Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Dilemma, allerede.. Blir gal!
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Dilemma, allerede.. Blir gal!

Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85302

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Som dere vet, har jeg vurdert mange ulike vogner den siste tiden i "Prosjekt Vendbar Sportsdel". Hadde egentlig tenkt å kjøpe en brukt City Cross, men fant ingen aktuelle. Siden Koelstra Latinique lenge har fristet og har vendbar sportsdel, endte det med den.

Og jeg er egentlig veldig fornøyd med vogna på mange måter. Den er utrolig stilig å se på, god å trille, flat liggestilling, god justering av rygg, lett vekt +++ Men den har et stort minus for meg og det er at den er litt kort i ryggen og setet. Den går jo til lillebror nå og det er god plass til en Voksi Urban i den, men storebror kan ikke bruke vogna da han er for stor. Og jeg har store barn, så vogna vil nok raskt bli i minste laget til lillebror også som sovevogn.

Jeg hadde egentlig tenkt å kutte ned på vognstallen, da vi ikke har plass til å oppbevare så mange vogner. Dersom Latiniquen hadde passet, kunne vi solgt TFK'en og bare hatt den i tillegg til søskenvogna. Men nå må jeg nesten beholde TFK til storebror og til lillebror vokser ut av Latinique. I tillegg hadde det vært fint å ha en vogn jeg kan bruke til begge, siden vi er en del hos moren min og det da hadde vært praktisk å bare ta med en vogn dit i min lille Corolla.

Kan jo bruke søskenvogna, men siden vi har gått over til sportsdelen der, synes jeg ikke noe om å trille lillebror for mye i den når vi triller alene, for han blir utrygg når han er vendt fra meg..

Så selv om jeg synes Latiniquen er en topp vogn, burde den vært litt større..

Kanskje det var dumt å ikke bare kjøpe en ny City Cross i stedet? Selv om jeg synes Latinique'n er kulere..

Gubben tror jeg er gal hvis jeg begynner å vurdere å selge den nye vogna jeg egentlig er fornøyd med.. Kanskje ikke så lett å selge den heller siden det er et ukjent merke..

:kokko: :kokko: :kokko:

Hva tenker dere?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85303

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Hvor gammel er storebror da? Her bruker storebror vogna ved behov, han er 3 år. Men jeg har ikke store barn da, så jeg har aldri trengt å bekymre meg for at de skulle vokse ut av vogna. Storebror sluttet egentlig å bruke vogn når han ble storebror for ett år siden, utenom til soving da. Men ellers var han en "gå-selv"-gutt.

Jeg ville gitt det en sjanse, for jeg hater styret med å selge vogner (derfor har jeg bare solgt ei siden jeg begynte vogndilla mi, men kjøpt langt flere enn ei... :sparke:).
Jeg tror du ville fått solgt den, så du kan jo legge den ut og sjekke responsen?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85304

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Storebror er snart 2,5 år. Men han elsker å kjøre vogn, og vi bor slik til at vi ofte triller når vi skal ut på noe i stedet for å ta bilen. Men det blir for langt til at han kan gå hele veien selv. Og lillebror, som foreløpig er enda litt større enn storebror var, vil nok bli litt for lang til at det blir lunt for bena å ligge i vogna til våren/sommeren igjen, tror jeg.

Men som du sier: Mye styr å skulle selge ting. HAr uansett tenkt å legge ut en Maclaren trille og bagen til søskenvogna vår, så kan jo slenge den med der og sjekke interessen. Uansett litt kjipt å skulle selge den siden jeg liker den og jeg uansett kommer til å tape litt penger på det. Men kan jo bare se om noen er interessert..

Hmm.. Synes liksom ikke City Cross er så kul eller snerten, og den har ikke lufthjul, men det er jo mange som er strålende fornøyd med den..

:stønn:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85305

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm... Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du er ute etter... For storebror må da være for stor for City Cross også :sparke: Her ble i alle fall storesøster for stor for emmaljunga og simo sine sportsdeler da hun var ca 2... og nå som 3 åring ble hun forstor for Go også.... Jeg skjønner at du vil ha de mot deg, men kanskje du skulle gått for en phil & teds? :knegg: her er det "slossing" om å få sitte i den vogna, hentet md den i bhg i dag, og da var det flere som gjerne ville sitte både over og under :knegg:

Men fra spøk til alvor...

Jeg ville kanskje solgt tfk (men jeg er jo ikke så begeistret for den vogna, så litt dumt å spørre meg der...) beholdt latinique så lenge du får brukt den, og så selge den når du vil ha noe nytt... For om du bruker den litt eller selger den som 1 uke så taper du vel omtrent det samme økonomisk...

Men, siden storebror ikke får plass er det jo litt dumt... Men de får jo uansett ikke brukt vogna samtidig da :D Og eh, hva med å titte litt etter en city mini, den passer jo perfekt til store unger og vil sikkert frigjøre mye plass i corollaen :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85308

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
:) :)

Nå har ikke jeg prøvd storebror i City Cross, men den har en god del lengre sittedel og høyere kalesje enn Latinique har, så det ser ut til at han vil ha plass i den en stund til, og ikke minst lillebror en god stund til.

Storebror elsker TFK'en og jeg er også veldig fornøyd med den, synd lillebror er litt for liten til den ennå. Sånn sett ikke så aktuelt å selge den, siden jeg da ikke har noen singelvogn som passer til storebror og lillebror snart vil vokse ut av Latinique'n også.

Jeg er avhengig av å ha en vogn som kan trilles på skogsstier og grusveg, da vi går en del turer på ujevnt underlag. Og da blir vel city mini litt i spinkleste laget ;)

Blir kanskje til at jeg beholder Latinique en stund, men legge den ut på Finn for å se om det er interesse. Problemet er å få plassert alle disse vognene rundt om i huset i mellomtiden ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85309

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
YummyMummy skrev:
:) :)

Problemet er å få plassert alle disse vognene rundt om i huset i mellomtiden ;-)

Det der er jeg bare SÅÅÅÅ enig i!!!!!



Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85312

Hva med Easywalker Classic som begge kan bruke?
Lang rygg(0-5 år), veier 7 kg og blir liten sammenlagt. Super i terrenget!
vi har den som ekstravogn;)
Man kan finne de rimelig på Finn til rundt tusingen.
Stilrent design, og så kan den stå parkert" opplengs", så den tar minimalt med plass.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85313

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
hmm, vanskelig valg, Men jeg ville nok brukt søskenvogna jeg da, og sagt hei til minsten titt og ofte, eller hatt oppe titteluka så han kan se deg med jevne mellomrom.
Ellers vil jeg nok tro at cc kan blir for liten til storebror om han er en stor gutt. mi snuppe prøvde lillebrors cherox når vi hadde den, og da var hu en liten 3,5åring. Og hu var for lang for den, pga den stanga øverst på setet. Vil tippe hu var maks 95 cm på den tiden.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85316

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Super-Langbein skrev:
Hva med Easywalker Classic som begge kan bruke?
Lang rygg(0-5 år), veier 7 kg og blir liten sammenlagt. Super i terrenget!
vi har den som ekstravogn;)
Man kan finne de rimelig på Finn til rundt tusingen.
Stilrent design, og så kan den stå parkert" opplengs", så den tar minimalt med plass.

Takk for tips, men litt av poenget var å ha en vogn der sportsdelen kan vendes mot den som triller. Ellers har jeg en TFK jeg er fornøyd med.


Spørs om jeg evt må prøve om storebror kan sitte i en City Cross før gjør noe mer.
Et alternativ er jo Brio Happy, men den er.

En medvirkende grunn til at jeg vurderer om Latiniquen må gå allerede nå, er at lillebror er veldig vanskelig å få til å sove på dagtid (sover type 3 x 30 min), noe som var grunnen til at vi tok i bruk bagen på den gamle Edge'n som vi brukte som barnehagevogn i stedet for bagen på TFK'en. Han ville ikke sove i bagen til TFK'en og nå ser det ut til å være litt av det samme med Latinique... Men i bagen til Edge sovnet han av seg selv...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85318

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Du, den edge bagen er magisk! min snuppe sover SÅÅÅÅ mye bedre (dvs lengre :knegg:) i edge bagen enn i f.eks go eller p&t, buggster, eller zapp xtra eller noe annet. Så hehe jeg ser absolutt hva du mener :) Ja, hun sov vel greit nok i bagen vi hadde til cerox også... men det va rjo ikke så mange gangene :blush:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85321

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Spentsmurf skrev:
Du, den edge bagen er magisk! min snuppe sover SÅÅÅÅ mye bedre (dvs lengre :knegg:) i edge bagen enn i f.eks go eller p&t, buggster, eller zapp xtra eller noe annet. Så hehe jeg ser absolutt hva du mener :) Ja, hun sov vel greit nok i bagen vi hadde til cerox også... men det va rjo ikke så mange gangene :blush:

:P :P

Ja, de ligger jo som på en trone nedi bagen til Edge. Skjønner at de koser seg nedi der! Sikkert vanskelig å finne noe som er i nærheten av den når man går over til sportsdel. Men litt derfor jeg tenker på City cross, for den er jo også lun og god med en kalesje som ligner. Og hva gjør man vel ikke for å få de små til å sove.. ;) ;) ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85323

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Har ikke prøvd Edge (eller citybagen heller), men sittedelen til Citycross/Nitro er visst fin å sove i. Hilsen lilemannen her :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85347

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja... Jeg vurderer fremdels en danske jeg da... Men hehe, den får vi ikke bilen, så da er litt av vitsen borte :S I alle fall mot vinteren :humre:

Men, tenker som deg plusle at med vinterpose så er sittedelene til em ganske lune også, men åååå bag er så KOSELIG. :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85358

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Da er jeg tilbake etter en helg uten nettilgang :blink: Og føler jeg har tatt til fornuft, godt hjulpet av en rekke uforutsette regninger som gjør at økonomien blir trang frem mot jul..

Så da har jeg bestemt meg for å slå meg til ro med min Latinique inntil videre. Jeg legger den ut på Finn sammen med noen andre greier jeg skal selge, men har funnet ut at jeg bør kunne være fornøyd med den frem til lillebror kan bruke TFK'en, dersom jeg ikke får noen gode bud.

Hadde en ekkel opplevelse med at Voksi Urban holdt på å skli ut av vogna med gutten oppi da jeg skulle opp en trapp med vogna. Og det var nok med på å gi meg litt kalde føtter vedr Latinique. Brukte nemlig ikke vogn-selene på han og posen kan ikke knytes fast noe sted i vogna. Men nå har jeg løst det ved å feste selene bare gjennom posen, og da sitter den godt.

Jeg endte også med å kjøpe fottrekket til Brio Happy (passet bedre enn Brio Race sitt) og med borrelås med dobbeltsidig tape og påsydde hemper inni kalesjen, blir det perfekt og lunt. Ser faktisk ut som om trekket hører til vogna, både i str, stoff og farge..)

Så da blir nok Latinique bra selv om storebror ikke kan bruke den! Den er jo utolig stilig, da.. :P

Får bare håpe lillebror lærer seg til å sove godt i den også. Selv om mamma sikler litt på en City Cross i fargen Brown Flowers..... :blush: :blush: :blush:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85359

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
HUff... Det høres ut som en ekkel opplevelse. Der ser man virkelig hvor viktig det er å feste ungene godt i vogna! :S

Kunne vi fått sett bilde av det fottrekket, det hørtes fint ut! Lurer på om jeg kunne fått til noe lignene på go :D
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85367

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Her er bilder av vogna med trekket (har ikke fått sydd hemper i kalesjen ennå, så "skjermen" i åpningen sitter kanskje ikke helt perfekt):


028.JPG



029.JPG



030.JPG
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85368

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Ble veldig lun og fin med fottrekket. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85369

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Det satt kjempefint ja. Tror jammen jeg skal kjøpe et slikt jeg og. Var det dyrt?
Vognene våre blir prikk like, jeg har også slik koppholder. :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85370

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
:humre: :humre:

Du har ikke en sort Skip Hop Studio stelleveske også, da? :knegg:

Jeg hadde egentlig reservert et trekk til Race på Babyshop, men det passet ikke like godt som dette til Happy som var blitt til overs etter kampanjesalg. De fant ingen pris, så de brukte strekkoden på trekket til Race og det kostet 299,-

(stiv pris siden trekket til Race koster 129,- på Kids & care.. Du kan jo høre med dem om det går an å bestille det der? Men da kommer jo frakt i tillegg..)

Eneste ulempen med trekket er at det er vanskelig å feste borrelås med dobbelsidig tape på stoffet på vogna og trekket festes med borrelås. Har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal løse dette best mulig ennå.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85372

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
YummyMummy skrev:
:humre: :humre:

Du har ikke en sort Skip Hop Studio stelleveske også, da? :knegg:

I do!! :laughing1:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85373

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Maybeme skrev:
YummyMummy skrev:
:humre: :humre:

Du har ikke en sort Skip Hop Studio stelleveske også, da? :knegg:

I do!! :laughing1:


Kødder du!?! :laughing1: :laughing1: :laughing1:

Vi har tydeligvis samme gode smak ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85374

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
YummyMummy skrev:
Maybeme skrev:
YummyMummy skrev:
:humre: :humre:

Du har ikke en sort Skip Hop Studio stelleveske også, da? :knegg:

I do!! :laughing1:


Kødder du!?! :laughing1: :laughing1: :laughing1:

Vi har tydeligvis samme gode smak ;-)

Helt sant. Bare sjekk de gamle trådene mine fra ca august/september i fjor. Prøvde å selge den etter en stund gjorde jeg og, så der kunne du gjort et godt kjøp.
Jeg trodde først du hadde sett det, og tullet med meg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85375

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Festlig :P

Jeg har hatt min i 1,5 år, da den var nyhet hos Lilleprinsen. Kjøpte den samtidig med TFK'en. Og nå passer den jo godt sammen med Latinique, selv om det hadde vært litt gøy med en veske med litt farger for å sprite opp vogna... :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85376

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Hehe, så snodig. Kjøpte også min hos Lilleprinsen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85380

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hrmf, sikker på dere ikke er kloninger?!?!? :dåne: Merkelig at dere skulle ha så mye likt, for dt erjo en del å velge i!

Men, det trekket passet jo perfekt til vonga! Refleksstripen matchet jo til og med :D Stilig!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85407

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Spentsmurf skrev:
Hrmf, sikker på dere ikke er kloninger?!?!? :dåne: Merkelig at dere skulle ha så mye likt, for dt erjo en del å velge i!

Men, det trekket passet jo perfekt til vonga! Refleksstripen matchet jo til og med :D Stilig!

Ja, vi har jo Voksi Urban begge to også :knegg: Men ulik farge, da..

Ja, synes faktisk trekket kan passere som originalt for vogna :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma, allerede.. Blir gal! 12 år 6 måneder siden #85416

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:D
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.848 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!