Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Dilemma....
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Dilemma....

Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83349

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Skal skal ikke.. Skal sakl ikke. Tidligere i kveld gikk jeg inn på kids and care sine sider og så etter phil and teds søskenvogn. For en god stund siden hadde de en rosa camo til god pris, men jeg trodde ikke vi hadde noe behov. Nå derimot er jeg litt mer usikker. Jeg kjente derfor skuffelsen da jeg ikke fant noen gode tilbud der, og den enorme lettelsen da jeg så de hadde den. betyr det noe?! I dag f.eks endte det opp med at mamma og jeg tok hver vår vogn på tur... :kokko: Edge og Zapp (kjekt, siden zapp får plass under edge)

Jeg elsker edge. Jeg får bare ikke fullrost vogna, og fatter ikke hvordan jeg klarte meg uten denne til eldste. MEn altså, nå tenker jeg litt som så at jeg kan jo selge edge og ha Go som hovedvogn til C etterhvert og phil og teds som suplement til vinteren :unsure: Men jeg har jo fått så sansen for fire faste hjul... Betyr det beholde race også? Og zapp er jo så snerte... Jaja, noen som har noen forslag til meg?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83356

Men om Edge er så god, er det så lurt å selge den? Det høres ut som du har ein god vognplan, eg ville enten gjort som du skriver, solgt edge, beholdt resten og kjøpt p&t, eller eventuelt solgt go og race, beholdt resten og kjøpt p&t. Det er fryktelig vanskelig, alle har jo sine fordela og forskjellige bruksområder dei er best på :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83357

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, men jeg kommer nok ikke til å bruke edge så mye når vi går over til sportsdel tenker jeg... Da blir lillemor tyngre og... Og jeg komme rikke til å bruke p&t mye til lillemor når det kun er henne og meg, fo rjeg liker jo å se henne vet du :knegg:

Men altså jeg føler race, p&t, edge, go og zapp blir litt mye....

Men jeg ser for meg at edge og go kan fungere som de to eneste vognene om vi kun tenker lillemor, så zapp og race er likosm storesøster sine... Nei, seriøst, jeg kjøper en p&t jeg :knegg: (om jeg bare kan finne visa'n....)

OG sykkelvogna :blush: den fungerer ikke til lille C....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83358

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Så du har ikke fått skrekken etter historien min :p

Jeg kjenner jeg blir litt i tvil om jeg skulle valgt scooter når du sier du har fått sansen for 4 faste hjul :dåne:
Men svingbart er herlig, så jeg står nok fast på valget mitt.

Det jeg egentlig skulle si var at P&T er utrolig god som søskenvogn, særlig når man er "alenemor", som jeg ofte er/var. Vet ikke hvor mange ganger ut og inn av IKEA, på shopping, på tur til bhg osv jeg har dratt nytte av at jeg ikke hadde en bred vogn som ikke tok seg frem. Og veldig deilig å kunne plassere begge barna i vognen og bare stresse av gårde...

Så jeg sier :shopping: LØP & KJØP

(Men ikke la en over 70 trille den i skogen)
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83359

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tenker på historien din, og jeg tenker på at en venninne mente det var alt for mye knekk i fotbrettet og jeg vet ikke... Men jeg tenker også at det er litt slit å ha storesøster hoppende på søskensykkelen som ikke passer GO. Og dersom vi kjøper ståbrett og selger igjen sykkelen vil vi fremdeles kanskej slite... Jeg vet ikke... OG jeg har jo lyst til å teste noe nyt snart ;)

Når det gjelder fire faste hjul så liker jeg det til lillesøster. Til A synes jeg det er unødigtungt! Så vet du det... Det er forskjell på jenter på 6 mnd og 3 år.... ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83360

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og bare for å ha sagt det, eldste her er nok litt lat og liker å sitte litt i ny og ne ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83363

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Liker å høre om andre late barn..
Men eldste her er faktisk flink å gå selv nå (øver på det).

Skjønte ikke helt det med "knekk" i fotbrettet. Vi hadde Dash, vet ikke om det er annerledes?
Syntes hvert fall lillebror satt fint der. Setet var jo så langt at bena hans ikke nådde utenfor setet før han var 1 år. (Savnet sånn sett ikke regulerbart fotbrett).
Men enig i at det er synd å ikke se barnet når man triller. På den annen side, når P&T ikke er hovedvogn, kan det vel gå?

Vi har ståbrett-sparkesykkelen til MB. Synes det fugerer fint, men det er helt klart litt travlere å gå med ståbrett enn med et fastmontert søskensete, slik som på P&T. Jeg var hvert fall glad for å ha sete til begge to frem til storesøster var godt over 3 år. Både fordi hun selv ville sitte, men også for at jeg kunne ha bedre kontroll på henne i byen/trafikken/mange mennesker. Nå er hun jo så stor at hun har lært å oppføre seg... :side:
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Siste endring: 12 år 10 måneder siden av løvemammaen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83366

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi bor langs en ganske trafikkert veg, tett ved byen. Vi går slik sett en del, og jeg ser absolutt at vi kan komme til å bruke søskensete/brett/vogn i alle fall frem til hun er 3,5 muligens også helt frem til snøen blir borte til våren igjen.

Nå har jeg gjort meg følgende tanker....

Jeg vil at søskenvogna skal være nett. Den MÅ ha to sittedeler og evt. to kalesjer. Da lillesøster skal kunne sove i ro og fred, selv om eldste ogs sitter der og bråker...

Jeg vurderer ikke lengre paraplytrilletyper, så det må være en ok vogntype. Jeg liker babyjogger city mini double (lå en ok en på finn, tror jeg), men denne vil kanskje ikke kunne brukes så mye på ujevene underlag.

Jeg liker ogås phil&teds, men litt usikke rpå det med at støresøster ikke får noen kalesje og at søskensete kun tar 15 kg.... (utrolig teit at de konstruerer vogner slik igrunn)

Jeg synes easywalker, mb, tfk etc er for mye vong., JEg vil helst ikke ha carena eller instep (beklager....)

Hva tror dere om vi velger f.eks city mini double så kan den være med som eneste vogn på ferier... Men vil trillecomforten være kjip, og er kanskej p&t mer en nok... Men vil A være for tung og stor for søskensetet slik at dette blir håpløst likevel? og ja, dere skjønner.. Here we go again...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83368

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Altås, vil Go og P&t kunne dekke vognbehovet etterhvert? Fatter ikke at jeg en gang tenker tanken, for hva er sjansen for at jeg roer meg?

I såfall har jeg snart en rosa race for salg!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83370

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Storesøster her veier 15 kg nå, så det med vekten hadde jeg ikke bekymret meg for. Var veldig opptatt av det før, men så er det jo også sånn at vognene er testet for 15 kg, ikke at de nødvendigvis ikke tåler mer. Men kanskje greit å være på den sikre siden...

Den nye P&T explorer har jo kalesje til setet bak også. Synes den er den fineste av P&T vognene nå. P&T er genial med at den er singel og dobbel på samme tid. Vi hadde hvert fall nytte av det på ferier da vi ville ha med begge type vogner.

Jeg er jo generelt litt skeptisk til både små hjul og luftkanalhjul (kan jo endre seg nå...). Hadde derfor gått for en søskenvogn man kan bruke hele året. Vognen blir jo også tyngre med 2 enn 1 i...Men har jo ikke prøvd city mini selv da. Den er veldig fin og nett å se på hvert fall! Mange anbefaler den.
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83371

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, jeg tenker også at explorer kunne vært genial, men altså, det er litt fristende med det rosa tilbudet til kidsandcare... Egentlig er det vel det jeg har fått aksept for her hjemme også :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83377

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Selge edge når du går over til sportsdel. Kjøpe happy eller CC istedet. Beholde go og kjøpe billigvogna pink camo ;) For den kan forsvares, er billigere enn mange triller ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 12 år 10 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83378

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
For husk at på så store kan vohnbehovet endre seg raskt. Kanskje hun ikke vil sitte i vogn om to uker ;) Da ville jeg ikke lagt så altfor mye penger i det ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83379

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg hadde for øvrig ikke vært fornøyd med bsre p og t og go til en sånn liten en. Tenk om du får en snørik høst og vinter og du ikke kan bruke go,..da må du trille henne i p&t vendt fra deg...
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83382

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
På P&T kan du bruke søskensykkelen også ;) så kan du selge edge når hun skal over til sportsdelen... huff sitter og stresser ang vognvalg jeg også, skulle så absolutt hatt en vogn med svingbare fremhjul til søskensykkelen, så må jeg ha bhg-vogn til minsta til høsten....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83387

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men skal jeg altså bestille den rosa, og ta sjansen på at sport er grei nok for oss? Selv om jeg kanskje ser at det er en del kjipe ting med den? Er jo gøy me dhelt ny vogn, isteden for en som er dyrere og brukt :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83388

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
men hva skal jeg med bibi på en p&t, sånn egentlig???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83395

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
hahaha si det? kanskje om det kommer en tredjemann? :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Dilemma.... 12 år 10 måneder siden #83398

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
HEhe, jeg vet man aldri skal si aldri, men ikke veldig sansynlig!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.717 sekunder