Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Trenger hjelp i vognjakten
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Trenger hjelp i vognjakten

Trenger hjelp i vognjakten 12 år 11 måneder siden #82663

  • bkiddo
  • bkiddo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Ja det gjør jeg virkelig.
Jeg har termin med nr to i begynelsen av oktober og har nå begynt å tenke på vogn.

Til første forelska jeg meg i en Emmaljunga edge duo og tenkte aldri på andre vogner. Den ble brukt mens vi brukte bag, men jeg fant fort ut at jeg syns vogna var tung og ville ha en annen.
Hadde en del kriterier når vi skulle over på sportsvogn (kunne ha barnet mot meg, svingbart hjul forran) og endte opp å importere en gesslein vision s. Denne vogna var jeg ganske fornøyd med, bortsett fra det faktum at når den lå i varm bil i noen dager hadde hjulet (luftkanalhjul) fått et hakk som ikke gikk bort.

Denne gangen vil jeg ha en vogn fra starten av og ut vognperioden. Det som er viktig for meg er at bagen er stor og god, vogna har svingbart/svingbare hjul forran, ikke er så stor og tung som feks emmaljungaen, sportsdelen kan vende mot meg, lun sportsdel og bag, og være god å trille. På vinteren her måker de dårlig, vinteren i år var ekstrem og det var store groper i veien og resten is. vet alle vogner vil slite med dette, så dette er ikke det viktigste for meg. Men den må være god på grus, gress, lit småhumplete veier osv.
Hvilke vogner bør jeg titte på?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp i vognjakten 12 år 11 måneder siden #82664

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Teutonia S3. Vendbar sittedel, grei på snø og ellers. De nyeste modellene er utbrdret og mer stabile enn de eldre. Kan feste på Maxi-Cosi. Og man kan få lufthjul til den etterhvert.

Brio Happy. Ikke svinghjul, ellers alt annet.

Emmaljunga City Cross. Heller ikke svinghjul, men kan jo velge Nitro city eller Ozone. Aner ikke hvordan de små hjulene funker på snø.

Brio Go. Funker dårlig på mye snø, ellers grei. Stor bag, lun sittedel, stor handlekurv.

Bugaboo Cameleon. Lett, vendbar, Maxi-Cosi passer på. Man kan bytte hjulene foran til store vinterhjul. Stor bag.

TFK (joggster X eller twist) med multi-X-bag. Kjenner ikke til bagen selv, bare sett på bilder. Bagen kan gjøres om til sittedel og has mot deg en stund. Selve sportsvognen er bare fremover, og ganske ruvende hvis man ikke er så høy (ble aldri helt komfortabel med den selv pga det).

Det var de jeg kom på i farten, finnes nok mange flere :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp i vognjakten 12 år 11 måneder siden #82666

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ville tittet på Brio happy duo (ikke eldre enn 2010-modell). Eller Emmaljunga city cross.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp i vognjakten 12 år 11 måneder siden #82677

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hei og velkommen hit :)


En vogn hele perioden høres ut som en grei tanke, men :blush: er det nødvendig da? Kan man ikke bytte litt og så heller finne en som er perfekt som bagvogn og så finne en perfekt sportsvogn etterpå? Det er liksom så ofte slik at det som er perfekt som det ene ikke er så perfekt som det andre :sparke:


Men enig med empa om at ny happy eller city cross vil være gode valg.

Lykke til :)

Ellers har jo trille fix hippo en fin vogn med svingbare fremhjul, stor bag, men desverre kanskje ikke så pen sportsdel`?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp i vognjakten 12 år 11 måneder siden #82828

  • bkiddo
  • bkiddo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Grunnen til en vogn hele perioden er pga økonomi og det faktum at vi nok kommer til å bære en del også.

Har nå funnet en vogn som ser fin ut, men så synd ejg ikke får sett på den i virkeligheten.
Babyactive jet heter den , www.babyactive.pl/no_index.php?show=cechy&wozek=jet#start

Ellers venter jeg egentlig veldig på den nye til easywalker da, men den kommer jo ikke før august, om den kommer da.

Kjenner jeg er veeeeeldig usikker altså.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp i vognjakten 12 år 11 måneder siden #82829

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Jeg venter også i spenning på EW JUNE.... men det er jo pokker så lite info de lekker ut om den :knegg:

Jeg synes forresten Brio happy er megasvær sammenlagt og har slått denne fra meg av den grunn ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp i vognjakten 12 år 10 måneder siden #82864

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har fått tak i litt info om june, som ligger i en egen tråd :) TJa, altså, en vogn hele perioden er helt sikkert mulig, men å bytte vogner koster nødvendigvis ikke så mye altås. Man kan jo kjøpe vogn 1 brukt, selge før den taper seg for mye i verdi og trappe ned mot triller. Og dersom du har flaks og behandler tingene pent kan det jo være du får igjen det du ga også :) :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp i vognjakten 12 år 10 måneder siden #82880

  • bkiddo
  • bkiddo's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 4
Hvilke vogner ville du valgt etter mine kriterier om du feks skulle velge to vogner da?

Vi hadde jo to vogner sist, så helt umulig er det jo ikke å velge det denne gangen heller.

Har lest om june nå, og den kommer jo ikke før lille kommer til verden ser det ut som. Og jeg skulle gjerne sett vogna før jeg bestemte meg.
Du har ikke fått noen mål osv?

Har du hørt om babyactive vognene?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Trenger hjelp i vognjakten 12 år 10 måneder siden #82893

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har ikke hørt noe særlig om babyactive :( Altså, jeg tror jeg kunne klart meg med en vogn om gangen! Jeg kunne f.kes hatt qtro som babyvogn og GO som sportsvogn :sparke: Eller jeg kunne valgt buggis med vinterhjul, tror faktisk den kan være ganske ok :knegg: Ja, jeg tror jeg kanskje ville valgt buggis om jeg skulle valgt EN vogn.... Da har man vintervogn med vinterhjulene (dog ikke fjæring), og med de "vanlige" hjulene har man trille og med nok utstyr er det en knall vogn :) Japp, en vognstaktikk fra meg, buggis og så selge den og gå for en spin når ungen ikke trenger så mye vogn lengre. Mange fine brukte også, ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.555 sekunder