (den likter jeg ikke på den gamle varianten). Tror jeg må tilbake på Barnas hus igjen... tittet ikke nærmere på denne da jeg var der hin dagen :sparke: Titter litt på pent brukte 09 modeller på finn, men synes de som er her i bergen er litt dyre eller har for mye utstyr med!

Hadde du noen andre vognforslag Emmeline ;)
Vil gjerne ha en vogn som er god å trille, gjerne med lufthjul. Har jo trossalt en god "shoppingtrille" i buggisen! Tror ikke det er aktuelt med 4 faste hjul. Har tittet på både happy og city cross, men selv om de er pene å se på så har jeg slått dem fra meg.... men selvsagt.... jeg har endret mening får jeg.... bugaboo var en gang i tiden helt uaktuelt og nå har jeg buggis nr to :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85334

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Du kan jo vurdere Emmaljunga Nitro city? Den er lett, og veldig god å trille.

Og så lenge du holder deg på helt greie stier uten store steiner og røtter på tvers så klarer den seg mye bedre enn forventet. Akkurat det klarte bare MB ;) Den er smal foran og sitter ikke fast. Grus og slikt er null problem. Har trillet snarveier gjennom noen små skogholt her uten å sitte fast. Ikke alltid man gidder gå rundt :humre:

Nitro ser rar ut, og jeg brukte lang tid på å venne meg til utseendet og å faktisk tørre å kjøpe den. Var redd den skulle være tung/vond å trille og syntes sittedelen så lav og rar ut å understellet. Har vært Buggis-fan i årevis og hadde begge samtidig en stund. Den som tilslutt ble solgt var faktisk Buggisen :P

Jeg la vel ut en del bilder her tidligere i sommer. Både av vogn alene og sammen med Buggis sammenslått. de ble ganske like.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85335

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Men nå har jeg jo allerede buggis da og har ikke planer om å selge den riktig enda så da føler jeg nitro blir litt det samme! Det går vel heller i å kjøpe en nyere (penere) oth/mb eller noe tilsvarende. Kan hende jeg fortsetter jakten på en pent brukt 09 modell, helst her i Bergensområdet om jeg ikke liker 2011 modellen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85339

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Nye MB er sinnsykt baktung. Tipper bakover om man trykker med pekefingern på styret. Ja, den er ganske pen og ja, kalesjen er lunere enn på de eldre modellen, men der stopper også fordelene. Har hatt 5 MBer og den nye er lavmål i forhold til de gode gamle.

Pent brukt 09, evt bestille nytt trekk fra babyjungle til den du har?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85341

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Empa skrev:
Pent brukt 09, evt bestille nytt trekk fra babyjungle til den du har?

Babyjungle har bare trekkene i orange og rød på nettsiden i allefall. Har tittet på MB sine sider også og der finner jeg trekk i brun som kan være aktuelt.... men der kommer nytt trekk på over 2000 kr og det synes jeg er mye til min noe slitte 07 vogn :knegg: Da betaler jeg heller litt for en pent brukt 09 vogn! Biteringen har noen 09 vogner igjen da, men ikke helt i "mine" farger.... :gruble:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85344

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Huff.. Hva skal en gjøre tro... Jeg aner ikke, så dette er bare et forslag. Jeg kjenner ikke vogna selv, men hva med city elite fra babyjogger?! Har du sett på den? Je ghar aldri vurdert den selv, så aner ikke... men måtte bare nevne den :sparke:

Ellers så jeg en icandy vogn da vi var i bursdag i dag, den hadde tre hjul, men jeg turte ikke krafse så veldig på den da jeg aldri hadde sett foreldrene (eierne) tidligere.:knegg: Men det var vel ikke lufthjul, men iCandy har en del tøft, det var poenget mitt.. Ellers kan jeg vel nevne koelstra, kanskje den kan være noe for deg?!

Men personlig ville jeg kanskje valgt en brun 09 mod :glis: (....here we go again)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85348

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Kunne valgt en City elite, hørt mye fint om den. Kalesjen virker jo super. Så den er nok verdt en titt. Enn TFK?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85349

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Tittet på city elite på barnas hus i dag og jo.... kanskje.... ikke så kul som MB, men har absolutt mange positive egenskaper... kommer i allefall til å vurdere mini utgaven når hun blir litt større!

TFK synes jeg er stor og klumpete, da liker jeg easywalkeren bedre.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85350

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Håper jeg kan dra og se på en pent brukt 09 vogn i morgen :glis: Ikke grå riktig nok, men lilla kan jo passe ypperlig til snuppa det også.... har uansett litt lilla dilla :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85522

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
City elite ser SUPER ut, og vurderte den selv sterkt til minstemann her for noen år tilbake, men da vi prøvde den på butikken så virket den å tippe veldig lett bakover så jeg turde ikke helt ta sjansen. Googlet den litt da jeg kom hjem, og så at flere mente det samme og flere som hadde opplevd at den tippet. Har også hørt det samme i ettertid. Men dette er jo litt siden da, mulig den er mer stabil nå??

Har jo hørt mye skryt om den også, så kanskje det ikke er så ille, men sjekk det ut før du kjøper :)

Både brun og lilla MB er jo nydelige da, elsker den lilla fargen!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: MB eller qtro 12 år 6 måneder siden #85523

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Triller fortsatt på den gamle OTH'en og blir ikke enig med meg selv. Vil egentlig ha den nye modellen pga kalesjen..... men så hører jeg jo litt på dere som sier at den ikke er så bra.... Kanskje det bare blir til at den gamle blir (har jo en veldig fin buggis også) og at jeg venter og ser hva det blir til med easywalker june til våren. Snuppa har enda rikelig med plass i bagen til oth'en!

Burde ta en titt på Kolestra'en også siden en av de få butikkene i norge som selger den ligger like ved her jeg bor. Tittet så vidt på kolestra for 4-5 år siden, men likte hverken vognen eller selgeren den gangen så har ikke tittet på den siden :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.723 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!