Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Bytte sitty mot spin eller race?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Bytte sitty mot spin eller race?

Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83268

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Siden alle her snakker så mye om spin og jeg er så lett påvirkelig fikk jeg lyst til å bytte ut sitty mot spin, men siden jeg har bee+ til storebror tror jeg kanskje race vil være bedre? :gruble: eller er det rett og slett galskap å bytte ut vogna til en treåring? :plystrer:
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83272

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ville ikke bytta ut sitty til en treåring. Tror race eller spin fort vil kunne kjennes som litt for mye vogn til han. Ville venta og kjøpt spin til lillesnuppa ;) Hvis ikke du bare MÅ ha! Har du lyst har du lov vettu ;)

Ps. Ble det ny mobil idag?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83278

Eg og falt for spin fristelsen etter alt snakket her - og for all del, det var ei super vogn - og den åpna augene mine for kor gode briovogner er. Men, å kjøpe den til L som da var nesten 3 år var ein smell. Den stod for det meste til pynt i gangen, han trengte den rett og slett ikkje.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83279

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Fornuften sier at jeg ikke trenger den nå, men lysten sier noe helt annet... Har hele våren sagt at hvis G. hadde vært 1/2 til 1 år yngre hadde jeg kjøpt spin eller race. Men må nok vente til lillemor trenger trille :sparke: har forrtesen kjøpt meg Iphone i dag, men får ikke tatt den i bruke enda :sinna: jaja, har fått døyvet kjøpelysten litt i dag :glis:
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83298

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Jeg var på babyshop i dag for å ta en siste kikk på spin og scooter. Jeg er ikke i tvil lenger. Spin er den ulitmate trillen for oss. Synes den er fin som "siste vogn" eller som trille til stort/gammelt barn.
Synes ikke sitty er noe mindre vogn sånn av utseende hvert fall. Men scooter synes jeg er for mye vogn til at jeg vil kjøpe den til en over 2 år (som min sønn er).
Jeg har kikket på bugaboo bee før, men syntes bena ble hengende å dingle sånn?? Jeg liker ikke andre paraplytriller, men har aldri eid noen, så skal kanskje ikke uttale meg for sterkt.Liker hvert fall at spin kan brukes lit litt mer terreng.
Men bruker ikke barna deres vogn etter 3 år?
Jeg ser jo at vi heller ikke bruker mye vogn til minste, mest til jogging i joggevogna egentlig. Men han orker jo ikke gå særlig langt (men det gjør ikke 4 åringen heller...men det må hun...men må innrømme at hun av og til sitter litt i vogna hun også)
På kjøpesentre er jeg avhengig av vogn. Hvis ikke løper bare lillebror vekk fra meg og river ned hele butikken...
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83300

Kjekt du har bestemt deg :) Spin er kjempegod :) Lucas ville nok heilt sikkert fortsatt ha brukt vogn hadde det ikkje vert for at han vart storebror. No står han på søskenbrettet når han ikkje orka å gå. Tidligare trilla eg han alltid i barnehagen, men etter at eg fant ut at eg var gravid begynte vi å gå for at han skulle trene på det. Etterhvert gikk vi på butikken, reiste til byen osv, så da vart han forbredt på at han ikkje kom til å sitte i vogn etter at han fikk lillebroren. Den vart vertfall ikkje tatt fra han på dagen :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83301

  • LilleMy
  • LilleMy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 106
Min eldste brukte vogn til hun var 4. Og jeg husker jeg savnet vognen hennes på ferie i Danmark da hun var 4,5. Hadde en sånn Easywalker classic til henne, den tålte opp til 20 kg og var på mange måter perfekt, og god å trille selv med så stort barn oppi. Hun har aldri vært noe fan av å gå, og vogna ble derfor ofte redningen på turer :P brukte også vogn mye på shopping for å ha kontroll på hvor jeg hadde henne. Hun var høyt og lavt bestandig og ikke det minste redd for å komme bort fra meg. Nestemann er av samme kaliber og ser for meg at vogna blir brukt lenge også til henne. Denne gangen tenker jeg å satse på qtro som siste vogn da den også tåler opp til 20 kg og på mange måter virker som den perfekte vogna til våre behov :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83302

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Vi bruker vogn til 3 åringen når vi går eller busser til byen, er for langt å gå enda. Å forrige gang sovnet han av på tur hjem, da savnet jeg en vogn hvor ryggen kunne legges mere ned. Nå tviler jeg på at jeg vil ha det behovet så ofte at det er nødvendig å kjøpe ny vogn pga det... Når vi er på kjøpesenter bruker han bee+, han sitter godt i den. Ellers brukes den til bilstolen til lillemor. Jeg er godt fornøyd med bee+. Så lenge han sitter fremover har han fotbrett til beina, og da dingler han ikke med beina.
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83304

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: vår jente på nesten tre (mangler en mnd) ber ofte om å få sitte i vogn selv... Så her har race vært en god kompis i vinter og Zapp xtra gjør nytte for seg nå. Dersom A hadde vært enebarn fremdeles eller yngst tror jeg nok gankse sikkert go hadde blitt byttet til spin ;) Så tja, jeg ville nok byttet jeg :knegg: Og jeg synes vogner uten hvile/liggestilling er plagsomme :sparke: Men det er vel fordi A fremdeles lett sovner på dagen...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Bytte sitty mot spin eller race? 12 år 10 måneder siden #83317

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Det var godt å høre at andre også bruker vogn til større barn en gang i blant. Føler meg ofte helt mistilpasset når jeg leser om barn som ikke har brukt vogn siden de var 2 år...

Og det var jo lurt å gjøre som mammaen til Lucas: Forberede barnet på å slutte med vogn :)

Men når det gjelder bytte av vogn, så tror jeg helt sikkert jeg hadde vært i stand til å bytte vognen til en 3-åring.
Må vel få meg en ny baby før vognsittingen er helt borte for lillebror sin del :p
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.656 sekunder