Man har ikke angrerett på noen varer, med mindre man har kjøpt fra næringsdrivende på et sted som ikke er fast utsalgssted (butikk), dvs over nett, telefonsalg ect. I de tilellene har man 14 dagers lovebestemt angrefrist. Man har derfor heller ikke angrerett når man f.eks kjøper noe i en butikk, men de fleste butikker opererer likevel med åpent kjøp eller bytterett, men det er ren service fra butikkens side og ikke en lovpålagt plikt.
I dette tilfellet er det som Empa sier kjøpsloven som gjelder, kjøper har sett på vognen før kjøp, om det ikke var noen skjulte mangler eller feilinformasjon betyr det at kjøper ikke har noen angrerett. Selvsagt kan man være snill å ta vognen i retur, men det er jo mye arbeid og jeg hadde personlig aldri giddet med mindre det gjaldt en god venninne eller familie. Har man kjøpt så har man kjøpt, angrer man så kan man jo spørre om å få returnere, får man nei så må man rett og slett bare selge den videre.
Du har loven helt på din side, og tror de aller fleste også er enig i at det er kjøper som er selv har alt ansvar og heller må selge videre selv om hun ikke er fornøyd.
Veldig kjedelig når man blir bombandert med sms i ettertid, men ville prøvd å bare overse (selvom jeg vet at det ikke er så lett...) Håper at du ikke hører mer fra henne nå! Kan jo høres ut som hun har gitt opp