Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Utleie av barnevogn i storbyer
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Utleie av barnevogn i storbyer

Utleie av barnevogn i storbyer 12 år 8 måneder siden #84829

  • asoyen
  • asoyen's profilbilde
Hei!

Vi er en gruppe studenter ved Trondheim Økonomiske Høgskole som vil undersøke interessen for leie av barnevogner ved reise til storbyer, så håper på god respons rundt dette. :)

Scenario: Du er på storbyferie (ikke bilferie). Ønsker du å ha med egen vogn, eller ønsker du å leie?

1. Reiser dere mye med barnevogn og annet barneutstyr?
2. Hvor mye ville dere betalt for en ukes leie av barnevogn?
3. På en skala fra 1-10, hvor interessert er dere i å leie barnevogn under en storbyferie, for så å slippe å ha med egen?
Siste endring: 12 år 8 måneder siden av asoyen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Utleie av barnevogn i storbyer 12 år 8 måneder siden #84830

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
asoyen skrev:
Hei!

Vi er en gruppe studenter ved Trondheim Økonomiske Høgskole som vil undersøke interessen for leie av barnevogner ved reise til storbyer, så håper på god respons rundt dette. :)

Scenario: Du er på storbyferie (ikke bilferie). Ønsker du å ha med egen vogn, eller ønsker du å leie? Ønsker å ha med egen vogn.

1. Reiser dere mye med barnevogn og annet barneutstyr? Nei (når vi reiser, drar vi ofte å besøker familie, og der har vi en vogn stående)
2. Hvor mye ville dere betalt for en ukes leie av barnevogn? Ikke mye, med tanke på hva en billig parplytrille vil koste, man får jo enkle triller fra 200 kr og triller med kalesje fra rundt 400 kr. Så svaret blir et sted mellom max 2-300 kr.
3. På en skala fra 1-10, hvor interessert er dere i å leie barnevogn under en storbyferie, for så å slippe å ha med egen? 1

Tilleggskommentar: For at jeg skulle leie en barnevogn bør det være av et utvalg med god kvalitet, bra finnesser og av et merke som er bra og har fin design. Velger helst å ha med egen vogn med tanke på hygiene. Lånevogner pleier ikke akkurat å se så delikate ut med tanke på renhold, så det vil være en viktig faktor om noen skulle begynne med utleie av vogner: GOD HYGIENE OG GODT RENHOLD ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 12 år 8 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Utleie av barnevogn i storbyer 12 år 7 måneder siden #84832

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Empa skrev:

Tilleggskommentar: For at jeg skulle leie en barnevogn bør det være av et utvalg med god kvalitet, bra finnesser og av et merke som er bra og har fin design. Velger helst å ha med egen vogn med tanke på hygiene. Lånevogner pleier ikke akkurat å se så delikate ut med tanke på renhold, så det vil være en viktig faktor om noen skulle begynne med utleie av vogner: GOD HYGIENE OG GODT RENHOLD ;)


Denne må jeg bare fullt og helt underskrive!

Dessuten må man kunne stole på at man er sikret en god vogn og ikke noe slitt "ræl". Og med tanke på hvor greit det er å pakke med vogn etter at Prampack kom, så ville jeg nok helt klart tatt med egen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Utleie av barnevogn i storbyer 12 år 7 måneder siden #84868

1. Reiser dere mye med barnevogn og annet barneutstyr? Tja, endel. Har nylig flydd til Oslo med to små (6mnd og 3år) og barnevogn i prampack, og skal fly til London med minstemann og vogn seinare i haust.
2. Hvor mye ville dere betalt for en ukes leie av barnevogn? Det hadde komt heilt ann på typen og kvaliteten på vogna. Var på chartertur i juni, og da kunne vi leie ei trille for rundt 150 kroner i ei veke. Skulle eg leid vogn på ferie måtte eg visst at vogna vart reingjort mellom bruk, og hatt muligheten til å velge kva vogn eg skulle leige. Bagvogn, sportsvogn, trille, trehjuling, firhjuling.. Kunne betalt 3 - 400 for å leie ei skikkelig bagvogn eller sportsvogn, og rundt 200 for ei paraplytrille i god stand.
3. På en skala fra 1-10, hvor interessert er dere i å leie barnevogn under en storbyferie, for så å slippe å ha med egen? Kanskje 7. For meg som ofte reiser aleine med to barn ville det vere veldig praktisk å ha muligheten til å leie vogn framfor å dragse på både det og prampack. Men, skulle eg ha benytta meg av barnevognutleie måtte det ha låge sentralt så det ville vert enkelt å hente/levere vogna, eventuelt vere mulighet for å få den levert til hotell, flyplass eller lignande mot ekstra betaling. Eg ville og foretrekt å kunne klikka meg inn på ei nettside på forhånd for å kunne sjå utvalget av ledige vogner, og legge inn bestilling.

Også må eg berre signere Empa når det kjem til viktigheten av reinhold og hygiene! :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Utleie av barnevogn i storbyer 12 år 7 måneder siden #84948

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
asoyen skrev:

1. Reiser dere mye med barnevogn og annet barneutstyr? Vi reiser ikke så veldig mye, men er nettopp hjemme fra en tur til Mallorca. Her hadde vi med søskenvogn, men fant ut at to paraplytriller nok heller ville vært mer hensiktsmessig ;) Da sovebehovet til eldste var helt anderledes enn vi forutså... Vi så derfor litt etter om det var en butikk som solgte/leide ut vogner. Men vi orket ikke legge så mye innsats i det, da det gikk greit som det var. Men altså, behovet kan være tilstede for å leie når det som er medbrakt ikke helt fungerer som tenkt..
2. Hvor mye ville dere betalt for en ukes leie av barnevogn? jeg ville nok desverre ikke betalt så alt for mye... Det koster ikke noe å reise med vogn på fly, og det ergreit å ha prampacken til både det ene og det andre ;)
3. På en skala fra 1-10, hvor interessert er dere i å leie barnevogn under en storbyferie, for så å slippe å ha med egen?
4 kanksje, og kanskje mer dersom det ble lagt opp litt slik som det er å leie bil. At man får vite akkurat hva man får i det man bestiller.

Der jeg derimot kunne tenke meg å leie vogn er på flyplassen ;) Vet SAS hadde vognutlån tidligere... Men når man nå reiser med prampack så mangler man jo litt trilleredskap på flyplassene.. Gardermoen har sittekurver på sine traller, noe som er positivt. PÅ Mallorca var det også fine traller man kunne sette ungene litt usikkert oppi, mens på Teneriffe var det ikke noe triller husker jeg. Det er jo ofte lange ventetider på Charter, og trøtte varme miniunger som kunne trengt en hvil før man flyr.

Men som de andre nevner er renhold og hygiene veldig vesentlig. Jeg vet faktisk ikke om jeg kunne klart å legge en bitteliten baby i en slik "fellesvogn". Jeg vet hvor skrekkelig jeg synes leiebilbarnestolene er :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Utleie av barnevogn i storbyer 12 år 7 måneder siden #84949

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Kanskje dette er et spm. dere kan legge ut på fb sidene til bvg også?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Utleie av barnevogn i storbyer 12 år 6 måneder siden #85556

  • thomas
  • thomas's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Dette er en svært god ide!
Jeg har tenkt tanken selv å starte opp med utleie av barnevogner på f.eks: flyplass:)
Behovet er stort.

Lykke til
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Utleie av barnevogn i storbyer 12 år 6 måneder siden #85588

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tja... De fleste flyplasser vi har vært på etter at vi fikk barn har hatt mulighet til å ta med trille til gate eller handlevogner, og da sitter jo ungene i de... Ellers er jeg for bæreseler på flyplasser. Men husker vi fikk låne vogn av sas da eldste var liten... Poenget mitt er at jeg tror dette må markedsføres veldig godt, og være veldig rimelig dersom noen skal ta seg bryet med å leie vogn for en times tid... For de fleste organiserer jo slike ting i det de planlegger reisen sin, eller er det bare meg?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.528 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!