Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol?

Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75334

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Sitter her og lurer da på om jeg skal ha med vogn på føden? og om jeg skal montere bilstolen(basen) i bilen før fødsel eller om jeg skal vente?! enn om han ikke klarer å montere den? :humre: gikk fint sist, men denne gangen er det iso-fix, noe som skal være enklere, men man vet jo aldri.... Hva gjorde dere???
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75337

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Min kjære kom å hentet meg og J-S med bilstol, Acta Graco. Vognen sto å ventet hjemme.
Men så har ikke vi lange veien fra sykehuset og hjem heller da. Mulig vi hadde brukt bagdelen om vi skulle kjørt langt.
Jeg bodde ikke på barselhotell, da J-S ikke var frisk nok til dette. Men hadde vi lagt på barselhotellet, så tror jeg nok vi ville brukt vognen. Vi hadde da hatt eget rom med eget bad i stedenfor å ligge på flermannsrom på barsel. Og mer naturlig å trille i vognen enn å bruke sengene de har på føden til babyene.
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75342

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg har hatt enerom på barsel begge gangene. Vi har ikke barselhotell her hos oss, men barselavdeling som har koselige familierom som vi har vært heldige og fått være på.

Da A var født fikk vi et tomannsrom gjort om til familierom, og hun lå stort sett i senga mellom oss... Da vi skulle hjem var det sommer, sol og deilig vær, så derfor gikk vi hjem. Hr. Smurf kom med vognen, som mamma hadde gjort pent i stand og så tuslet vi hjem :) (det er kanskje 600 meter :knegg:)

Med C så fikk vi familierom. Koselig, men dagen etter fødsel ville jeg hjem, så da tøffet vi av gårde igjen. Denne gangen måtte vi kjøre, fordi det var -15 grader ute. C er født i den kaldeste november på mannsminne :dåne: Men, Hr.Smurf var hjemme og hetet bilstol og festet basen i bilen enten dagen hun ble født eller dagen etter..

jeg ville ikke hatt med vogn på barsel da det ville føltes VELDIG voldsomt der inne..
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75347

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
De har jo sånne "vognsenger" til barna på barsel så er vel kanskje ikke nødvendig med vogn. Sist så tok han vel med vogna inn når han skulle hente oss, så la vi S oppi, også alt pikkpakket under så trillet vi bort til parkeringa. Men ble bare så usikker nå, kanskje best å bare be han ta med vognunderstellet med bilstolen oppå når han skal hente oss?!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75348

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, det tror jeg holder i masse vis :) Tror ikke de er så glade i vogner inne på sykehuset (ved oppholdene) mtp bakterier og slik :unsure:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75357

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Ja du sier noe der, det hadde jeg ikke tenkt på:unsure: men har lyst til å montere bilstolen og legge vogna uti bilen allerede jeg :humre: snakk om å være stressa, plutselig den siste uka så har jeg begynt å gjort klart det meste... Men var vel enda tidligere ut sist gang...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75363

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi :) Litt tidlig vel?

jeg fant frem bilstolen og basen så det stod klart i kjelleren, vi mente hele tiden å montere i bilen for å teste, men rakk aldri :dåne: Og vognene stod klare i mange måneder, så der skal jeg ikke si noe. Jeg strøk dynetrekk og la i skinn og poser :knegg:

Vuggen ble også gjort klar, men den er ryddet vekk til fordel for GO. Prinsessen sover da altså enten i edge i rosa urban eller i Go med skinn og dyne..
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75366

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Ja litt tidlig kanskje :humre: Har bilstolen, vognbagen og mila på soverommet jeg, vognbagen med skinn og dyne oppi, mila med soft-bag og bilstolen med bilstolposen :humre: vugga håper jeg å få hentet til helga...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75369

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Ville ike hatt vognen med nei. men er vel kansje like greit og gjøre klar bilstolen? :) Når skal du ha baby?? Grattis :) :D
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75372

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Takk:) har UL-termin 20.mars :) Ja det blir vel jeg monterer basen litt før, så slipper han å rive av seg håret :humre: den piper nemlig om den er montert feil og sånn.....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75373

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tror jeg ville lagt klart mila, bilstol og softbag jeg :) Eventuelt ta med softbagen på sykehuset :hug1:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75381

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Kanskje det ja ;) men softbagen er jo lyseblå, det irriterer meg litt da :humre: burde egentlig ha skiftet den ut :unsure:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75393

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Kan få kjøpe min svarte fra Emmaljunga ;) Kan sende den ca 1. mars om du vil, regner med C er ferdig med den til da :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75403

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Kanskje det?;) får tenke på det, mulig jeg klarer meg med en blå også :humre: vil helst ha rooosa da men....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75408

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Rosa, du er jo helt på styr for tiden :knegg: Hvilken farge har milaen din??? :S Var den svart? Tror em. sin softbag vil passe perfekt der :knegg:

DU får si i fra om du trenger en svart softbag, for når du trenger den er nok jeg salgsklar ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75409

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
by the way, softbager tåler mye mtp transprt :glis:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75415

Bilstolen blir med i bilen med den som henter oss på føden :) Vogna kan vente hjemme.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75421

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Spentsmurf skrev:
by the way, softbager tåler mye mtp transprt :glis:

Hehe ja sant det :humre:
milaen er svart ja, så den hadde nok passet bra, kikker på brio GO nå,så hvis jeg kjøper meg en go, så må jeg jo ha en soft-bag som passer bra oppi :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75427

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Min softbag passer perfekt! :humre:

Litt usikker på hva jeg gjør om du kjøper den i dag da, for vi bruker den jo litt fremdeles :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75436

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg får vente til du er ferdig med den isåfall da ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75443

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Vi er sikkert feridge med den i mars/april :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75448

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Hehe ok ;) skulle egentlig ha lagt ut en annonse på finn jeg, meeen jeg er så giddesløs for tia.... kjøper bare, gidder ikke å selge :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75455

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi, høres en smule kjent ut :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75458

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Sånn går det når man har for mye oppbevaringsplass :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75468

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hadde ikke vogn med på føden, nå sist var jeg bare noen timer på sykehuset etter fødsel før jeg dro hjem. Og far monterte bilstol. Han er flinkere til det enn meg :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 13 år 3 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75492

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Baby kommer om 16 dager her.

Monterte basen til bilstolen for et par dager siden. Bilstolen skal få stå inne enn så lenge. Den blir så kald ute i bilen nå.

Og vognen venter hjemme. Den trenger vi vel ikke på sykehuset.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75493

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Plusle skrev:
Baby kommer om 16 dager her.

Monterte basen til bilstolen for et par dager siden. Bilstolen skal få stå inne enn så lenge. Den blir så kald ute i bilen nå.

Og vognen venter hjemme. Den trenger vi vel ikke på sykehuset.

Det samme gjorde vi og det fungerte helt supert :knegg: lykke til med fødselen :hug1:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75509

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Simenmin skrev:
Sånn går det når man har for mye oppbevaringsplass :humre:

:blush:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75510

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tror det som pusle forteller er den vanlige måten å gjøre det på. Og som med Empa, var jeg også heldig å få reise hjem kort tid etter fødsel. Klart, ikke bare noen få timer på megda... Det ble 1,5 dag ;) Og på den tiden rakk ejg vel egntlig ikke savne vogn :P Ikke sånn veldig vaffal.. Selv om ejg hadde synes det var en fordel om de baljene på føden var litt lunere...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75522

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
Simenmin skrev:
Sånn går det når man har for mye oppbevaringsplass :humre:

:blush:

Går det an å ha for MYE oppbevaringsplass? jeg er overgidd, misunner virkelig det problemet :sparke: :)
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75541

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Linka_lill skrev:
Spentsmurf skrev:
Simenmin skrev:
Sånn går det når man har for mye oppbevaringsplass :humre:

:blush:

Går det an å ha for MYE oppbevaringsplass? jeg er overgidd, misunner virkelig det problemet :sparke: :)

atlså, her er hver krok full, hvert skap fylt til randen, men klart 50-60 kvm kjeller er jo kjekt å ha :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75551

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Spentsmurf skrev:
Tror det som pusle forteller er den vanlige måten å gjøre det på. Og som med Empa, var jeg også heldig å få reise hjem kort tid etter fødsel. Klart, ikke bare noen få timer på megda... Det ble 1,5 dag ;) Og på den tiden rakk ejg vel egntlig ikke savne vogn :P Ikke sånn veldig vaffal.. Selv om ejg hadde synes det var en fordel om de baljene på føden var litt lunere...

Var der 3dager sist jeg, skjønner ikke hvordan folk klarer å dra hjem etter en dag og sånn?! dere må jo være skikkelig spreke ;) det har sikkert noe med at jeg ble skikkelig dårlig etter siste fødsel, håper jeg slipper å bli noe lengre enn 3 dager nå ihvertfal....
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75557

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Sist var vi der til føllingstesten var tatt :) Nå måtte vi tilbake for å ta den ;) Jeg var klar til å dra hjem rett etter fødsel jeg denne gangen hehe :P GIkk fra fødestua og inn på rommet på barselavdelen 1,5 time etter at jenta var ute :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75591

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Oj såpass ja ;) da skjønner jeg at du var klar til å dra hjem ja :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hadde dere med vogn på føden og hvordan gjorde dere det med bilstol? 13 år 3 måneder siden #75654

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 1.106 sekunder