Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Brio sitty
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Brio sitty

Brio sitty 13 år 1 måned siden #82229

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Er så usikker om hva jeg skal gjøre på vognfronten... :( Vi har en MB som fungerer som hovevogn, men synes ofte det er for stor..
Pasasjeren er tre år, hun er flink å gå selv, men når vi skal gå langt eller lenge så blir hun selvsagt trøtt så vi har vogn behov enda.
Jeg kunne tenkt med en brio sitty, men ... da bør MBen selges (har zapp i bilen og Bee + til sommeren og ferie). Siden vognen også
blir brukt til barnhagen og vognen blir stående der så vil jeg ikke bruke bee til det (er litt redd for den siden den har lys brun sittedel og
off white kalesj).

Jeg er veldig fornøyd med MB, men irreterer meg til tider (spesielt når hun går selv) at den er så stor.
Vognen er en 09- modell (kjøpt i okt eller nov. 09) i lilla. Liker 09-modellen bedre enn den nye (kalejsen på den nye ser så
krøllete ut :S og så var det fargen da som man ikke får tak i lenger :S Merker jeg ofte får litt sånn dere lyst
å spare den til neste barn, men siden jeg ikke vil ha neste barn før om 2-3 år edna, så tviler jeg sterkt på at jeg vil
trille en gammel vogn :S

Klarer ikke å bestemme meg om jeg burde beholde MB til vi slutter meg vogn, eller selge og kjøpe sitty..

Hva tenker dere?

Om dere har bilder av deres sitty så hvis gjerne bilder :woohoo:

Hvor mye kunne jeg solgt MB en for?

Den er pent brukt fra slutten av 2009, følger med bumperbar, regntrekk (dette er veldig lite brukt, datteren min likte det ikke
så kjøpe ett sånt vanlig som er åpen forand, seat insert orginalt i plum/lilla, pumpe. Vognen er jo igrunnen nokså så lite
brukt siden jeg stort sett har hatt mnint 2 andre vogner (til tider 3 også :S)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82230

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg selger en Sitty, så jeg burde nok svare annerledes, men hva skal du med sitty når du har både zapp og bee? :sparke:
Ellers kan du få kjøpe min, altså :humre: hvis jeg klarer å skille meg fra den, da :rørt:

Kan legge inn bilder av Sittyen min når tidenes kjedeligste forelesning er over ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82231

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
må bare legge til at sitty er helt super til vårt (og deres?) bruk, altså!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82236

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Zappen blir ikke god nok å bruke bort til barnehagen, er del grusvei, og vil ikke la bee være i barnehage alene :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82237

  • vogndilla85
  • vogndilla85's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1145
  • Takk er mottatt 26
Ville kansje heller gått for en emmaljunga spider jeg da. For den har et lite hvile hakk i ryggen. Virker litt mer komfortabel åsså syns jeg.
Vet ikke hvor i landet du bor, men de har en igjen på barnas hus i skien. til 1000kr. grønn
En ny vognperiode rett rundt hjørnet.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82239

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Vi har hatt vår sitty i 7 år nå så det må vel betyr at vi har vært fornøyd med den :knegg: Eneste jeg har savnet er en litt bedre hvilestilling, men med en 3 åring er det ikke sikket du trenger det!
Siste endring: 13 år 1 måned siden av krumeline.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82241

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Nei klart bee ikke kan stå ensom i barnehagen! Jeg prøvde både sitty og spider da jeg skulle ha, og spider er stiv og ekkel, og større enn nødvendig, uten a egentlig romme mer. Og ikke like fin, og jeg er allergisk mot sølvgrå understejl :sparke: ellers savner ikke vi bedre hvilestilling, s elsker den tilbakejente som er. Men der er jo individuellt:-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82245

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hva med race?! eller spin, da vil du vel få i pose og sekk :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82246

  • Emmeline
  • Emmeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 181
  • Takk er mottatt 2
Vi har kun Sitty til snuppa på 2 år, sysn den er supergod. Enkel, lett og smidig, liten sammenlagt og lett i vekt. Jeg angrer ikke på kjøpet og ville aldri valgt Spder fremfor denne. spiser, var rar å trille og mye stivere,
Har hatt vogndilla siden jeg begynte å leke med dukkevogner =)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82250

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Enig med Emmeline :)

Og ang Race og Spin så er det vel hva man trenger, men nå som S ikke trenger å sove i vogn lenger, syne sjeg det blir for mye vogn igjen.
Særlig når du uansett skal beholde Bee.

Når det gjelder Mb så har jo du en kjempepopulær farge, jeg ville definitivt priset den ganske stivt :sparke:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82252

  • Moldes
  • Moldes's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 159
Føler og race og spin blir mye vogn, vil ha så lite vogn som mulig, men som også kan brukes ute på alle underlag, og da holder ikke zapp mål :S

Hvor mye kunne jeg prøvd å få for MBen tror dere? Den er pent brukt, ingen skader, slitasje eller falming. Sittedelen har vel så ogsi aldri vært brukt uten pute eller pose... Tenkte å prøve å selge den samlet med bumeper, pute og regntrekket. Den har jo fortsatte ca ett halvt år igjen på garantien også.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 1 måned siden #82253

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Ligger en annen lilla ute til 4000 nå, jeg ville i hvert fall lagt meg på det, så får folk heller prute :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 4 uker siden #82255

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Husk at om du skulle angre på å ha solgt MB, så er den vanskelig å få tak i senere. 2010 modellen og nyere kan ikke sammenlignes med de gode gamle. Og husk at sitty uten svingbare forhjul neppe vil være lettere å trille enn MB når barnet går ved siden av deg. Hadde heller gått for zapp eller spin, til høsten er det ikke sikkert at barnet har behov for vogn lenger..
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 4 uker siden #82256

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Dra og prøv sitty i butikken og se hva du synes, da :)
Jeg er ganske uenig med Empa (og jeg har for tiden bestemt meg for å beholde sitty, så jeg prøver ikke å lure deg til å kjøpe :humre: ) Sitty når barnet går ved siden av er lettere å trille enn mb, synes jeg, nettopp fordi den er så liten og nett, det er ikke så mye vogn som skal håndteres.
Men igjen, smakssak, ville absolutt prøvd selv i butikk :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Brio sitty 13 år 4 uker siden #82264

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Enig med de andre i at det er en smakssak.

Har hatt MB og sitty i flere år, i perioder samtidig. Synes MB er mye mer vogn, selv om den er lett å trille. Sitty kan man liksom bare slenge med seg ut døren:P Synes den er lettere og nettere å håndtere enn MB. Perfekt så lenge barnet ikke trenger sovestilling. Så sitter de så fritt i den. Gutten vår elsker å sitte i den, selv om vi nesten ikke bruker vogn lenger så hender det han ber om å få trille tur i den:lol:
Så jeg anbefaler den på det varmeste til det bruket du beskriver.

Ville også lagt meg på 4000-4500 kr om du skal forsøke å selge MB. Om du ikke kan tenke deg å ha en annen vogn til en evt nestemann burde du kanskje beholde den. Men mye kan skje på vognfronten på 2-3 år, så jeg personlig ville nok solgt og kjøpt noe nytt og spennende når den tid kommer:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.947 sekunder