Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hjelp meg å finne riktig vogn?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjelp meg å finne riktig vogn?

Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85275

  • miia
  • miia's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Jeg trenger hjelp til å finne en barnevogn som passer mine behov. Jeg har noen erfaringer fra sist men har aldri vert spesielt opptatt av vogn, jeg bruker helst bæretøy.

Fra før har jeg en simoduo fra åttitallet som kan brukes til dagsoving og tur langs veien her. Jeg har en zapp med plass til bilstol til raske kjøpesenterturer.
Jeg trenger en vogn til å ha i bilen, til dagsturer og lignende.
Mine krav:
Liten sammenlagt så den går greit inn i et lite bagasjerom, jeg bytter ikke bil for å få plass til barnevogn.
Lett å løfte inn og ut av bilen, jeg skal ha ks så det vil gjøre vondt å løfte tungt.
Full liggestilling men ikke nødvendigvis bagvogn, gjerne med plass til vognpose eller mykbag. Jeg heller nok mest mot en sportsvogn ja.
Bør ikke koste så fryktelig mye, max 5000,- ny, 3000,- brukt.
Ha god kvalitet, den skal løftes mye inn og ut av bilen, jeg tar heller trappene enn å vente på heisen så den må tåle litt røff behandling uten at den faller fra hverandre.
Den skal brukes både på asfalt, grus, snø, kjøpesenter, langturer, soving på dagtid.
Egentlig ønsker jeg meg fire hjul, men stabile trehjulinger er også aktuelt. Ingen vinglete små hjul a la zappen.

Jeg har sett på teutonia junior, men den minste mountain buggy sies også å være lett uten at jeg har fått sett denne i levende livet. Hva tenker dere?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85276

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Hvor gammelt er barnet som skal bruke vognen?

Junior er beregnet fra ca 6 mnd. Den er også kun forovervendt, så blir kansje litt lite optimal med en baby oppi. Eller kommer jo ann på hva du liker, men jeg liker å ha babyen mot meg.

Jeg tenkte først på en tfk joggster twist. Den tar liten plass og bagen til den er veldig enkel og bære med seg. Bagen er ca 80cm så god plass i lenge og med pose.

Av 4 hjulinger så kansje en teutonia mistral eller lignende størrelse, har ikke veldig erfaring med teutonia selv, men de blir ganske små sammenlagt og du kan ha babyen både fra og mot deg.

Av andre 4hjulinger så må jo også en emmaljunga city cross være ganske perfekt for ditt behov, der kan du enten ha city bag, eller soft bag etter eget ønske. setes kan vendes fra og mot deg, den veier lite og er god på det meste av føre.

Lykke til på jakten.
:glis:
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85277

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Jeg tenker også TFK Joggster Twist, men sportsdelen på denne kan ikke vendes mot den som triller. Et alternativ er da Multi-x-bagen, men dersom man ikke har veldig små barn, vil de som regel vokse ut av denne i 6 mnd-alder uansett og da er man like langt.

TFK'en er god på alle slags fører og underlag, blir veldig liten sammenlagt og har bærestropp, slik at du kan bære den over skulderen når den er sammenlagt. Den er også såpass stor i setet at barnet har vogn ut vognperioden. Den har utrolig komfortabelt sete, flat liggestilling, håndbrems og er solid.

Jeg har også en Koelstra Latinique som absolutt kan anbefales, men denne blir ganske lang sammenlagt (selv om den er lett og blir flat), så er ikke sikkert den går inn i alle små biler.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85278

  • miia
  • miia's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Vognen er tenkt brukt fra nyfødt av, derav ønske om softbag oppi.
Jeg tenker i hovedsak å bære babyen mye i starten så at jeg ikke kan ha babyen mot meg i vogna spiller ingen rolle.
Både teutonia mistral (som jeg også hadde til sist vognbaby) og emmajunga city cross (som jeg har prøvd litt i butikken) er begge for tunge og store til det behovet jeg føler at jeg har. Emmaljungaen blir for stor til bagasjerommet, teutoniaen bør gå. Er foresten veldig fornøyd med kvaliteten på teutoniavognene mine fra sist (mistral og timmy) og at de tar liten plass sammenlagt.
TFK-vogna høres ut som jeg må finne mer ut om.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85281

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Brio happy må du ta en titt på ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85296

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Brio Happy var den som slo meg som en vogn for deg også :D
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85297

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Lurer også på om du ikke bør få målene på koelstra, for dne høres veldig fin ut :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85307

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Spentsmurf skrev:
Lurer også på om du ikke bør få målene på koelstra, for dne høres veldig fin ut :)

Det var selvfølgelig den jeg og skulle anbefale. :knegg: Og jeg har tilfeldigvis en mykbag som passer perfekt oppi... Men vogna beholder jeg. :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp meg å finne riktig vogn? 12 år 6 måneder siden #85310

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Du har det ja ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.597 sekunder