Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... *OPPDATERT*
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... *OPPDATERT*

Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... *OPPDATERT* 12 år 8 måneder siden #84451

  • Vesla85
  • Vesla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 140
Knøttet blir en skikkelig vinterbaby, født i midten av februar 2012 ca. Jeg var jo egentlig 100% sikker i min sak, jeg skal ha City Cross! Har hatt den før (bare som sportsvogn), og elska den!
Men så begynte jeg å lese på størrelsen på citybagen vs simo kombi, og bagen på simoen er jo hele 8 cm lengre!

Jeg har tidligere to store unger, så regner ikke med at denne blir noe mindre heller. Sistemann var 66 cm når han var 3 mnd gammel. Og med en citybag på 75 cm + vognpose, så MÅ jo dette bli knapt?

Noen her som har erfaring med city bag?

Synes det blir en dyr fornøyelse kun for ca 3 - 4 mnd bruk altså.

Jeg har jo hatt Simo kombi til begge de to andre, men alltid byttet vogn i det de skulle over i sportsdelen, fordi jeg ikke likte den! Bah, dette er vanskelig! Kanskje jeg rett og slett må fire på kravene mine, og bare lære meg å leve med noe jeg egentlig ikke er helt fornøyd med? Jeg liker jo utseende på simo, er kun det med sportsdelen og små barn jeg ikke har blitt fornøyd med. Men når vinteren kommer igjen, og vinterposen skal frem, så er jo størrelsen på simo genial igjen.

Herlighet dette er vanskelig! Hjelp!
Siste endring: 12 år 8 måneder siden av Vesla85.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84452

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Simo duo da? Den er jo større.

Ellers er jeg ikke så stor fan av digre vogner da :sparke: Synes Buggisen er genial i såmåte. 84cm lang bag, lett. Og med vinterhjul fungerer den bra.

TFK eller Easywalker? De har jo og store bager.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84453

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ti cm å gå på i tre måneders alder er ikke lite. Dessuten er sportsdelen på CC så lun og flott at det ikke vil være noe problem om barnet evt. Vokser ut av bagen litt tidlig. Da kan du evt. ha softbag i stedet. Ville vurdert mondial med classic crome understell framfor simo. Kjenner ei som bruker den ennå som eneste vogn til sin 2 åring, og er veldig fornøyd.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84454

  • Vesla85
  • Vesla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 140
Simo duo og kombi blir jo samme problemet :)

Jeg bor på landet med kulde, vind, snø, is og slaps, hehe.. Så liker lune gode vogner, derfor er simo og emmaljunga perfekt der. Men simo er hakket FOR klumpete altså!

TFK og de i samme gata vil jeg ikke ha (har hatt), blir for åpen for meg + at jeg vil ha ungen mot meg.

Nei det er CC jeg drømmer om, så da blir det nok det! Men kommer til å kjøpe brukt bag, så jeg ikke legger all verden i den hvis den ikke skulle holde mange mnd.

Men hvilken vognpose er best i citybagen da? Må ha en som ikke tar så mye ekstra plass hverken i lengde eller bredde. Voksi Urban passer vel? Noen flere? Noen av odenwalderposene? 7am?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84455

  • Vesla85
  • Vesla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 140
Empa skrev:
Ti cm å gå på i tre måneders alder er ikke lite. Dessuten er sportsdelen på CC så lun og flott at det ikke vil være noe problem om barnet evt. Vokser ut av bagen litt tidlig. Da kan du evt. ha softbag i stedet. Ville vurdert mondial med classic crome understell framfor simo. Kjenner ei som bruker den ennå som eneste vogn til sin 2 åring, og er veldig fornøyd.

Nei det er sikkert ikke lite, bare jeg som er redd det blir det, hehe.. Da gjelder det bare å finne en vognpose som passer perfekt :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84456

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Voksi urban passer. Men den herligste posen er bare Easygrow! Den har alt, varm, lun, lettstelt (kan vaskes), rett og slett en utrolig flott pose :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84457

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg sikler på classic chrome understellet til min pink check edge duo... Fant en nydelig en på finn her en dag, og jeg vurderer bytte :knegg: Men Gå for city bagen du, innen sommeren er over er ok knøttetklar for sportsdel uansett, tror du ikke?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84459

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg har city crossen og har nettop solgt city bagen, tapte vel 400 kr på den, syns ikke det var så ille ;) pia mi er straks 5 1/2 mnd nå og kunne sikkert ligget i den i noen uker til mtp størrelsen. Men hun ville ikke ligge i noen bag nå mer, bare hylte når vi var ute å trilla så da bytta vi til sportsdelen :) kunne godt ha tenkt meg en edge mtp på den plata i ryggen på bagen, men hun er jo ikke stor nok til å sitte noe særli enda, så å ligge i sportsdelen gir henne god oversikt det også :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84463

  • Vesla85
  • Vesla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 140
Spentsmurf skrev:
Jeg sikler på classic chrome understellet til min pink check edge duo... Fant en nydelig en på finn her en dag, og jeg vurderer bytte :knegg: Men Gå for city bagen du, innen sommeren er over er ok knøttetklar for sportsdel uansett, tror du ikke?

Å jada, bare jeg kommer meg fram til april/mai, og jeg kan legge vekk posen, så blir det jo plutselig bedre plass i bagen igjen, og da kan den brukes til knøttet vil over i sportsdel. Og siden sportsdelen også er såpass fin og lun så er det ikke noe problem å bytte da :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84464

  • Vesla85
  • Vesla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 140
Empa skrev:
Voksi urban passer. Men den herligste posen er bare Easygrow! Den har alt, varm, lun, lettstelt (kan vaskes), rett og slett en utrolig flott pose :)

Og Easygrow har samme lengden som Urban? Så den også passer i citybagen?

Ja urban er vel både ull og dun, og ulla kan jo ikke vaskes? :/ Jeg har hatt urban, og var ikke mer enn greit fornøyd. Men har ikke prøvd Easygrow enda. Da må jeg se på den vettu!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84465

Vesla85 skrev:
Empa skrev:
Voksi urban passer. Men den herligste posen er bare Easygrow! Den har alt, varm, lun, lettstelt (kan vaskes), rett og slett en utrolig flott pose :)

Og Easygrow har samme lengden som Urban? Så den også passer i citybagen?

Ja urban er vel både ull og dun, og ulla kan jo ikke vaskes? :/ Jeg har hatt urban, og var ikke mer enn greit fornøyd. Men har ikke prøvd Easygrow enda. Da må jeg se på den vettu!

Eg har hatt både Voksi Urban og Easygrow, og Easygrow er virkelig fantastisk! :) Som Urban har den forlengerledd, og uten den er den kortasre og passa fint i bag :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84466

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Jeg er en av de som holder på bagen leeenge,og synes det ser så fælt ut med 4mnd babyer som sitter i en sportsvogn. mine 2 minste brukte sin duo bag til de var 11mnd. Så jeg kunne aldri blitt fornøyd med en city bag.

MEN om du tenker at og legge babien i en sportsdel ved tidlig alder er greit for deg og ditt behov, så ser jeg ikke noe problem i og ha en city bag til de første mnd. :)

Til pose ville jeg kansje brukt en type bilstolpose eller noe jeg da, som tar liten og tynn plass i bagen. :)
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84469

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Vesla85 skrev:
Simo duo og kombi blir jo samme problemet :)

Ja, kom jo på etterpå at det var sportsvognen som var problemet. Jeg tenkte mer på stor bag og mulighet til å sette opp den platen i ryggen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84472

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Forøvrig så var jeg også opptatt av å ha en stor bag til min februargutt. Planla at han skulle kunne kose seg i bagen til godt utpå høsten. Men jeg glemte jo å ta i betraktning sta liten herremann :stønn:

Det er mulig det ville gått over, men for i det hele tatt å komme oss ut av huset i vogn så ble det sportsvogn da han var omtrent 4,5 mnd. Alt for tidlig for meg. Jeg var ikke klar. Men han ligger jo bare i den da. Og da er han fornøyd. Det var forøvrig da han sluttet med bag at jeg kjøpte nitro. Både pga at den er så lun og fordi den har et hakk mer på rygginnstillingene. Kan ha ryggen bare ørlite opp og, ikke kun halvt og helt.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84480

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
vogndilla85 skrev:
Jeg er en av de som holder på bagen leeenge,og synes det ser så fælt ut med 4mnd babyer som sitter i en sportsvogn. mine 2 minste brukte sin duo bag til de var 11mnd. Så jeg kunne aldri blitt fornøyd med en city bag.

MEN om du tenker at og legge babien i en sportsdel ved tidlig alder er greit for deg og ditt behov, så ser jeg ikke noe problem i og ha en city bag til de første mnd. :)

Til pose ville jeg kansje brukt en type bilstolpose eller noe jeg da, som tar liten og tynn plass i bagen. :)
Det er ikke meningen at en fire mndr gammel baby skal SITTE i sportsvogn, de kan jo fint ligge i en. Ser ikke problemer med å ha en baby i den alderen i en lun sportsvogndel a la Emmaljunga med flat liggestilling. Minst like lunt, og det er i bunn og grunn et romsligere alternativ enn en bag. Mine små har alle gått over til sportsdel fra fem mndr fordi de har hatet å ligge i bag. På bakgrunn av det lurer jeg litt på om behovet for store bager ligger mer i foreldrenes behov fordi det er koselig. Synes i allefall bag er veldig koselig, og synes de er så fine, men ungene mine har tidlig vantrivdes med det ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 12 år 8 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84481

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
Merker barna forskjell på om de ligger i en bag eller en sportsdel altså?
Jeg byttet til sportsdel da førstemann var 5 mnd og da satt han litt på nederste hakket. Minste byttet til sportsdel da hun var 7mnd og da satt hun og litt på det nederste hakket.

Ellers henger jeg meg på anbefalningen om Easygrow, elsket den posen, den beste jeg har hatt(og har hatt noen for å si det sånn :-P) Den er virkelig god og lun, dunnen fordeler seg ikke som i feks Odenwalder. Kjempepose =)
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84483

  • Vesla85
  • Vesla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 140
Emmeline skrev:
Merker barna forskjell på om de ligger i en bag eller en sportsdel altså?
Jeg byttet til sportsdel da førstemann var 5 mnd og da satt han litt på nederste hakket. Minste byttet til sportsdel da hun var 7mnd og da satt hun og litt på det nederste hakket.

Ellers henger jeg meg på anbefalningen om Easygrow, elsket den posen, den beste jeg har hatt(og har hatt noen for å si det sånn :-P) Den er virkelig god og lun, dunnen fordeler seg ikke som i feks Odenwalder. Kjempepose =)

Så bra å høre at du også anbefaler easygrow! Da må jeg absolutt lese mer om den.

Har Odenwalder et problem med at duna klumper seg altså? er ikke bare å "banke/ riste den opp" litt som med hodeputer da?
Ser veeeldig mange bruker Odenwalder holly i citybagen, og er veldig fornøyd.
Siste endring: 12 år 8 måneder siden av Vesla85.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... *OPPDATER* 12 år 8 måneder siden #84484

  • Vesla85
  • Vesla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 140
OPPATERING:

Jeg har med få dager bikka 12 uker, og jeg har handla vogn allerede!! Haha!

Fant ei svart CC med citybag (brukt 6 mnd), sportsdel (aldri brukt), stormtrekk til sportsdel og stelleveske, fikk alt dette for 6000 kr. Og det er ikke overflod av svarte CC akkurat, så da fant vi ut at vi slår til på den! Nå er den på vei i posten til meeeg :D
Kjekt å spare over 3000 kr på sånt altså (samme pakka koster over 9000 i butikk)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... *OPPDATER* 12 år 8 måneder siden #84485

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Gratulerer! Så bra! Håper på bilder ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... *OPPDATERT* 12 år 8 måneder siden #84493

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Gratulerer så mye da :jippi2:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84506

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Empa skrev:
vogndilla85 skrev:
Jeg er en av de som holder på bagen leeenge,og synes det ser så fælt ut med 4mnd babyer som sitter i en sportsvogn. mine 2 minste brukte sin duo bag til de var 11mnd. Så jeg kunne aldri blitt fornøyd med en city bag.

MEN om du tenker at og legge babien i en sportsdel ved tidlig alder er greit for deg og ditt behov, så ser jeg ikke noe problem i og ha en city bag til de første mnd. :)

Til pose ville jeg kansje brukt en type bilstolpose eller noe jeg da, som tar liten og tynn plass i bagen. :)
Det er ikke meningen at en fire mndr gammel baby skal SITTE i sportsvogn, de kan jo fint ligge i en. Ser ikke problemer med å ha en baby i den alderen i en lun sportsvogndel a la Emmaljunga med flat liggestilling. Minst like lunt, og det er i bunn og grunn et romsligere alternativ enn en bag. Mine små har alle gått over til sportsdel fra fem mndr fordi de har hatet å ligge i bag. På bakgrunn av det lurer jeg litt på om behovet for store bager ligger mer i foreldrenes behov fordi det er koselig. Synes i allefall bag er veldig koselig, og synes de er så fine, men ungene mine har tidlig vantrivdes med det ;)


Mye mulig det ligger hos foreldrene, men tror det ligger like mye i foreldre som har travelt med og få sine babier store også når det er andre vegen..men jeg liker at en baby er baby. hehe. Pluss at i bagene jeg har hatt, har jeg kunnet sette dem litt opp med plate i ryggen.
Men om de kun bruker sportsvogndelen til og ligge flatt i som du sier, så er det vel ikke noe forskjell for babien og ligge flatt i den, enn flatt i en bag?? Nekter å tro at de protesterer flatt i en bag, men ikke flatt i en sportsvogn?
Og om man uansett vil bruke sportsvogna fra så tidlig alder, kan man jo like greit bruke en mykbag de første uken?

Men dette går jo selvfølgelig etter hva man selv synes er best for sin unge.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Siste endring: 12 år 8 måneder siden av vogndilla85.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84512

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84515

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
vogndilla85 skrev:
Empa skrev:
vogndilla85 skrev:
Jeg er en av de som holder på bagen leeenge,og synes det ser så fælt ut med 4mnd babyer som sitter i en sportsvogn. mine 2 minste brukte sin duo bag til de var 11mnd. Så jeg kunne aldri blitt fornøyd med en city bag.

MEN om du tenker at og legge babien i en sportsdel ved tidlig alder er greit for deg og ditt behov, så ser jeg ikke noe problem i og ha en city bag til de første mnd. :)

Til pose ville jeg kansje brukt en type bilstolpose eller noe jeg da, som tar liten og tynn plass i bagen. :)
Det er ikke meningen at en fire mndr gammel baby skal SITTE i sportsvogn, de kan jo fint ligge i en. Ser ikke problemer med å ha en baby i den alderen i en lun sportsvogndel a la Emmaljunga med flat liggestilling. Minst like lunt, og det er i bunn og grunn et romsligere alternativ enn en bag. Mine små har alle gått over til sportsdel fra fem mndr fordi de har hatet å ligge i bag. På bakgrunn av det lurer jeg litt på om behovet for store bager ligger mer i foreldrenes behov fordi det er koselig. Synes i allefall bag er veldig koselig, og synes de er så fine, men ungene mine har tidlig vantrivdes med det ;)


Mye mulig det ligger hos foreldrene, men tror det ligger like mye i foreldre som har travelt med og få sine babier store også når det er andre vegen..men jeg liker at en baby er baby. hehe. Pluss at i bagene jeg har hatt, har jeg kunnet sette dem litt opp med plate i ryggen.
Men om de kun bruker sportsvogndelen til og ligge flatt i som du sier, så er det vel ikke noe forskjell for babien og ligge flatt i den, enn flatt i en bag?? Nekter å tro at de protesterer flatt i en bag, men ikke flatt i en sportsvogn?
Og om man uansett vil bruke sportsvogna fra så tidlig alder, kan man jo like greit bruke en mykbag de første uken?

Men dette går jo selvfølgelig etter hva man selv synes er best for sin unge.




Må bare kommentere det du sier her. Angående at du bare bruker den støttetn i bagen når ungen vil sitte. Jeg vil no tro at det da er mye bedre og sitte ungen litt opp i en skikkelig sportsvogn enn i den lille støtten i bagen. Mye bedre for ryggen mener jeg...
Og det at ungene dine ligger i bag til de er 9 mnd synst jeg rett og slett høres helt utrolig ut! Men umger er tydeligvis forskjellige:))
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84520

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
maritus skrev:
vogndilla85 skrev:
Empa skrev:
vogndilla85 skrev:
Jeg er en av de som holder på bagen leeenge,og synes det ser så fælt ut med 4mnd babyer som sitter i en sportsvogn. mine 2 minste brukte sin duo bag til de var 11mnd. Så jeg kunne aldri blitt fornøyd med en city bag.

MEN om du tenker at og legge babien i en sportsdel ved tidlig alder er greit for deg og ditt behov, så ser jeg ikke noe problem i og ha en city bag til de første mnd. :)

Til pose ville jeg kansje brukt en type bilstolpose eller noe jeg da, som tar liten og tynn plass i bagen. :)
Det er ikke meningen at en fire mndr gammel baby skal SITTE i sportsvogn, de kan jo fint ligge i en. Ser ikke problemer med å ha en baby i den alderen i en lun sportsvogndel a la Emmaljunga med flat liggestilling. Minst like lunt, og det er i bunn og grunn et romsligere alternativ enn en bag. Mine små har alle gått over til sportsdel fra fem mndr fordi de har hatet å ligge i bag. På bakgrunn av det lurer jeg litt på om behovet for store bager ligger mer i foreldrenes behov fordi det er koselig. Synes i allefall bag er veldig koselig, og synes de er så fine, men ungene mine har tidlig vantrivdes med det ;)


Mye mulig det ligger hos foreldrene, men tror det ligger like mye i foreldre som har travelt med og få sine babier store også når det er andre vegen..men jeg liker at en baby er baby. hehe. Pluss at i bagene jeg har hatt, har jeg kunnet sette dem litt opp med plate i ryggen.
Men om de kun bruker sportsvogndelen til og ligge flatt i som du sier, så er det vel ikke noe forskjell for babien og ligge flatt i den, enn flatt i en bag?? Nekter å tro at de protesterer flatt i en bag, men ikke flatt i en sportsvogn?
Og om man uansett vil bruke sportsvogna fra så tidlig alder, kan man jo like greit bruke en mykbag de første uken?

Men dette går jo selvfølgelig etter hva man selv synes er best for sin unge.




Må bare kommentere det du sier her. Angående at du bare bruker den støttetn i bagen når ungen vil sitte. Jeg vil no tro at det da er mye bedre og sitte ungen litt opp i en skikkelig sportsvogn enn i den lille støtten i bagen. Mye bedre for ryggen mener jeg...
Og det at ungene dine ligger i bag til de er 9 mnd synst jeg rett og slett høres helt utrolig ut! Men umger er tydeligvis forskjellige:))

9mnd?? mine 2 minste satt til de var 11mnd. :glis:
før de klarte og sitte selv brukte jeg en pute/dyne for at de satt litt oppover i ryggen, først når de kunne sitte helt selv de brukte plata. og den var der da som en støtte bare bak.

Mye mulig at det kan være bedre for ungen og sitte noe opp i en sportsdel, men argumentet over var jo at de ville ikke ligge flatt i en bag, så da bytte man over til sportsdel, men de lå kun flatt i sportsdelen da!! :humre: ser du ironien??
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84521

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Min yngste snuppe er straks ni mnd og koser seg som bare i edge duo bagen. Hun koser seg også i GO (sportsdel), men vi har ingen problemer med bagen (ja vi har sele, men ikke brukt den enda..) hun koser seg sovende liggende på siden i bagen fremdels hun :) Så tenker hun blir boende i den til vi snakker vinterpose ;) Min eldste sluttet med bag da hun var 7 mnd, da var fashion bagen for liten og hun reiste seg opp i den selv... Litt skummelt. Men tror at om vi hadde hatt større bag til henne ville vi brukt den lengre, men da med sele.... Og ja, jeg tror nok behovet er like mye hos meg som hos ungene. Men det er utrolig deilig med stor bag!!! Luftig på sommeren, lunt på vinteren! <3
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84522

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
I en sportsdel ligger barne gjerne mer åpent og får sett mer, i en bag ligger de mer gjemt bort. Ser heller ikke noe problem med å ha ryggen på nederste hakk innimellom, så de får kommet opp og sett. Ikke verre enn en vippestol. Og barn med f.eks GA reflux ligger gjerne med ryggen litt hevet allerede fra nyfødtperioden, så ser igrunn ingen problemer med at en på 5 mnd får ligge med ryggen litt hevet i en sportsdel, en gang i blant.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84523

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Spentsmurf skrev:
Min yngste snuppe er straks ni mnd og koser seg som bare i edge duo bagen. Hun koser seg også i GO (sportsdel), men vi har ingen problemer med bagen (ja vi har sele, men ikke brukt den enda..) hun koser seg sovende liggende på siden i bagen fremdels hun :) Så tenker hun blir boende i den til vi snakker vinterpose ;) Min eldste sluttet med bag da hun var 7 mnd, da var fashion bagen for liten og hun reiste seg opp i den selv... Litt skummelt. Men tror at om vi hadde hatt større bag til henne ville vi brukt den lengre, men da med sele.... Og ja, jeg tror nok behovet er like mye hos meg som hos ungene. Men det er utrolig deilig med stor bag!!! Luftig på sommeren, lunt på vinteren! <3

Du er mye bedre til og forklare enn meg. hehe. Så signerer her.
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Jeg var egentlig 100% sikker på mitt valg av vogn! Men... 12 år 8 måneder siden #84535

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg må bare si en siste ting her, jeg ser ingen problem med å ha en mini unge sittende i en sportsdel heller jeg altså. min yngste (ja. eldste og) har gjort det. I kortere periode. Zapp Xtra f.eks. Der satt C rett som det var rett opp og ned. Det er bare det at jeg synes det er så vanvittig gromt med den her bagen :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.830 sekunder