Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Mail fra Teutonia
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Mail fra Teutonia

Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74541

Siden det er så mange Teutonia tråder oppe nå, kan vi likså godt få en til :P Nei, men ja, visste ikke helt hvilken av alle trådene jeg skulle skrive det i.

Jeg sendte som fortalt mail til Teutonia for å forhøre meg om lufthjulene på S3, og nå har svaret komt. I følge hun som svarte meg er det forventet at lufthjulene kommer ut til norske forhandlere i januar/februar 2011. Hun skriver videre at det er et hjulsett spesielt laget for S3, men, det kommer ikke lufthjul til forhjulet!

Sitter egentlig igjen som et stort spørsmålstegn.. hva er vitsen med å styre sånn for å lage lufthjul til S3 om de ikke kan ordne luft i forhjulet? :dry: Ikke fikk jeg svar på det jeg egentlig lurte på heller, om det går ann å bruke hjulene på 2010 modellen..

Jaja, lysten min på en S3 forsvant vertfall like raskt som den kom :s
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74542

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:dåne: Så utrolig skuffende, men om Rita hos Lilleprinsen sa det gikk, så blir jeg enda mer forvirret for hun pleier jo å ha stålkontroll på Teutonia... Kjenner jeg ble en sånn smule frustrert nå, og enig med deg, hva er vitsen med lufthjul på to av tre hjul? :kokko:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74546

Kan jo håpe at hun hos Teutonia har vert helt ute på jordet.. eller kanskje planen var at det skulle komme luftforhjul også, men at de rett og slett ikke har klart å lage det? :dry: Det er jo uansett merklig at det blir opplyst om at lufthjul er et alternativ på S3 fra og med 2011, uten at det står noe om at det bare gjelder bakhjulene. Nei.. jeg skjønner ingenting. :ermm: :s
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74548

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Kan ikke akkurat se for meg at det kun skal komme lufthjul på 2 av 3 hjul? det er jo bare dumt, enten eller spør du meg. Her må det da være noe som ikke stemmer. Iallefall når de reklamerer med lufthjul fra 2011 :stønn:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74551

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Så rart med bare bakhjul? Jeg fikk inntrykk av at det skulle komme til alle hjulene. Burde jo ikke være vanskelig å lage det. MB har jo luft foran f.eks.

Men i følge Lilleprinsen kan man bytte hjulene på 2010 og 2011-modellene til luft når det kommer. Til ca 300kr pr stk.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74552

Det var en svenske som svarte meg, kanskje det har noe med saken å gjøre? :lol: :P Vi får håpe det kommer lufthjul både fremme og bak. Men jeg kommer ikke til å kjøpe Spirit før jeg har det bekreftet!
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74553

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
he... for en mystisk sak :( Men tiden vil vel vise... ;) Men kun bak, blir ikkdet litt som quinny buzz???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74554

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Ja det virker merkelig, for bakhjulene har man vel kunne bytte til lufthjul i alle tider, mener jeg.. Fikk i alle fall det svaret når jeg hadde Team Alu for noen år siden, at bakhjulene på Team Alu , Spirit osv (alle med svingbare framhjul) kunne man bytte ut bakhjulene men ikke framhjulene. Så skal det være noen nyhet så må det bli bytte rundt om :-)
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74556

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg fikk ikke lufthjul på min 08 mod :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74557

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Dumt....
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74559

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og litt underlig :S Håper virkelig vi finner ut av dette asap, for det er så plagsomt når man ikke vet :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74561

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Ikke på bakhjulene heller?
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74565

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
I katalogen jeg har fra 2008 så står det (stod for jeg kastet den utrolig nok ikke før for en mnd tid siden :dåne:) at det ikke gikk å ha andre hjul enn 60 hjul på spirit.... :S Noe mer enn det sjekket jeg aldri, for jeg har aldri likt teut. sine lufthjul, de har sett så pinglete ut :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74566

Når jeg var på mitt mest desperate med grus i de punkteringsfrie hjulene på 08 modellen min husker jeg at jeg las om noen som hadde byttet bakhjulene på sin med andre Teutonia lufthjul. Det var de lufthjulene som blant annet gikk på Mistral. Synes å huske at det var noe med at håndbremsen ikke virket om man gjorde det.. vertfall.. ja.. det var ikke anbefalt av forhandler! :)

Og en ting til..når jeg kjøpte 08 modellen kunne jeg velge mellom hjul 50 og hjul 60 (og begge deler fantes både som bakhjul og forhjul). Men ja, poenget var at det fantes flere enn hjul 60 som passet. Kanskje Teuotonia ikke helt har kontroll i systemet.. :sparke:
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74570

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hm... Ja, det var noe med 50 og 60 hjul, stemmer det, men jeg hadde 60 hjul på min... Og i brosjyren stod det noe om at man ikke kunne velge, trodde jeg, men nå ble jeg utrolig usikker, igjen. Lurer på om jeg har båret ut papirsøppelet eller om det fremdeles er mulig å finne den brosjyren... :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74574

På hjemmesidene også er det bare hjul 60 som står som alternativ :dry: Tar man et bildesøk på google finner man produsentbilder både med hjul 50 og hjul 60..

åhh, jeg vil vite hva som stemmer og ikke stemmer! Får lyst å ringe direkte til Teutonias fabrikk for å spørre om de lufthjulene.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74582

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi, det skjønner jeg... For det er så vanvittig frustrerende når ingen ting stemmer med det man ser og det som blir sagt :( Kanskje admin her kan ta saken hihi :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74587

Vi kan ønske oss en artikkel med alle fakta om S3 2011 :humre: :P
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74595

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Og da mener vi fakta!!!! :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74596

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Jeg kan i alle fall gi LITT klarhet i diskusjonen... Hvis man går inn på Teutonia sine hjemmesider på Norsk, så oppgis det at Spirit leveres KUN med hjul nr.60. Hvis man går inn på Teutonia sine sider på Tysk, så oppgis det at Spirit leveres med ENTEN hjul nr. 50 (luftspaltehjul) ELLER hjul 60A som er et lufthjul (tydelig og klart på bilde at det er med ventil). Så da ser det desverre ut som om Teutonia i Norge ødelegger litt for seg selv igjen, og gir undene nok en grunn til å handle vogn fra Tyskland.. Heller ikke på svensk Teutonia oppgis det at lufthjul finnes..

cgi.ebay.de/Teutonia-Spirit-S3-S-3-Freie...&hash=item3cb33d5b10

lengst ned i denne annonsen fra ebay, kan dere se lufthjul 60A, men på bildet av vognen er det vanlige 60-hjul, uten ventil.. Det oppgis at vognen selges med hjul 50 eller 60A.

Jeg har lagt inn et spørsmål til selger om framhjulet, så da er det bare å vente på svar :-)
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74597

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Og svar kom raskt!!

Hallo,

60A ist auch in den vorderen Rad.


- babykids4fun

altså, lufthjul også foran.............men kun i Tyskland............
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74598

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tusen takk!!!! Men da vil jeg bare hyle høyt, HVORFOR???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74599

Ahh, så bra at vi fikk oppklart det en gang for alle. Lilleprinsen importerer vell fra Tyskland, så da får forhåpentlig de inn S3 med luft i alle hjul vertfall :)

Det at det ikke står noe om de lufthjul på de norske sidene enda tror jeg rett og slett er fordi de ikke er oppdaterte. 2011 designene er heller ikke komt dit. Har lyst å sende klagesvar til hun som svarte meg hos Teutonia, og spørre om en forklaring på hvorfor hun sa det bare kommer med lufthjul bak. Og hvorfor fremhjulet med luft eventuelt ikke kommer til Norge.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74600

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Ja det er helt utrolig, men ikke første gang som norske importører velger noe annet enn det som finnes i Tyskland. Det gjelder ikke bare Teutonia.. Skjønner ikke hvorfor, nei, de bare ødelegger for seg selv.. :forvirret: Mulig de våkner opp etterhvert, når de ser at kundene vil ha noe annet enn de tilbyre, det er jo lov å håpe..
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74605

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Huff, men ja, synes du skal finne bilde av vogn med lufthjul jeg og sende mail til henne og si at du synes det er rart at de opplyser om noe annet i Norge enn hva som står på hjemmesidene deres for f.eks tyskland. Solano f.eks (teut., trille) finnes ikke i Norge, og man får ikke kjøpt adapter til mc, men det finnes i utlandet. Jeg oppdaget dette selvsagt for sent :(
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74608

Får ta en runde med google ikveld, og prøve å finne et barnevognforum eller lignende i Tyskland ;) Der må det være noen med bilder :P

Har dere hørt noen forklaring på hvorfor Norge ikke "får" det samme som andre land? Kan det ha noe med norske sikkerhetskrav(?) eller lignende å gjøre? Jeg får lyst til å undersøke.. må google litt på det også ikveld.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74616

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ib...&Sort=Beskr&Visn=Std

kopbarnvagn.se kommer til å selge Spirit med lufthjul i Sverige i alle fall. Se over.. Men på deres norske side finnes ennå ikke Spirit 2011. Vil tro at de kommer til å selge den i Norge ogsp, då da er det nok håp for de som ønsker den med norsk garanti..
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Mail fra Teutonia 13 år 4 måneder siden #74637

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.785 sekunder