Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Vogn-dilemma alt før mini har kommet...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vogn-dilemma alt før mini har kommet...

Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74362

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Nå kjenner jeg at jeg trenger hjelp til å rydde litt i hodet. Jeg HAR jo kjøpt vogn, nemlig. Men angrer meg, tror jeg. Skikkelig vingle for tiden, og bestemmer og ombestemmer meg i tide og utide.

Jeg har en splitter ny Bugaboo Cameleon special edition liggende i eske og vente. Samt ekstra sete, handlekurv, bilstoladaptere og to originale poser. Burde jo ikke tenkt på ny engang... :blush: Men så er det så dårlig tilgang til kurven under da. Vet at det vil irritere meg. Har hatt den som sportsvogn før og likte den veldig godt da. Men kanskje litt lav med bag? Og må kanskje ha vinterhjul ettersom baby kommer i februar. Og da svinger den ikke lenger.

Men så sikler jeg enormt på 2011 Brio Go da. Den er lekker! Og jeg liker håndtaket, kurven under og fjæringen. Men der passer jo ikke bilstolen vår, så da trenger jeg kanskje trille i tillegg :sparke:

Og nå har jeg jammen begynt å vurdere Teutonia S3 2011 og :humre: Lufthjul frister der. Dessuten virker den ellers ganske grei. Har det vært noe trøbbel med de siste modellene, tro? Jeg har jo vært ute av vogn-verdenen i flere år og kjenner meg på usikker grunn. Eneste er at jeg VIL ha svingbare hjul.


Noen som vil hjelpe meg å rydde hodet litt? Er Brio Go så god som den ser ut? Regner med stor baby, så må nok ta i bruk sportsdelen før jeg liker. Da er det kanskje dumt med Brio Go siden den ikke er helt flat?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74363

Ååååhh, kommer Teutonia med lufthjul på S3? Alt hva man går glipp av iløpet av 1års vogngalskapspause. Nå fikk jeg plutselig lyst på den. Likte min 2008 S3 kjempegodt, det eneste som ødela var de elendige, punkteringsfrie hjulene som tok inn grus.

Her har jeg kjøpt Simo Kombi til babyen min som er ventet i mars. Var veldig fornøyd med den de første 6 månedene forrige gang, men lurer litt på hvordan det plutselig blir å trille tung firhjuling etter flere lette trehjulinger med svingbart forhjul. Både Bugaboo Cameleon og Brio Go ble forresten vurdert her, men jeg har heller bestemt meg for å kjøpe Go når vi skal over til sportsvogn ;)

Skjønner innlegget mitt ble mye synsing, og ikke hjelp til det du egentlig lurte på. Men de som har/har hatt Go og Cameleon kan nok vere til bedre hjelp :)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74366

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ny S3 2011 med lufthjulsmulighet, tilgjengelig handlekurv og så tror jeg den har blitt litt bredere :unsure: Men japp, hehe den frister litt kan man si :knegg: Men mer som sportsvogn en bagvogn, da jeg syns fashionbagen fort ble liten :dry: Men teutonia har jo fantastisk gode sportsvogner og ikke minst fine både fotforlengere og store softbager, så alt i alt er nok det en kjempegod vogn :) Og så liker jeg at man får ryggen helt rett på den, det synes jeg var fint til snuppa da hun var minimini. Og selvsagt helt flatt :humre:

Brio Go er den vogna jeg har vært mest fornøyd med av de vi har hatt. Den er lett, liten og hendig. Den fungerer på det meste av underlag. Litt nedtur med bagen som er stor, men jeg synes den er lite lun. Den har på en måte hellingen på kalesjen "feil" veg, om man kan si det slik... Der sportsdelen går langt frem er bagens kalesje litt tilbakelent. Men klart, med stormtrekk er den lun den også :)
Når det gjelder sportsdelen på go har vi brukt den fra snuppa var 11 mnd. Det jeg husker som negatvit i starten var at hun ble litt laidback i sittestillingen, men dette er vist endret på m nyere modeller. Vi har jo tross alt oldisvogn fra 2009. :humre:

Det som er positivt med cam er jo vinterhjulene, men samtidig mister man jo mye av komforten har jeg forstått. Cam har vel en av markedets største bager, så om du venter stor baby er jo ikke det så dumt ;)

Om du selger cam og bilstolen du har vil du vel sitte igjen med nok til å kjøpe ny bilstol og go.... men tja, om det er det lureste? Ikke vet jeg... Jeg fo rmin del elsker handlekurven på Go, den er så utrolig tilgjengelig :D Og etter å ha hatt s3 08 setter man så stor pris på det at du vil ikke tro (men nå har s3 fått normal kurv også :humre:)

Tja, jeg vet ikke jeg... Men det er fordeler med at ungen ikke ligger flatt også (som i Go), om de er forkjølet etc så sover de veldig godt med hodet litt høyt ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74368

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Takk for svar begge to!

Det er ikke lett, dette. I følge Lilleprinsen, så kommer ikke Teutonia før i januar. Og lufthjulene først senere. Men hvis det er mulig å sette lufthjul på 2010-modellene så er jo det en mulighet. Hvis det ikke er mye nytt ellers...

Eller rett og slett bare gå for en Go... Jeg så at kalesjen på bagen ikke er av de mest dekkende. Men håper mye annet kan veie opp.

Gruble, gruble.

Ender vel opp uten å klare å bestemme meg :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74373

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74488

  • Live87
  • Live87's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 16
Om jeg var deg ville jeg vurdert en easywalker QTRO. Jeg har den til prinsessa mi og vi begge elsker den!! :) Er som bugaboo, bare litt høyre og bedre sittedel. I tillegg slipper ungen å sove med føttene rett opp (som jeg så noen gjøre her en dag, og det så EKKELT ut!)...

2011 modellene av easywalker er jo ute nå... jeg vil ha en ny i beige!!!
qtro_base_plus_sand_brown_footrest.jpg
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74493

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Easywalker er jo ikke vendbar :S Og det er dumt synes jeg....

Trodde ungene lå veldig godt i buggis jeg??? :sparke:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74494

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Vognen må være vendbar, ja :nemlig:

Buggis har kjempegod liggestilling. Har hatt et par av dem før, men aldri brukt med bag :plystrer:

Easywalker har man selvsagt også hatt. Men det er leeenge siden. Sånn ca 2002. Men tror ikke jeg helt liker hvordan de er nå :sparke:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74495

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Men altså. Surfet litt rundt på finn i går og tittet etter S3.

Noen som vet om det er stor forskjell på 2009 og 2010-modellene? Fant noen til ok priser.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74496

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
tror ikke det er forskjell på 09 og 10, men der er forskjell på 08 og 09 (setepolstring og "vindu" på fashionbag) og fra 2010 til 2011 er det forskjeller... men litt usikker :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74503

  • Live87
  • Live87's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 16
Men når ungen har korte føtter så stikker jo føttene rett opp i lufta? Mange sier at de mååå ha fotbrett på vogna for de liker ikke at ungen sover med føttene nedover, men er oppover bedre da? Jeg bare lurer :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74505

  • Live87
  • Live87's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 16
Og om den er vendbar er vel mer en vanesak? Jeg tenkte også at jeg måtte ha vendbar sittedel da jeg skulle kjøpe vogn til prinsessa, men de i butikken var veldig overbevisende, så jeg gikk for en "uvendbar"...og har faktisk ikke savnet å ha henne mot meg... :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74507

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hehe, det med at bena er oppover er bedre for de små, sånn ergonomisk sett :) Og angående vendbar eller ikke, etter snart 20 vogner har jeg fortsatt at dette er et must for oss. Min 2,5 år gamle jente ber selv om å få se oss, og med mb var jo ikke det like lettvint :knegg: Men hadde hun aldri hatt muligeten ville det kanskje ikke vært noe savn for henne eller meg.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74510

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Spentsmurf: Husker du de forskjellene på 2010 og 2011? Jeg fikk høre kun lufthjul-muligheten. Og de kunne man visst sette på 2010 og. Aner meg at jeg uansett ikke kommer til å beholde vognen i all evig tid (erfaringsmessig :sparke: ), så hadde ikke vært meg i mot å spare noen kr på brukt. Men vet og at hvis det er store forskjeller, så ville det irritert meg enormt at jeg ikke kjøpte den nye... :kokko:


Dette er jo baby nr 3. Så man har jo vært igjennom en gooood del vogner før (30+ alt i alt). Til mannens store frustrasjon :humre: Synes det er så koselig å ha mulighet til å se barnet og prate med barnet på tur. Kan godt ha vogn vendt fra meg etterhvert. Men ikke i starten iallefall. Det er helt klart en vanesak. Men mellomste kunne ikke få vind i ansiktet før han var ganske stor. Da sluttet han faktisk å puste. Ganske skummelt. Da var det kjekt å kunne skjerme han og se han.

Så etterhvert skal jeg ha en MB igjen tipper jeg. OM det ikke dukker opp noe annet spennende.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74512

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Husker ikke 100 % på s3, men vet det var en tråd om det her for lenge sidne.. skal se om jeg finner den, men vet den er blitt litt bredere (pga noe stødighet tror jeg) og den har forbedret handlekurv, mer som mistral s sin... og det med hjulene da :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74524

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Nå har jeg funnet en ny 2010 til veldig god pris, så lurer på om jeg bare skal hoppe på :plystrer:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74526

Har du fått det bekreftet fra sikkert hold at man kan bruke lufthjulene på 2010 modellen Pusle? Isåfall ville jeg løpt og kjøpt ;)
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74528

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Fra Lilleprinsen sies det så, ja :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74530

  • Plusle
  • Plusle's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 667
  • Takk er mottatt 24
Jepp, da fikk jeg det bekreftet at 2010 og 2011 er 100% like. Kun nye fargekoder. Og så kommer lufthjulene etterhvert. Men sannsynligvis ikke i januar.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vogn-dilemma alt før mini har kommet... 13 år 4 måneder siden #74531

Så supert :D
Bumbleride Indie og Quinny Zapp Xtra ♥
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.753 sekunder