Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten City Cross eller Brio Happy?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: City Cross eller Brio Happy?

City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82628

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Jadda, nå skulle jeg være kurert. Men får ustanselig nye ideer som fester seg litt for godt fast i hodet :blush:

Brio Go var ingen høydare, dessverre. Den er pen og god å trille og alt det der. Men ikke så god som jeg hadde forventet. Mangler en hel del, og drømmevogna befinner seg nok som en kloning av Buggis og Go + litt ekstra :knegg: Buggis vant altså, Go forsvant ut igjen. Og egentlig burde jeg bare slå meg til ro med den lekre Buggisen min. Den funker jo og jeg har ikke lyst til å kvitte meg med den. Har likt den siden jeg importerte min første i april 2005. Den gang fikk man RARE blikk :humre:

Men altså. Tittet såvidt på en City Cross i dag. Og jeg som ikke engang LIKER 4 faste hjul. Nå får jeg den ikke ut av hodet :dåne: Eneste minuset må i såfall være mangel på lufthjul. For hvis hjulene er like håpløse som på Go, da funker det ikke. Irriterer vettet av meg de hjulene som alt av stein borrer seg inn i. Håååper nesten hjulene ikke er gode :humre:

Og så kom jeg til å tenke på Brio Happy med lufthjul. Har litt sansen for den og.
Men dere som har prøvd masse, hvordan fungerer sportsvognene på Happy og City Cross? Blir tyngdepunktet helt feil her og? Har såvidt prøvd en Edge som sportsvogn og den ble for tung å trille etter min smak.

Nei, gå og fortsette dåpsforberedelser kanskje. Mer fornuftig :sparke:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82631

Først av alt, så deilig at eg ikkje er aleine om å irritere meg over grus og stein som borra seg inn i punkteringsfrie hjul! Det er noke av det verste eg veit - ja takk til lufthjul på alle vogner!

Ut fra det du skriver, får eg inntrykk av at du egentlig er veldig fornøyd med buggisen, og at det blir vanskelig for andre vogner å overgå den. Men at du har lst å tilfredstille vognlystene med å prøve ei ny vogn..? eller noke sånt :) Eg har ikkje erfaring verken med Happy eller City Cross, så kan ikkje svare på noke av det du lurer på med dei.. men så lenge det ikkje blir noke tapsprosjekt å kjøpe og så selge igjen om du ikkje blir fornøyd, så go for it :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82636

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Først av alt så må jeg antagelig innse at jeg triller forlite, for jeg har ikke stein i dekket på Go heller jeg :glis: Men kjdelig du ikke ble fornøyd. Regner kanksje med du ikke ble fornøyd med den av samme grunn som jeg ikke ble fornøyd med MB :S Litt forhøye forventninger, og noe man egentlig er fornøyd med fra før av ;)

Jeg synes brio happy er nydelig, og ville kanskje valgt en slik med hjertefor :humre: Eventuelt er også city cross i golden check spes.ed nydelig :) Og angående tyngdepunktene?! Aner ikke... Vil tro det er en smak og vanesak, men innbiler meg at edge og cc ikke er sammenlignbare :blush: (og da til fordel for cc)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82638

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Litt av problemet som eks-buggis eier er at alle andre vogner blir reine monstertruckene i størrelse synes jeg, i allefall sammenlagt. Jeg titter litt på brio go nå og synes den er svær, men Brio happy og city cross er jo mye, mye verre igjen (har tittet på disse også, men slo dem fra meg i det selger slo dem sammen for meg). Jeg syens de er pene vogner, men jeg hadde aldri klart å venne meg til størrelsen tror jeg! Og så er det dette med faste hjul som du sier.... tror ikke jeg hadde likt å gå tilbake til det!
Siste endring: 12 år 11 måneder siden av krumeline.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82639

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, store vogner er noe slit :( Men ew tar vel ikke så stor plass, eller? Mener å huske de noen hus bortenfor oss hadde en slik vogn og den stod på trappa., sammenslått hver kveld, og tok minimalt med plass :S I alle fall så det slik ut på avstand :humre:

Go blir mindre enn mange andre vogner, men den er ikke spesielt liten, det er jeg enig med deg i. Teutonia sin nye be you reklamerer de for skal bli liten da... Men jeg har ikke sett den..
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82650

  • Andria
  • Andria's profilbilde
Jeg har ingen erfaring med CC, men vi har hatt en Brio Happy-sportsvogn. Jeg var fornøyd med den - god å trille, romslig, fin å se på. Sportsdelen på den er lettere enn sportsdelen på Simo kombi f.eks. Det er jo ikke den minste og letteste vognen i verden, men jeg er vel litt ekstra glad i solide vogner. :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82653

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Tja. Kanskje jeg bare skal se an litt. Jeg ER jo egentlig fornøyd :sparke: Men spennende å prøve noe nytt da. På finn var det ikke så mye å finne. Litt dyre selv om de var noen år gamle. Sverige kanskje?

Ang Brio Go, så synes jeg det er veldig synd at den gode fjæringen bare finnes bak. Synes den slår for mye i småhjulene ved bare litt ugjevnheter/grus. Det optimale ville vært Buggisens fjæring foran i tillegg. Og bedre dekk. Helt definitivt :) Bagen er jo god. Og handlekurven genial. Sportsdelen fikk vi jo ikke testet dessverre.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82658

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Elsker både happy og City cross! CC har mest komfortabel, mest gjennomført og lunest sportsdel. Happy har best trillekomfort (med luftdekk), dog CC er bra å trille den og. CC har lengst brukstid og ryggen kan reguleres i flere hakk enn happy. Om jeg skulle kjøpt en av de idag, hadde det blitt happy med luftdekk.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82659

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ser forresten at vi ikke deler sammenligningsoppfatning med go og buggis. Synes go er 10 ganger bedre å trille enn buggis og har mye bedre fjæring. Har hatt to av begge vognene ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82660

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Empa skrev:
Ser forresten at vi ikke deler sammenligningsoppfatning med go og buggis. Synes go er 10 ganger bedre å trille enn buggis og har mye bedre fjæring. Har hatt to av begge vognene ;)

Jeg liker dette!!!

Jeg synes go klarer grus etc med braviour jeg, og hele byen her er en diger gravemasinpark fortiden så jevn asfalt er det bare å se langt etter. Digre grushauger i gågata :tullerdu:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82665

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Bugaboo ER skranglekjerre i forhold til Go. Det sier jeg nå etter å ha blitt forelskelsens rus over Bugaboo... Som igrunn er god å trille på senter men er dårlig på annet underlag ute i naturen. Husker jeg synes så synd i lille E som lå og rista og skrangla inni bugaboo-bagen som nyfødt....
Men pen er den, det skal den ha. Nydelig!!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82668

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Men synes dere at go er mye bedre enn buggis, eller ender man opp med litt det samme pga de små hjulene og ikke lufthjul? Jeg digget virkelig buggisen, men som du sier Empa, så er den absolutt suveren på kjøpesenter og ikke fult så suveren på grusvei selv om det aldri har vært noe stort problem!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82669

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Det er jammen godt vi har forskjellige meninger og erfaringer med vognene, eller ville det blitt veldig kjedelig :P

Jeg hadde Go og Buggis samtidig. I starten irriterte det meg med det løse håndtaket på Buggisen, men det er faktisk vanesak. På asfalt er det ikke stor forskjell, synes jeg. På grus skrangler begge. De hadde gruset veldig mye her i løpet av vinteren, og før feiebilen kom var det stort sett et mareritt å trille de fleste vogner.Og på sti var det bare Buggisen jeg fikk med meg. Go var forresten nydelig å trille på gress, da kom fjæringen til sin rett! Nå solgte jeg den forresten FØR feiebilen hadde vært her da. Men som shoppingvogn er den kjekk, mye lagringsplass under.

Lurer på å legge vognbytteplaner litt på is inntil jeg ikke trenger å kjøpe bag i tillegg. Lille er bare 3 mnd ennå, så trenger nok bag et par mnd til iallefall. Hvis jeg klarer å vente da :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82675

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har ikke hatt buggis, men jeg har testtrillet den noen ganger og da synes jeg den virker veldig mye stivere enn Go... Men nok om det, for å svare på hvpordan jeg synes GO klarer seg så synes jeg GO fungerer helt fint på vanlig vintergrusede veier, brøyta veger, asfalt, brostein, fliser, kjøpesenter, gress og ulendt terreng, men i sandkasser og grushauger kommer den til kort... Da er den greiest å dra etter seg.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82705

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Vurderte å kjøpe Brio Happy på tilbud til 3999kr i går på Barnas Hus. Men det gjalt kun 2010-modellen. Og siden jeg aldri helt fikk godfølelsen for den, så droppet jeg det. Skal kalesjen på bagen være så slækk? Hvis noen har hatt den? Damen i butikken påsto det, men den ser jo ikke bra ut sånn. Som om man ikke får skjøvet den helt frem,blir liggende halvslakk.

Nå plukket jeg frem Teutoniaen igjen. Vingler hele tiden frem og tilbake ang beholde den eller selge. Den er jo egentlig veldig god. I utgangspunktet alt jeg trenger, skulle bare så gjerne kunnet feste solskjermen på bagen. Kanskje billigere å kjøpe ny solskjerm da? :plystrer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82706

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:knegg: Absolutt billigere med ny solskjerm da ja :)

ANgående brio happy bagen så aner jeg ikke, men da høres den ut som "broren" til Go ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82708

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Var det du som hadde den fine brune teutoniaen? isåfall ville jeg beholdt den til bagvognperioden var over ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82711

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Ikke noen fin, brun dessverre. Helt ordinær sort S3. Angrer veldig på at jeg ikke valgte en annen farge...

Men baby likte seg visst i den i dag. Sov over 3 timer :tøff: Var nok helt tilfeldig og mer et resultat av vaksine i går,men men :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82713

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
:rabla: Da tok jeg feil... Men en sort s3 er fine de og da ;) også er det full liggestilling ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Brio Happy? 12 år 11 måneder siden #82718

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi hadde fashion bagen i 7 mnd til vår elsdte :) Så gå for ny solskjerm eller edge duo du :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.738 sekunder