Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hjelp til vogn nr 2...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjelp til vogn nr 2...

Hjelp til vogn nr 2... 13 år 18 timer siden #82563

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Hei dere kloke damer...

Jeg trenger virkelig litt hjelp nå i all min vogngalskap....

Barna våre er nå 2,5 og 4,5 år. Har en MB Terrain som jeg jogger masse med og som også brukes til turer og div. Har den nye sparkesykkelen "Freerider" som ståbrett til denne vogna som eldste kan bruke når hun har behov for å stå litt.

MEN - denne vogna er veldig stor og når vi skal på ferie, i bilen og ut på en liten shoppingtur el. Jeg føler jeg har behov for også å ha en mindre vogn.
Nå er jo selvsagt vognbruken på hell, men for oss er det absolutt praktisk og nødvendig å ha mulighet for vogn i visse situasjoner.
Vi kan selvsagt bruke den vogna vi har, men synes som sagt den er stor for flyturer og sånn inn og ut av bilen opplegg.

Har derfor sett på MB swift. Den kan vi jo også ha det samme ståbrettet som på Terrain. Lillegutt satt fint i den, men hvis jeg skal kjøpe en så dyr vogn bør den kunne brukes til han slutter med vogn - også til feriebruk. Prøvde derfor 4,5 åringen i swiften og hun gikk inn i den og kom under kalesjen, men det så unektelig litt trangt ut.
Vet ikke helt om jeg liker sånne paraplytriller pga hjulene. Ellers er det jo scooter el race, men da har jeg jo ikke noe ståbrett som passer til.

SÅ - Hva anbefaler dere???

VELDIG takknemlig for konstruktive innspill her..
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp til vogn nr 2... 13 år 18 timer siden #82564

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Brio spin? Bugaboo bee?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp til vogn nr 2... 13 år 17 timer siden #82565

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
hmm...

Tenkte også på å kjøpe swift nå og så heller selge den om 1 år el 2 og kjøpe en bee el sitty...
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp til vogn nr 2... 12 år 11 måneder siden #82682

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hei du løvemamma :) Har du bestemt deg for noe enda? jeg tror jeg heier på en brio spin (ny type) :) Synes Race er kjempekjekk, men tror jeg ville likt spin litt bedre pga hjulene :) Og den har vel en litt snillere pris enn f.eks swift..... Og er fremdeles en vogn og selv om den fungerer som en trille, synes jeg :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp til vogn nr 2... 12 år 11 måneder siden #82704

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
He, he. Neida, ikke gjort noen overilte kjøp enda. Jeg bruker jo litt tid på sånt jeg vettu...

Synes både Spin, Race og Scooter er fine. Har bare forelsket meg sånn i Swift... Tenkte også at hvis jeg kjøper den kan jeg ha den med bag og bilstoladapter til nestemann i tillegg til Terrain med bag. Men det er jo laaangt frem i tid, så da vil jeg jo sikkert ha noe nytt likevel (iflg min kjære mann...)

Det eneste som plager meg er at mange skriver at den er for liten etter ca 2, 5 års alder. Men som jeg har skrevet, passet 4 -åringen min inni. Og hun er ikke spesielt liten, helt normal str.
Så som syden-vogn for en 4 åring må det vel være greit at det ser litt "for stor unge ut i vogna"?? Ser ikke så store barn store ut i vogner uansett?? (Nå så hun helt fin ut i Race da..og i Terrainen som vi har)

Nå må jeg bare legge til at vi bruker jo ikke vogn til henne egentlig!! Men sydenfreie er virkelig et unntak, hvert fall for oss.
Og det er også fint med Swift, for da kan jeg bruke sparkesykkelståbrettet som passer til både Terrain og Swift.

Skjønner dere ikke det, at dere må si at Swift er perfekt og at den passer fin-fint helt til vi ikke har bruk for vognen lenger??? He, he
Men så faktisk på YouTube fra hun der BabyGrizzmo-dama at både Terrain og Swift var like lange i ryggen og opp under kalesjen?? Er det bare smalere den er?

Ingen som har hatt den her da??

Er hvert fall super-super-fornøyd med Terrainen vår. Jeg har aldri jogget så masse i hele mitt liv. Det er fantastisk gøy:):)
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp til vogn nr 2... 12 år 11 måneder siden #82710

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Men egentlig har jeg nå kikket litt mer på scooter og race. Det måtte blitt en av disse hvis det ikke blir swift. Men hvem er best av disse 2? Hvem er minst i utforming, men størst sittedel??? Noen som vet??
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hjelp til vogn nr 2... 12 år 11 måneder siden #82716

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm... race/spin blir mist sammenslått, tro rjeg. Race gikk ved siden av gjestesenga, mens det gjorde ikke scooter :knegg:

Race har bedre plass under bumperen...

Scooter er litt mer vogn, med mer kalejse :)

Tja, personlig valgte jeg race til min datter! Ikke scooter....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.573 sekunder