Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten dere med EasyWalker Classic
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: dere med EasyWalker Classic

dere med EasyWalker Classic 13 år 2 måneder siden #79169

  • mami
  • mami's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Hei dere, jeg har kjøpt en EasyWalker Classic brukt på finn.no, 2007-modell. Jeg er SUPER-fornøyd med vogna, men der er to ting jeg lurer på; begge gjelder med sportsdelen og ikke babybag'en:

Vognen kom nemlig til meg i posten så jeg fikk aldri noen "live"-demonstrasjon fra hun som solgte meg den, (finn.no-annonsen er slettet nå, så jeg finner ikke igjen kontaktinfo for hun jeg kjøpte den av:stønn: ) Bruksanvisningen var heller ikke lagt ved.
Jeg håper derfor noen kan svare meg!!

Here we go:
1. sammenlegging med kalesjen på: Stemmer det at når du har kalesjen på og skal legge sammen vogna, så vil fotbrettet støte mot kalesjen? Eller gjør jeg noe feil da? Hva gjør dere for unngå skade på kalesjen, eventuelt, bare brette den forsiktig?

2. Ta av/på forhjulet: Da jeg fikk vognen, var alle hjulene tatt av, så jeg fikk aldri sett en korrekt montering av forhjulet. Jeg lurer litt fordi jeg av og til opplever forhjulet som littegrann skeivt (drar mot den ene siden).
Jeg vet ikke hva ting egentlig heter, så la oss si at her er ordforrådet:
- "gaffelen": den greia av vognen som du fester hjulet på.
- "skruen": den lange "skruen" som du trær hjulet og diverse andre dingser på.
- "nøkkelen": den skru-nøkkelen i ene enden av "skruen", som du bruker for å skru hjulet fast.
- Der var også en liten fjær og en løs mutter, mutteren er smal i ene endren og bred i den andre enden og jeg antar at denne brukes i motsatt ende av "skruen" i forhold til "nøkkelen", men jeg vet ikke hvilken vei. (den smale enden inn mot hjulet eller den brede enden inn mot hjulet? Fjæren er også smal i ene endre og bred i andre enden, hvor skal denne være og hvilken vei?
Jeg har prøvd slik:

1. Hvis du begynner fra "nøkkelen": Innenfor "nøkkelen" skal er jo en slags mutter, og etter dét skal du træ på hjulet og skyve hjulet inn på "gaffelen". På den andre siden av "gaffelen" stikker det nå ut bare "skruen", her skal du feste på først fjæren og deretter den mutteren som er liten i ene endren og veldig bred i den andre enden. Jeg fester mutteren med den brede enden inn mot fjæren, fordi da hviler fjæren inn mot mutteren.

Ga dette mening? Er det slik dere gjør det også?
Jeg trenger altså en forklaring eller et bilde av korrekt montering av fremhjulet. Eller begge deler.
:lol:

...det er ingen som har en bruksanvisning for vognen å scanne og sende meg, vel??

Håper noen kan svare, tusen takk!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: dere med EasyWalker Classic 13 år 2 måneder siden #79173

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hei! Har ikke vogna. Men har hatt en sky. Med den fulgte det ikke bruksanvisning, den ligger nemlig på EW sin nettside. Mulig det også finnes en bruksanvisning for classic også der. Ellers er vi få eller ingen som har hatt EW classic her på forumet, bare så du vet om du skulle få lite svar ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: dere med EasyWalker Classic 13 år 2 måneder siden #79199

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Huff, så frustrerende... Ingen i nærheten av deg som selger EW som du kunne fått hjelp hos?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.647 sekunder