Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hvorfor er det så vanskelig?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvorfor er det så vanskelig?

Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74506

Etter jeg las om at det kommer lufthjul til Teutonia Spirit S3, klarer jeg ikke å legge fra meg tanken på at jeg MÅ ha den til babyen. Har lyst å selge Simoen med det samme, og kjøpe S3 med lufthjul og fashionbag så fort den er i butikkene :blink: Problemene jeg hadde med grus i de punkteringsfrie hjulene var jo det som gjorde at jeg byttet ut S3en jeg hadde til L, nå som det er lufthjul så.. ja, det er optimalt.

Men, om jeg kjøper S3 så ødelegger det hele "vognplanen" min til babyen. Da har jeg vendbar sittedel når vi er ferdig med fashionbagen, altså er det ingen (gyldig) grunn til å kjøpe Go. Jeg har allerde en lett, trehjuling med lufthjul og romslig sittedel (vertfall for mine små barn), og har dermed ingen unnskyldning til å avslutte vognperioden med en ny MB heller :unsure:

Kanskje S3 med lufthjul er drømmevognen min? Eller det nærmeste jeg kommer en vogn jeg kan være fornøyd med hele vognperioden. Jeg vil jo kunne kompensere for manglende vognbytting med hyppig trillebytter :P


Om jeg fortsatt kan bruke bilstoladapterene og babybilsetet mitt på understellet er det et stort pluss også.. :) Men, jeg hadde jo bare sportsdel til min S3, har noen erfaringer å dele om fashionbagen?

What to do, what to do?!
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Siste endring: 13 år 4 måneder siden av mamman~til~lucas.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74508

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Åh.... skjønner deg godt. fashionbagen er jo litt liten dag :sparke: Men hehe, min sommerbaby brukte bagen ti hun var 7 mnd, og da med vinterpose :knegg: Så SÅÅÅÅ liten er de n jo ikke... A har heller aldri vært spesielt liten ;) Og når hun sluttet med bagen var det supert med fotforlengeren. Egentlig husker jeg ikke hvorfor jeg kvittet meg med s3, for det er jo en veldig god vogn :S Og jeg hadde jo ikke noe pes med hjulene heller... hihi Så da kan vel du kanskje bytte s3 med Go om du får superlyst etterhvert også? Hvis ikke synes jeg s3 med lufthjul høres bedre ut enn mb jeg da :sparke: Håndbrems og LUN kalesje, og vendbar sittedel :smask:

Men fashionbagen... Jeg synes den var veldig fin da A var nyfødt, utover høsten ble den merkbart trangere med vår STORE odenw. pose. Vi byttet derfor den store i en liten lammeskinnspose fra da pappa'n var liten. Det fungerte fint til februar/mars, da måtte vu bytte til sportsdel. Husker det som avgjorde var at hun tok tak i kalesjen og dro seg opp selv :S

Du vil jo få en marsbaby, og dermed få motsatt sesong av meg, og jeg tror derfor du fint kan bruke bagen til det er posetid igjen på høsten, og da er du klar for sportsdel med FOTFORLENGER (et must etter min mening).

Bagen er genial, og flere av venninnene mine fra sist har skaffet seg softbager i de store bagene sine til neste (japp de er ikke så gira som meg og bytter alt i tide og utide...) Fashionbagen har jo det praktiske håndtaket på kalesjen, som gjør den lett å bære med seg :D

Tja, og ny handlekurv på s3 også, du har fått med deg det? Så nå er den tilgjengelig :D

Men S3 sammen med spin, det må da veie opp for Go??? Det tror jeg :) Og når mini'n er for stor til S3, ja da har du Spin og hehe, kanskje klarer du å holde deg i skinnet????? Økonomisk høres det i alle fall bra ut :D (om vi ser bort fra den her simoen da :S)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74511

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Synes ikke fashion-bagen er SÅ liten heller? Den er litt bredere. Kanskje litt grunnere. Men testet mot vognmadrassen fra Brio Go (første jeg fikk tak i i butikken :humre: ), så er den kanskje en liten cm kortere. Nå er jeg ikke sikker på om bagen på Go skrår videre oppover som Buggis-bagen gjør. For Buggis og Brio Go hadde så og si like store madrasser.

Jeg må si at jeg ble overrasket over S3, jeg. Hadde trodd den skulle vært tyngre. Virket kjempelett å trille, i butikken. Har jo vært fraværende på vogner en god stund nå, så de siste 3-hjulingene til Teutonia om jeg var ute for var Y2k-system (blytung) og Joe (ennå tyngre).

2011 kommer visst i januar en gang.Men fikk beskjed om at ikke forhjulet i luft var ferdig ennå, så lufthjul ble ikke levert før senere. Men fullt mulig å bytte hjul da.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74515

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Spirit er en herlig vogn egentlig skjønner du ;) Det som er litt dumt (var med 08 i alle fall) var at den vaglet sånn sammenslått, at understellet ble veldig ripete etter å ha fraktet det i bil. Vognen blir også stor sammensått om man sammenligner med f.eks Go.

Om man sammenligner vognbager oppdager man at mange av de ser veldig like ut, så det er ikke bestandig madrassene er det letteste å sammenligne har jeg erfart. Det er litt utformingen på bagen. Når det gjelder mål på bagvogner og sportsvogner har shoppemamma en genial oversikgt over dette på sidene sine :)

Fashionbagen er nok omtrent som GO bagen ja, men pga at Fashionbagen svinger inn ved føttene virker den mindre.... Men de er nok også ganske jevne mtp høyden på kantene. :) Men tror Go sin bag er litt større... Og Cam bagen er faktisk enda større... om man ser på målene :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74518

Lucas kan fint ligge i kombibagen til Simo nå (jeg måtte bare prøve :P ), så en så stor bag trenger vi strengt tatt egentlig ikke. Og som du påpeker SS vil vi jo bruke fashionbagen på motsatt årstid fra det dere gjorde, og har ikke behov for

Har sendt mail til forhandlere nå for å spørre når de forventer å få 2011 modellen og lufthjulene inn, og sendt mail til Teutonia for å høre om det går ann å feste lufthjul på 2010 modellen. Såg at lilleprinsen selger 2010 modellen med blant annet brun eller sort fashion sportsdel for 4999,- nå, og 2010 bager er det mange av på finn. Da trenger jeg ikke nødvendigvis 2011 modell om det ikke er store endringer og jeg kan bytte ut hjulene på 2010. Men det er jo mange fine farger på 2011 modellen da :blink: :p

Tror både Simoen og MacLaren trilla blir lagt ut for salg snart, så blir det forhåpentligvis S3 og Spin her i huset :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74523

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Har litt vondt av at jeg også skulle testet både det ene og det andre, men jeg er så lost at jeg klarer ikke bestemme meg for hva som skal ut og hva som skal bli :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74527

Det skal ikke være lett :P Jeg synes det er ille at jeg er begynt å tenke vognskift allerede 3 måneder før gutten er født :blink: Hvor vil det ende?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74533

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
:teutonia: Menneh, er ikke S3 veldig kort i ryggen??? Da kam den vel ikke vare hele vognperioden?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 13 år 4 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74534

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
mamman~til~lucas skrev:
Lucas kan fint ligge i kombibagen til Simo nå (jeg måtte bare prøve :P ), så en så stor bag trenger vi strengt tatt egentlig ikke. Og som du påpeker SS vil vi jo bruke fashionbagen på motsatt årstid fra det dere gjorde, og har ikke behov for

Har sendt mail til forhandlere nå for å spørre når de forventer å få 2011 modellen og lufthjulene inn, og sendt mail til Teutonia for å høre om det går ann å feste lufthjul på 2010 modellen. Såg at lilleprinsen selger 2010 modellen med blant annet brun eller sort fashion sportsdel for 4999,- nå, og 2010 bager er det mange av på finn. Da trenger jeg ikke nødvendigvis 2011 modell om det ikke er store endringer og jeg kan bytte ut hjulene på 2010. Men det er jo mange fine farger på 2011 modellen da :blink: :p

:D

Hold oss gjerne oppdatert over hva de svarer ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74535

Empa skrev:
:teutonia: Menneh, er ikke S3 veldig kort i ryggen??? Da kam den vel ikke vare hele vognperioden?

Det kommer vell helt ann på barnet :) Sittedelen på S3 var fortsatt romslig til Lucas når vi solgte den for 1 år siden, og jeg tror han ville hatt god plass i den enda. Og blir den for liten får jeg unnskyldningen jeg leter etter for å kunne prøve flere vogner :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74538

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Hvor gammel var han da? ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74540

Han var bare 1,5 år. Men samtidig ser man ikke stor forskjell på gutten. Han er et par cm lengre, og litt smalere enn den gang :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74543

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hm... jeg tror a er blitt en kjempe, for nå synes jeg GO begynner å bli trang ti henne :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74547

Så kjedelig :( Kanskje det blir bedre til våren, når hun slepper vinterpose og så mye klær?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74558

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, vi får håpe det.. Men hun er da rett i overkant av 90 cm, så jeg skjønner ikke helt dette, men jo da.. Hun fyller lengden på GO :( Kanskje jeg leter etter grunn til ny vogn???? :knegg: Men nok en gang var det faren hennes som påpekte det :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74567

Når pappaen påpeker det må det være noe i det.. :( Men da har du jo en grunn til å kjøpe noe nytt ;) Og spare på Go til lillesøster :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74569

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:hunre: Du sier noe!!!!! Betyr det at jeg kan kjøpe en cerox :unsure: Nei, den er jo kortere... :sparke: Men huff, kunne tenkt meg en scooter igjen kanskje, eller spin... men :P Jeg får gruble litt ;)

Men oh lykke! Det ser ut til at jeg får fikset GO setet mitt i alle fall ! Hurra!!!! :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74573

Så bra det ordner seg med Go setet :D Blir det reparert eller får du nytt?
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74588

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74589

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvorfor er det så vanskelig? 13 år 4 måneder siden #74594

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.773 sekunder