Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Ny baby - hvilken vogn skal man velge
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Ny baby - hvilken vogn skal man velge

Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76731

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Om alt går bra venter vi nr 3 i begynnelsen av september og jeg har selvsagt begynt å titte på vogn. Siden vi i grunnen har prøvd i 2,5 år på nr 3 har jeg tittet ganske lenge allerede, men det er så vanskelig å bli enig med seg selv om hvilken vogn som er best :knegg:

Har tittet på brio go...... men klarer liksom ikke helt å like hvordan den ser ut.
Digger utseende på Bugaboo camelon.... men ser go har mange pluss som jeg savnet med camelonen min.

Og så er det Mountain Buggy da som jeg ikke klarer å la vær å titte på enda jeg ikke var fornøyd med min 2007 model som jeg kjøpte når minsten var på vei. Solgte den til fordel for buggis, men kjøpte faktisk en ny, velbrukt 2007modell til å bruke i ferien i fjor. Har den fortsatt, men den har feil farge og er som sagt ganske velbrukt..... men den vil jo absolutt egne seg som reserve vogn om jeg tenger det.

Og så er det Brio Happy som jeg liker..... ser den også kommer med nytt understell i år, med svingbare hjul..... men er redd den blir tung?!?

Og så ser jeg jo mange snakker så varmt om Emmaljunga CC.... har aldri egentlig likt så godt emmaljungavognene..... men jeg er jo litt lett å påvirke da.

I tillegg finnes det en masse andre flotte vogner å titte på, men jeg finner liksom ingen som har alt! Vil helst ha vendbar sittedel, lufthjul virker mye bedre enn sånne andre, men svingbare fremhjul digger jeg og sist men ikke minst skal jeg aller helst finne den på finn siden vi er litt for gjenbruk for tiden :knegg:

Godt det enda er lenge til september.

Hva synes dere er den perfekte vognen til en septemberbaby?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76749

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Gratulerer så mye med voksende mage, igjen! :hug1:

Perfekt vogn til septemberbaby for min del vil ha noen av følgende kriterier:

- stor bag, slik at den kan brukes gjennom hele vinteren, med pose
- hjul som takler vinterføre godt
- romslig handlekurv til shopping
- lun god kalesje
- adapter for bilsete et pluss

Tja, om du liker tre hjulinger kunne du kanskje gått for en TFK, da de har store gode bager. Eventuelt easywalker, som også har store gode bager. Det kjipe med Easywalker synes jeg er at handlekurven er litt liten og utilgjengelig... Ville ikke valgt MB, da den bagen fort kan være litt liten.

Så kommer vi til firhjulingene, her er det jo masse å velge i. Om du liker happy så ville jeg nok kanskje valgt happy jeg altså. Ikke den største bagen der heller... Men en lun og god sportsdel når bagen er for liten :)

Emmaljunga likte ikke jeg så godt før heller, synes de var så massive, men hvem er det så som har sin 2. eller 3. emmaljunga og sikler på en ny??? Jo det er meg :dåne:
Her har du jo alt fra tøft sporty utseende som edge, og litt mer klassisk som mondial i f.eks leatherette utseende. Disse har vel de største bagene. Så har du Citybag til mange av vognene, litt mindre (happy str) og du har noe som heter hardbag i samme str som citybagen, til å sette inni sittedelen på f.eks cerox 2.0 eller andre vogner for å få en kombivogn, ikke duovogn. Til slutt har du softbagen til EM, som har blitt stor og fin og fancy synes jeg.

Jeg liker godt min GO. Veldig godt. Både som bagvogn og sportsvogn. Den fungerer kanskje ikke helt optimalt på de værste vinterdagene, men da er stort sett ikke jeg ute... :blush: Så sånn helt seriøst kunne jeg klart meg med bare denne :humre:

Som du sier så har du jo en mb stående, så kanskje, om du liker Go, ville jeg gått for en GO. Men her er det jo også en del forbedringer på 2011 modellen da, men kjenner jeg vognfolket rett dukker det opp noen forsiktig brukte på finn innen september ;)

Flaks for deg har du god tid til å bestemme deg og ombestemme deg! ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76750

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Gratulerer så mye med voksende mage, igjen! :hug1:

Perfekt vogn til septemberbaby for min del vil ha noen av følgende kriterier:

- stor bag, slik at den kan brukes gjennom hele vinteren, med pose
- hjul som takler vinterføre godt
- romslig handlekurv til shopping
- lun god kalesje
- adapter for bilsete et pluss

Tja, om du liker tre hjulinger kunne du kanskje gått for en TFK, da de har store gode bager. Eventuelt easywalker, som også har store gode bager. Det kjipe med Easywalker synes jeg er at handlekurven er litt liten og utilgjengelig... Ville ikke valgt MB, da den bagen fort kan være litt liten.

Så kommer vi til firhjulingene, her er det jo masse å velge i. Om du liker happy så ville jeg nok kanskje valgt happy jeg altså. Ikke den største bagen der heller... Men en lun og god sportsdel når bagen er for liten :)

Emmaljunga likte ikke jeg så godt før heller, synes de var så massive, men hvem er det så som har sin 2. eller 3. emmaljunga og sikler på en ny??? Jo det er meg :dåne:
Her har du jo alt fra tøft sporty utseende som edge, og litt mer klassisk som mondial i f.eks leatherette utseende. Disse har vel de største bagene. Så har du Citybag til mange av vognene, litt mindre (happy str) og du har noe som heter hardbag i samme str som citybagen, til å sette inni sittedelen på f.eks cerox 2.0 eller andre vogner for å få en kombivogn, ikke duovogn. Til slutt har du softbagen til EM, som har blitt stor og fin og fancy synes jeg.

Jeg liker godt min GO. Veldig godt. Både som bagvogn og sportsvogn. Den fungerer kanskje ikke helt optimalt på de værste vinterdagene, men da er stort sett ikke jeg ute... :blush: Så sånn helt seriøst kunne jeg klart meg med bare denne :humre:

Som du sier så har du jo en mb stående, så kanskje, om du liker Go, ville jeg gått for en GO. Men her er det jo også en del forbedringer på 2011 modellen da, men kjenner jeg vognfolket rett dukker det opp noen forsiktig brukte på finn innen september ;)

Flaks for deg har du god tid til å bestemme deg og ombestemme deg! ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76760

  • Live87
  • Live87's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 16
Easywalker qtro! Den har svingbare forhjul med luft, kjempestor bag som du kan bruke leeeeenge og den er superlett! Eneste minus er at du ikke kan snu sittedelen, men du kan jo bruke bagen veldig lenge. Den tar liten plass sammenlagt og er i tillegg kjempfin! :)

Ellers har du jo Bugaboo da, den synes jeg også er ganske OK :) Jeg synes egentlig qtro er lik denne da, bare at qtro er større og bedre.. :) Nei...jeg er visst en ren qtro fan jeg! Ingen over ingen ved siden :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76763

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Har tittet på quatroen også ja :knegg: men det at den ikke kan snues er ett stort minus. Det er egentlig et absolutt must. Hadde fremovervendt vogn med eldste og det gikk greit det altså men savnet det å kunne snu han siden det alltid var mye motvind der vi bodde :knegg: Men nr to endte jeg opp med buggis og elsket å ha han vendt mot meg. Vil ikke velge bort den muligheten tror jeg!

Angående vinterføre tror jeg ikke det betyr så mye. Vi har riktignok hatt en del snø her på vestlandet de siste to årene, men det er sjelden ett problem med mye snø.

Men dere som har prøvd litt forskjellig. Er det mye bedre med lufthjul enn sånn andre EVA hjul? Virker så behagelig å trille med 4 lufthjul, men jeg digget jo at buggis kunne snu på en femøring da :gruble:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76770

  • heiogho
  • heiogho's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 18
Gratulerer!

Jeg er helt frelst etter Emmaljunga, så jeg anbefaler sterk City Cross :)
Er knappe 160cm og klarer fint å få den inn og ut av bilen, hehe.
Men den tar jo litt plass da, men når man har volvo v70 så er det ingen problem, hehe ;)

Jeg har ikke testet ut City Bag, for kjøpte vogna da snuppa var 6 måneder, men har den liggende til vi eventuelt skal ha nummer to :) Men den ser veldig romslig og god ut.

Vogna er jo veldig god på vinterføre, har akkurat testet den igjennom dens første vinter, og jeg er veldig fornøyd :)

Lykke til med valget :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76791

  • Vognhild
  • Vognhild's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 17
Har du en OTH allerede(jeg elsker OTH/MB), så kan du jo kjøpe en babybag brukt på Finn.no.
Nå koster de jo det samme som du kan selge den for:-)

Og så, etter en stund, Brio Go, kanskje?
Baggen til Go er så himmla dyr.

Kommer an på hvordan du bor også. Jeg er opptatt av å få plass til vogna i oppgangen og på bussen. Noen av de største vognene er kanskje litt for lite "solidariske" slik:-)
Bor man landlig til og bare kan svinge vogna rett under carporten, er jo ting annerledes.

Jeg liker min brukte Bugaboo Frog, mer hendig enn Bugaboo Cam til og med.

Det er veldig varierende om det er plass til to eller tre vogner i bussen. Understell til vogner som peker rett ut og ikke kan foldes inn skaper bry blant medpassasjerer som skal "trekke lenger bak i bussen"

Kanskje bare meg som tenker såpass i detalj på vognvalg, men jeg bor jo midt i suppa, da;-)
- litt over gjennomsnittet interessert...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76793

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vognhild skrev:
Og så, etter en stund, Brio Go, kanskje?
Baggen til Go er så himmla dyr.

Bagen til Go koster 1899 ny, det samme prisklasse som mange andre bager, nå ligger dere flere på finn.no til 1000 kr, så synes ikke det er så dyrt jeg da så ville nok ikke latt en "tohundrelapp" avgjøre vognvalget :blush:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76795

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
krumeline skrev:
Angående vinterføre tror jeg ikke det betyr så mye. Vi har riktignok hatt en del snø her på vestlandet de siste to årene, men det er sjelden ett problem med mye snø.

Men dere som har prøvd litt forskjellig. Er det mye bedre med lufthjul enn sånn andre EVA hjul? Virker så behagelig å trille med 4 lufthjul, men jeg digget jo at buggis kunne snu på en femøring da :gruble:

OM jeg bodde på et snøfattig sted ville jeg ikke vært i tvil mtp Go :blush: Eneste er jo det med vind da, men GO som sportsvogner jo utrolig lun og god :)

Når det kommer til EWA/lufthjul synes jeg min edge er utrolig mye tyngre enn f.eks simo med lufthjul var... MB har jo lufthjul og den var lett og god, mens jeg husker jeg synes S3 sine hjul kanskje var litt glatte :S Mens GO sine er ikke glatte... Ikke Race heller... Blæh, tror kanskje det er en vane og smaksak jeg :unsure:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76801

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Vet ikke helt hvorfor jeg har fått det for meg dette med lufthjul jeg :knegg: Jeg digget som sagt trillecomforten til cam'en Men jeg synes vel rett og slett det ser så koselig ut med en ordentlig bagvogn med lufthjul, men jeg liker jo ikke at vognen er stor sammenlagt heller da..... Men siden jeg ble tipset om ideen på hyttevogn så kanskje jeg kan kjøpe meg en billig brio happy med lufthul på finn sånn at jeg kan prøve litt og så kan den bli til hyttevogn :laughing1:

Tror jeg må ut til barnashus en dag og se om de har fått inn Go i 2011 modell..... men synes det er litt flaut å titte på vogner når magen ikke er på plass en gang :plystrer:
Siste endring: 13 år 2 måneder siden av krumeline.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76808

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg skal selge min 2011 modell City cross :sparke:
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76809

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er ikke flaut å titte på vogner, de kan jo ikke vite om ungen er hos bestemor eller i barnehagen eller hjemme med pappa'n?

Og ja, City Cross ser ut som en ORDENTLIG bagvogn :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76821

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Hvordan er city cross sammenlagt? Noen som har bilder? Noen som har både den og go som har bilde som sammenligner dem. Vet det er veldig forskjellige vogner, men regner med at det kommer til å stå mellom en av disse, evt brio happy :sparke:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76822

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Empa skrev:
Jeg skal selge min 2011 modell City cross :sparke:

Kan ikke kjøpe vogn riktig enda da..... må jo se at dette går bra først.... må vente i allefall til etter ordinær UL :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76829

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:humre: Jeg har ikke hatt Go go CC samtidig, desverre. Men, jeg har en bildetråd som viser GO ved siden av f.eks bee :blush: i en tråd som heter photobucket :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Ny baby - hvilken vogn skal man velge 13 år 2 måneder siden #76865

  • krumeline
  • krumeline's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 111
  • Takk er mottatt 1
Empa; jeg har tittet på vognen din på finn (kjente igjen ene bildet fra her inne) Kjempe fin vogn og en av de fargene jeg liker best :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.619 sekunder