Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Easywalker qtro eller sky???????
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Easywalker qtro eller sky???????

Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75253

  • anebanan
  • anebanan's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Etter å ha gått gjennom heeeeeele (sikkert ikke halve en gang :rolleyes: ) barnevognsjungelen har vi bestemt oss for å velge en easywalker barnevogn. Vi vurderte lenge tfk og mountain buggyogså siden disse er veldig populære, men så oppdaget vi plutselig easywalker som var litt billigere enn de andre to. :woohoo: Sååååå merket vi også at de hadde en vogn med fire hjul, og nå har vi da fått et lite dilemma....... Burde vi velge fire eller tre hjul? Har jo hørt at fire er mer stabilt, men at tre er best å trille med? Er det noen som har erfaring med noen av disse vognene? Setter veeeeldig stor pris på svar!!:angel:
*Anebanan*
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75254

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hei :)

Jeg tror personlig jeg ville valgt qtro... I alle fall om du bor der hvor det er litt snø og slik. Sky kommer seg perfekt frem vinterstid, så det er ikke noe å tenke på... Men det er noe med stabiliteten til fire hjul (synes jeg), og dette synes jeg man spesielt kjenner ved trilling i slaps og fortauskanter og mye kramsnø. Grunnen er at når jeg trillet mine trehjulinger, og skulle opp på fortauet og dyttet vogna foran meg (for jeg vil jo gjerne ha den først ut av vegbanen... ikke snu meg og dra vogna med meg ;)) så hendte det at man fikk det svingbare hjulet man ikke har låst av ulike grunner ned i en dump, mot en stein/isklump/kramsnø etc, og da følte jeg at vogna ble litt vinglete og det ble så klønete... Må liksom da dra vogna mot seg igjen og starte litt på nytt... Dårlig forklart, men tja, jeg har kun slitt med dette på mountain buggy urban jungel og teutonia s3'n jeg hadde...

Men sånn utover det er begge gode vogner :) Eneste jeg ville savnet var m uligheten til å ha barnet vendt mot meg, men DET er en smaksak :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75255

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
En annen fordel med Easywalker er jo at den har stor og god bagdel! Det samme har jo tfk da... Men i forhold til f.eks mountain buggy da ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75258

  • anebanan
  • anebanan's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Tusen takk for svar :D Huff, dette skal ikke være lett.... Vi bor jo ikke akkurat midt i byen så qtro høres ut som det beste alternativet, meeeen... sky ser jo så enkel ut! Men du har vel ett poeng der med fortauskanter og slikt, for barnet blir jo født i april og vil jo være ganske tung til vinteren igjen da...

Ja vi likte bagen godt på easywalker. Den var kjempestor og hadde en kjempegod og tykk madrass!:D

Takk for hjelpa... Jeg ble bittelitt klokere, men setter også pris på flere meninger om denne. Er så spent på hva vi ender opp med her altså!! :jippi2:
*Anebanan*
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75259

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
Jeg har erfaring med brio go, og den er kjempelett å trille, selv med fire hjul. den oppleves MYE mer stabil enn trehjulingene jeg har trillet på jobb (jobber på småbarnsavd i bhg), feks, tfk, teutonia s3, bebe comfort, osv. har altså vært borti en del trehjulinger, og vil ikke ha det selv. god å trille, men vanskelig og ustabilt å få over små hinder, feks en 5 cm kant.

Vil med andre ord anbefale deg en vogn med fire hjul!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75275

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Go er en kjempegod vogn, ingen usikkerhet om at jeg synes det :knegg: Men, Qtro tar litt mindre plass i bilen enn Go... Qtro blir også veldig liten sammenlangt, om du tenker på det, så tror ikke det er noen særig forskjell utover det med at qtro har et ekstra hjul :hug1:

Angående brio Go, jeg "forguder" jo min vogn, men bagdelen på Easywalker er en smule bedre synes jeg. Jeg har bag til min vogn, men jeg har også bag til edge duo, og emmaljunga sin bag er en god del lunere.

Om du ikke har undersøkt så vil jeg anbefale deg å ta en titt på emmaljunga sine vogner også, masse praktisk og fint :) Nevner Ozone, City Cross og Cerox, bare for å ha gjort det :knegg: Mest fordi ditt april barn etter all sansynlighet ikke vil få plass / ønske å ligge i bag når det nærmer seg november/desember igjen. Og da (om du fortsatt har Qtro/Sky) må lillingen være vendt fra deg, noe som jeg opplever trist. For det første får man ikke snakket med barnet på samme måte under trilleturene og for det andre liker mange barn tryggheten det er så se foreldrene... Men dette er det selvsagt delte meninger om ;)

For vår del har det å sett datteren vår vært et must frem til hun var ca 2 år.. hun satt nemlig å snudde seg etter oss i vogna, om hun så "fremover". Hun ber fortsatt om å få se oss noen ganger, men det er ikke så ofte hun er i vogn lengre da :snufs:

Forvirret jeg deg nå? Antagelig, og det beklager jeg.. Men om du skal velge mellom sky/qtro anbefaler jeg Qtro :glis:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75304

  • Live87
  • Live87's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 16
Vil absolutt anbefale qtro på det STERKESTE! Vi har hatt den nå i 1 år og har aldri vært sååå fornøyd med en vogn før.. Har hatt fler vogne, bl edge og bugaboo, men ingen har vært så bra som qtro og det mener sambo'n og.. Vogna e liten sammenlagt, men har kjempestorplass til Caro. Den e lett og ser supertøff ut! Og vil så absolutt si at qtro e bedre enn sky, men det e vel fordi e like fire hjul bedre enn tre.. i tillegg e jo, som folk nevne over her, den STORE plassen i bagen et pluss! Caro brukt den t hu va 7 mnd! Villa ikke gått for Go (selv om mang si den e bra), synes hjulan e altfor små...og i tillegg ser den jo ekkel ut.. :/
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75306

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg liker best tre hjul på snø. Synes trehjulinger med luftdekk kommer fra over alt, de er suverene. Så jeg ville valgt Sky :D Eneste grunn til å ikke velge tre hjul er om barnet har søsken i 2-3 års alderen som kan finne på å klatre på vogna, da er ikke tre hjul noe særlig ;)

En annen grunn til å IKKE velge Easywalker i det hele tatt er (og heller ikke MB) er at du må ha barnet vendt fra deg i sportsdelen. Det har for meg og mine barn føltes stusslig å ikke kunne ha kontakten under trilleturen, og min yngste har gitt uttrykk for å være direkte ubekvem i vogner vend fra meg.

Se også litt på Brio happy med luftdekk, er mitt tips, i tillegg til de Spentsmurf nevner :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75322

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg bare lurer på en ting, det gjelder jo både MB og uansett Easywalker... Dere som har hatt de til små barn... Vi hadde mb i fjor til A og jeg synes den var veldig lite lun... Er ikke kalesjen veldig lite lun mot snø, regn og vind??? :unsure:

Brio Happy er jo en nydelig vogn, så den må selvsagt ikke glemmes i vognverden.. Brio bølgen raser!!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75431

  • anebanan
  • anebanan's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 3
Tusen takk for svar! :)

Brio, Simo etc ble vurdert de også, men huff..jeg vil ikke ha så stor vogn.. SYnes de tar så masse plass i bil og er så tunge.. Emmaljunga har jeg av en eller annen rar grunn aldri likt.. :o

Nei, det blir vel en qtro...eller en sky..eller qtro.. :sjokk:
*Anebanan*
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75439

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er lov og ikke like ting, husk det :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75484

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
absolutt, det gikk leeeenge før jeg begnnte å få sansen for emmaljunga. For ikke minst å nevne Stokke... Vi har alle hver vår smak, heldigvis.
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Easywalker qtro eller sky??????? 13 år 3 måneder siden #75533

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det er fint det er så mye for enhver smak, hvis ikke ville jo steder som bvg vært dødfødte :(
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.850 sekunder