Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Vognhjelp! tfk joggster, brio go
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vognhjelp! tfk joggster, brio go

Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74881

Hei! :vinke:

Ny her inne og håper dere med litt erfaring kan hjelpe meg litt. Vi har vært og tittet på barnevogner i dag, og det er litt av en jungel...

Vi havnet på et valg mellom brio go og tfk joggster twist (men er åpne for andre forslag også :)

Vi skal bruke vognen både i byen, butikker og en god del på grusveier. Vi har liten plass i bilen, derfor må den være liten når den blir lagt sammen. Og jeg vil gjerne at den skal være ganske lett.
Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg MÅ kunne ha barnet vent mot meg i sportsdelen, eller om jeg kan unnvære det (det er den store ulempen med den tfk-vogna synes jeg). Men jeg vil gjerne at vogna skal ha litt demping på grusveien. Litt usikker på hvor bra hjulene på brio sin er på grus...?

Sikkert masse annet jeg burde tenke på også. Men tror dette var det viktigste.

Blir veldig taknemlig for tips!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74882

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
Hei!

Vi synes brio go er god på grus, og alt annet underlag, bortsett fra mye tung snø. Men det er ikke så mange vogner som er gode der:p
Den tar liten plass i bil, og er lett å snu. Jeg synes det var gull verdt å kunne ha jenta mot meg når hun var 6 mnd gammel, fordi hun skrek når hun ikke så oss når vi trillet. Solgte derfor trilla vi hadde først, til fordel for brio go.

Nå skal Brio vogna selges, fordi vi ikke trenger mer enn ei trille. Men vi har alt i alt vært kjempefornøyd med vogna, kan absolutt anbefale den, spesielt om du har termin på våren/sommeren siden bagen ikke er så lun på den. Sportsdelen derimot er knallgod på sure dager:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74883

Takk for svar! Det hørtes veldig bra ut. Hun i den ene butikken var veldig begeistret for den. Det blir sommerbaby, så det passer jo bra.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74884

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hehe, jeg har også Brio Go, og elsker den. Selv mannen forguder den vognen hihi Av en eller annen grunn har han lagt sin elsk på den ;) Ensete han savner er vist håndbrems :)

Ja, bagen er litt lite lun til vinterbabyer mmen til sommerbabyer og vår babyer og slik må den være perfekt. Jeg har bag til salgs om du trenger (da vi ikke trenger vår så mye lengre, og LItaogSøt har vogn til deg ;))
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74887

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
hehe..ja, det stemmer det:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74891

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg reklamerer vist litt for oss begge jeg :humre: :blush: Håper det var greit :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74893

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
hehe..helt klart:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74895

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
GOdt å høre :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74896

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Hei:) Jeg sto også imellom det valget en gang og endte opp på TFK. Har aldri angret på det ;) Men det er jo pluss og minus med begge da. GO har større handlekurv, er lettere(og nettere ;)) er lettere å håndtere sammenlagt,vendbar sittedel, finere å se på osv...
Men TFK har større bag og sittedel, håndbrems, innbiller meg at den er bedre på snøføre og grus?! kan få kjøpt til universaladapter til bilstol, Go kan vel bare ha brio-bilstol på.... Så det kommer jo ann på hvor du kommer til å bruke den mest da :) TFK er ihvertfall den beste allround-vogna jeg har hatt, super på både fjelltur og shopping ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74922

Takk for tips om bruktkjøp! Jeg er egentlig litt sånn av prinsipp at man skal kjøpe brukt (tenker på miljøet og sånt :)), men akkurat vogn har vi nok tenkt å kjøpe ny, da planen er å beholde den til nr.2 også... Men hvor fort slitt blir de egentlig?

Ja, det er nok fordeler og ulemper med begge. Jeg synes det er en stor ulempe at barnet ikke kan sitte mot meg. Samtidig har jeg virkelig lyst på en vogn som det ikke er noe problem med på grusveier/skogsbilveier.

Damen i butikken foreslo også Bugaboo, men vi avskrev den da den så ut til å bli for stor for bilen. Men hvordan er den egentlig på grusveier?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74924

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Bugaboo er det samme som Go på grusveier. Helt grei men skranglete synes jeg. Bugaboo får du jo derimot luftdekk til som du kan ha foran istedet for de små hjula. Men jeg vil heller anbefale deg Brio happy eller Emmaljunga city cross. Da får du en vogn med både vendbar sittedel og som takler så og si alt av føre. vogner med små hjul foran er ikke optimale, verken på snø eller i terreng. Anbefaler ikke slike vogner som eneste vogn...Og hvor vidt man har svingbare forhjul eller ikke er gjerne mer en vanesak. Det som betyr mest er vekta på vogna og den helhetlige trillekomforten, synes jeg ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74925

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, vogner blir generelt ikke sånn veldig fort slitt. MIne har ikke blitt det i alle fall.. Men, så ska det jo sies at vi stort sett har hatt mer enn en vogn i hus og da :blush:

Jeg forelsket meg i Cerox for utrolig lenge siden, og har av en eller anne grunn ikke fått en i hus enda :dåne: Og ikke skjønner jeg hvorfor??? Om jeg skulle valgt om igjen tror jeg nok at jeg kunne valgt cerox med hardbag til snuppa nå i vinter i stede for edge, men for meg ble valget om stor bag avgjørende...

Jeg synes ikke GO er skranglete eller kranglete på grus/greit vinterføre. Go er ikke noe ok mtp brøytekanter med mye løs snø (der er edge som en traktor hihi) men på brøyta vinterveger er den god :) Men en firhjuling alla city cross/cerox/happy er den absolutt ikke. Men jeg ville nok og tenkt som Empa om ejg stod foran mitt første vognkjøpt helt på scratch igjen... En god lett fin allround vogn og så heller en nettere trille etterhvert :)

Jeg vet om flere som klarer seg fint med feks tfk, mountain buggy, easywalker som enese vogn altså... Tror forresten jeg ville tatt en titt på easywalker qtro om jeg var deg ;) Synes den blir så nett sammenlagt! :) Om du bestemmer deg for at det er greit å ha mini vendt fra deg :) Bagen på easywalker er også veldig stor og fin :)

Men kom på en sak... På tfk får du jo mulitx bagen, da kan du jo ha babyen sittende vendt mot deg en litt lengre periode... :S Men dette har du jo helt sikkert tenkt på selv også :humre:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74947

Oioioi, det er virkelig mye å velge mellom. Jeg håper det kan holde med en vogn i lang tid, men mulig jeg er litt naiv. Har ikke så lyst på en vogn det er knotete å snu på inne i butikker og sånt. For vi kommer både til å være i by og i skog (grusvei). Mulig jeg egentlig burde ha to vogner da. Nei, jeg visste ikke at det fantes en multi x bag. De sa ikke noe om det i butikken og jeg visste vel ikke helt alt jeg burde spørre om heller...:blush: Hvor lenge kan man bruke den vendt mot deg?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74953

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Desverre kan jeg ikke nok om denne mulit- bagen kjenner jeg nå :sparke: Men for en god grunn til å lese seg opp!!!

Jeg har desverre erfaring med at det er mange butikkansatte som kan litt for lite :( Men desto bedre med slike herlige forum, og google generelt.

Jeg har ikke hatt noen problemer med fremkommeligeheten til min GO på grusveg. Vi har til og med hatt den med på toppen av fjellheisen i Tromsø :) Eneste stedet jeg med sikkerhet vet at Go sliter er i sanda. Den er ikke god på sandstrand eller lekeplasser hvor det er mer enn 10 cm tykt sanddekke... Dvs oppe i sandkassa :knegg: Der funket den dårlig... Hva jeg gjorde oippe i sandkassa husker jeg ikke da :humre:

Vi har også hatt litt trøbbel med Go i kram ubrøytet snø, da blir dne litt tung å trille, men på vanlig vinterføre er den helt fin. Men altså... Om du kan ha mer nytta av mulit-x bagen kan det jo være du finner drømmevogna for deg :) (Brio Go er nok min pr. nå :humre:)


Jeg har ikke finlest alle disse atriklene, men her er litt å lese på, for å lese seg opp om multi-x bag :)



www.barnevognguiden.no/siste-nytt/tfk-la...vogn-joggster-x.html
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74981

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
Men jeg ville nok og tenkt som Empa om ejg stod foran mitt første vognkjøpt helt på scratch igjen... En god lett fin allround vogn og så heller en nettere trille etterhvert :)

Eller rett og slett bare gå for TO (2) vogner :glis: :knegg: Go for finbruk/senterbruk og City cross/happy/cerox for tur, snø, terreng... :woohoo2:
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #74988

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Japp! Jeg har jo det :humre: Go med bag til senter, Zapp til bilstol, Edge til tur :) Og Snart håper jeg Race er i hus til storesøster :humre:

Lurer på om jeg skal lage en finnannonse snart jeg :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognhjelp! tfk joggster, brio go 13 år 3 måneder siden #75224

Jeg heller mot Brio go, har blitt overbevist her og i to ulike butikker om at den fungerer på grus, så da får vi la det stå til. Tipper at vi etter 2-3 mnd bruk finner ut hva slags vogn vi EGENTLIG skulle tatt... men sånn er det vel bare.

Jeg vil helst ikke ha to vogner. Mye stæsj, mye å ta vare på og oppbevare...men det kan jo hende det blir uungåelig etterhvert
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.873 sekunder