Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Sovevogn - fra Scooter til hva?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Sovevogn - fra Scooter til hva?

Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82651

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Det er bare å innse at med tykk vinterpose og fastsveiset bumper blir det trangt og kronglete når man skal legge snuppa på plass i Scooter... Nå er jo ikke vinterpose noen problem på noen mnd, men jeg kunne tenkt meg å bytte ut Scooter fra barnehagen til noe som er mere praktisk og har plass til en jente som for øyeblikket straks er 90 cm lang. Noen gode tips?
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82652

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tenker litt i retning TFK, SImo 124, for det er vel vogner med LANG liggelengde. Det med liggelengden til litt større barn er et dilemma altså. Vi har fått plass til vinterpose (odenwalder) under bumperen på vår race, til vår 2,5 åring... Så race kan jo også gå, men regner ikke med det er det du var ute etter. En "kan gå" vogn :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: snoopy81

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82654

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Jeg har sittet å sett litt på Simo 123 og 124 nå, og de virker jo ganske lik Scooter i størrelse innvendig, ut fra bilder i allefall. Akkurat nå vurderer jeg om det enkleste er å rett og slett sage av bumperen til vinteren igjen, så er mye av problemet løst:lol: For bredden er kanskje ikke det aller verste, det verste er hvor trangt der er pga bumperen. Emmaljunga burde kommet med avtagbare bumpere er min mening:)
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82657

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Vi byttet fra Scooter til simo 124 på grunn av samme problem. Simoen er mye romsligere og det er god plass til vinterpose. Prinsen brukte den helt frem til han sluttet og sove på dagtid og hadde fremdeles god plass i den.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: snoopy81

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82661

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Da må jeg kanskje ha Simo 124 i bakhodet og luske litt etter på Finn fremover :)
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82676

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, jeg anbefaler deg en 124 mye heller enn å sage bumper på Scooter! I alle fall om du har scooter 2.0 :) :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82680

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Spentsmurf skrev:
Ja, jeg anbefaler deg en 124 mye heller enn å sage bumper på Scooter! I alle fall om du har scooter 2.0 :) :knegg:

Er bare den gamle Scooter-modellen, holder i massevis til barnehagebruk og jeg er ikke redd for å sage litt på den :knegg: Er jo ikke verdt all verden selv om jeg egentlig liker Scooter veldig godt:)
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82681

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Nei, men det var det jeg også tenkte da, at den gamle modellen får man vel desverre ikke alverden igjen for lengre, så dersom man skulle mekke litt på den så kanskje var en gammel modell smartere å gjøre dett epå enn en ny. Men, jeg for min del synes å sage av mumperen høres litt riski ut. Grunnen er at jeg tror det vil bli veldig skarpe kanter der bumperen har sittet, så da må disse polstres på noe vis slik at mini eller andre ikke får metallsponflis i fingerne f.eks. Desuten kan jo de skarpe kantene da lett skjære i stykker både poser og klær, og da tror jeg nok resultatet blir mer kostbart enn å bytte scooteren i en 124....
Vi hadde i sin tid en eldre brio vogn i bhg, og den hadde veldig romslig liggedel og bumber (selv om den også satt fast).
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82699

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
her hadde vi scooter i bhg og byttet til simo 124 når den ble for liten, simoen er mye romsligere enn scooteren iallfall ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82714

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Skarpe kanter har jeg tenkt på ja, men jeg har tilgang til rørdeler og sveisere på jobb så de råe kantene kan dekkes til med kapper ;)
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82717

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, og da tenker jeg at eh, du vil virkelig ikke bytte ut scooteren du :knegg: Jeg for min del hadde solgt vogna så snart jeg luktet at den var liten og kjøpt noe annet :glis:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82726

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Hehe, helt ærlig vet jeg ikke om jeg orker styret med å bytte vogn i barnehagen kun fordi det er bumperen som gjør det litt trangt ;) Det er jo ikke flust med alternativer heller. Så i mitt hode tenker jeg at det er enklest å bare fjerne den. Den er jo ikke mye verdt i seg selv fra før av så jeg føler ikke at jeg taper penger.

På City Crossen har vi også problemet med at snuppa er på tur å vokse ut av den, nå når hun fra topp til bunn i liggelengden og til høsten når dunposen kommer i vil den nok bli for knapp. Jeg har lagt den ut på Finn for å se om det er interesse. Blir den solgt vurderer jeg Scooter 2.0 for hjemmebruk, selv om det blir trangt med bumperen der også. Men her må vi bare plages med det i helgene i de månedene det går an å sove ute, i barnehagen ligger hun i vogn hver dag så jeg tenker mest på de ansatte...
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82733

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Men det er der forskjellene kommer inn vet du, ejg ser ikke på det som styr å selge vogner, kun glede over å få testet noe nytt :rofl:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82757

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg tror kanskje vogna blir litt lealøs om du kapper av bumperen, den holder jo sammen understellet... Men hvorfor ikke sette cc i bhgen og ha scooteren hjemme? ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82773

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Simenmin skrev:
Jeg tror kanskje vogna blir litt lealøs om du kapper av bumperen, den holder jo sammen understellet... Men hvorfor ikke sette cc i bhgen og ha scooteren hjemme? ;)

Jeg har vært inne på den første tanken der ja... Ett alternativ er jo å ha CC i bhg, men det føler jeg i allefall er feil av en eller annen grunn. Nyeste og dyreste vogna i bhg liksom :D Får se når det blir dunposetid igjen hva jeg gjør, har noen mnd å tenke litt. Vi er også over den mest intense vognperioden så det er ikke noe trang å prøve så mange vogner heller, også pga det er ikke så mange nå fremover som har den lengden vi trenger.
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sovevogn - fra Scooter til hva? 12 år 11 måneder siden #82783

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ååå, det er så trist når ungene blir så store at det ikke er mange vognene som passer de lengre :(
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.012 sekunder