Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Å gi barnevogner i gave....
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Å gi barnevogner i gave....

Å gi barnevogner i gave.... 13 år 1 måned siden #81628

  • piglet
  • piglet's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Jeg har ikke barn selv, så jeg vil svært gjerne ha deres synspunkter på dette spørsmålet:

Hva synes dere om at andre gir dere barnevogn i gave?

F.eks:
- Er det topp uansett om ikke det er akkurat det merket og den fargen du ønsket deg?
- Det er fint det, men KUN om det er NØYAKTIG den vogna jeg har sett meg ut, selv om den er for dyr til at jeg selv kan kjøpe den...


Vil jo ikke tråkke (vordende) foreldre på tærne, men synes det er veldig hyggelig å kunne gi en litt "ordentlig" gave som en vogn til nær familie eller gode venner. Men MÅ jeg ta en diskusjon med foreldrene først? Da spoleres jo overraskelsen...

Håper på mange svar og meninger rundt dette!
:oth:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Å gi barnevogner i gave.... 13 år 1 måned siden #81630

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Heisann!
Så hyggelig at du tenker på en så flott gave, og også at du har tatt stilling til dette.

For meg personlig er vogn veldig viktig, og jeg er ekstremt kresen, og det kunne nok lett slått uheldig ut. Jeg hadde blitt utrolig glad, men om det hadde vært feil vogn hadde jeg nok solgt den eller gitt den videre, alt etter hvem jeg fikk den av.

Men den gangen jeg skulle kjøpe min første vogn, før keg ble så kresen, hadde jeg nok bare b.litt kjempeglad uansett, om det var en farge jeg likte ;)

I dag tenker jeg nok at vogn er veldig personlig, både utseende og funskjoner. Og også rent praktisk mtp bilstørrelse eller hvorvidt man har ryggproblemer og ikke kan løfte tungt, det er sånt man bør vite før man kjøper vogn til andre :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Å gi barnevogner i gave.... 13 år 1 måned siden #81632

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men en ide er jo bare å være med dem på vogntitting, under påskudd av å bare skulle kjøpe noen klær eller noe til babyen, og så se hva de liker :)

Evt prøve med noen snikende "oi, se det var en flott vogn" når dere passerer vogner i byen. Da ser du fort hva de liker ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Å gi barnevogner i gave.... 13 år 1 måned siden #81633

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg for min del elsker barnevogner, de er like personlige for meg som håndvesker og tja, undertøy :humre: (satt på spissen). For meg er barnevogner en del av antrekket... Altså, det er noe jeg liker at ser bra ut, og matcher meg. Barnevogner kommer med utallige farger og kombinasjoner, antall hjul, tileggsutsyr og ikke minst merker. Kan jo f.eks være de vil ha et bestemt bilsete og adapter for at dette skal passe vognen...

Da vi fikk vår datter fikk vi blant annet barnevogn av mine svigerforeldre. Jeg ble veldig glad for det, men de ga oss frie tøyler. Vi hadde mulighet til å betale alt selv på forskudd, og så tilbakebetalte de til oss. Synes det var en veldig grei måte å gjøre det på.

Jeg skjønner at du ønsker å gi en fin gave og det står det utrolig respekt av, men jeg for min del ville blitt veldig lei meg om jeg ikke fikk velge barnevognen til barnet mitt selv.

Barnevogn er jo noe som jeg for min del startet å titte på før testen var positiv, og jeg hadde en million meninger om saken. Mannen hadde jo også litt han skulle si i den tiden, og vi koste oss masse med å titte. Kanskje kan du gi de en pakke hvor du pakker inn bilde av en barnevogn du liker og legge med det beløpet i penger du ønsker å gi og så la de velge selv ??
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Å gi barnevogner i gave.... 13 år 1 måned siden #81634

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, ja, må bare si at du må være utrolig snill som ønsker å gjøre dette!!! Det er jo en utrolig flott gave! :jippi:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Å gi barnevogner i gave.... 13 år 1 måned siden #81635

  • Inga
  • Inga's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 599
  • Takk er mottatt 3
Jeg vil si meg enig med de andre som har svart, men jeg tror nok at vi her er litt over gjennomsnittet interessert i vogner.
Og den ideen som Spentsmurf kom med syns jeg var bra.
Jeg fikk et bidrag til vogn fra min far da jeg ventet første.
Triller Brio happy, Mountain buggy UJ og Brio GO.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Å gi barnevogner i gave.... 13 år 1 måned siden #81637

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Litt annet da, men da vi skulle ha gjerde rundt huset fikk vi bilde av naboens gjerde :knegg: i en pent innpakket eske, og et koselig kort hvor det stod at vi fikk gjerde til en verdi av X av mine foreldre i gave. Det kom jo veldig overraskende og vi brukte dette bidraget til å velge akkurat det gjerdet vi ønsket oss. Det skla sies at både naboen og vi egnetlig harpene gjerder altså :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Å gi barnevogner i gave.... 13 år 1 måned siden #81937

  • piglet
  • piglet's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 2
Tusen takk for veloverveide svar!
Jeg regnet nesten med at svarene ville bli noe som dette, så jeg var forberedt :)
Skal nok følge rådet om å fange opp hva som er av interesse på forhånd, er jo veldig dumt å gjøre et totalt bomkjøp uansett hvor fin jeg selv synes vognen er....
Tusen takk!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.530 sekunder