Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Sportsvogn til langt barn
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Sportsvogn til langt barn

Sportsvogn til langt barn 13 år 1 måned siden #81860

  • Fjella
  • Fjella's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Noen som har tips om lang sportsvogn som er lun og god til å sove ute i barnehagen og god å gå på humpete grusvei (og snø) til og fra barnehagen?

Jeg pønsker på enten ny Simo Sportsvogn med vendbart understell eller en brukt Simo Duo. Noen som har erfaring eller tips?

Tulle nummer 2 er blitt 6 måneder og har kost seg i SIMO bagvognen til nå. Hun er kjempelang allerede (var 56 da hun ble født) og er 74 cm nå (like lang som en gjennomsnittsjente på 1 år). Har sjekket ut lengdetabellen og tror hun kan bli 100 cm til hun er ferdig med dagsoving rundt 2,5 år.

Vi har en Quinny Freestyle XL3 som vi brukte til storesøster. Den vipper for lett,hjulene er for breie, savner gynge-bevegelsen fra Simo-vognen, vinden "blåser" tvers gjennom og den var for kort i ryggen fra storesøster var 2 år. Eneste som er kjekt med den er bilstoladapteren til Maxi Cosien når de var nyfødte.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sportsvogn til langt barn 13 år 1 måned siden #81861

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Men ingen av de simo vognene du nevner har særlig lang sportsdel altså. Den eneste Simo vognen med lang liggelengde er sportsvognen Simo 124.

Andre vogner som er lange i ryggen og garantert varer ut vognperioden er Babyjogger city elite, TFK Joggster Twist og Phil and Teds vognene.

Av disse syns jeg babyjoggeren er lunest, har størst kalesje og virker best til deres bruk.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sportsvogn til langt barn 13 år 1 måned siden #81862

  • Fjella
  • Fjella's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Er det noen av disse vognene som er vendbare slik at barnet sitter vendt mot meg når vi triller?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sportsvogn til langt barn 13 år 1 måned siden #81863

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ingen av de er vendbare. Brio Go er ganske lang, den passer fremdeles min jente på 2,5 sånn rundt 95 cm... Hun vokste ut av simo duoen som hun sov i i bhg da hun var rundt to år... EMmaljunga Ozone er vel og ganske lang... Eventuelt ville jg gått for en happy eller city cross i første omgang, og så byttet til en kun fremovervendt vogn med lengre rygg når hun vokser ut av den :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sportsvogn til langt barn 13 år 1 måned siden #81864

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ops, jeg var visst litt kjapp til å lese tråden i sted. Satt på jobb, kremt, kremt. Leste bare sportsvogn med lang rygg. Ser nå at du har en liten baby på 6 mnd, så da utgår de vognene jeg skrev i sted. Slenger meg på Spentsmurf i valg av vogner. Og uansett er det jo langt frem før snuppa di vokser ut av en sportsvogn, så du har god tid til å bytte enda en gang om noen år :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Sportsvogn til langt barn 13 år 1 måned siden #81865

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi :) Nå ble jeg glad for at du var enig med meg Vogngal! :hug1:

Men altså, bedre å kjøpe en vogn nå som passer perfekt til henne nå, og så bytter du til en av de vogngal foreslo når hun er eldre!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
Følgende bruker har takket deg: Fjella

Sv: Sportsvogn til langt barn 13 år 1 måned siden #81897

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Enig med SS :) City cross eller Brio happy, og bytte ut med fremovervendt når hun blir større ;) Mountain buggy, Brio race eller Emmaljunga scooter f.eks.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.794 sekunder