Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min?

Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72075

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Har kjøpt den nye lammeskinnposen til nøstebarn og den er bare nyyydelig:)
Å så tenker jeg at jeg skal selge lammy posen min da. Siden jeg sikkert ikke bruker begge og kan ikke ha to så dyre poser.
Eller? Må jeg beholde begge?:P
Tror dere lammeskinnsposen kan bli FOR varm? Jeg har jo ikke peil.. Hjelp meg;)

Skriver her jeg siden det er mest aktivitet her;)
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72127

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, tja... Først og fremst gratulerer med ny pose, og tør jeg be om noen bilder??? :knegg:

Tja, lammeskinnsposen er vel passe i vinter, men er det noe å sende i bhg etterhvert og passer den større barn? Må du da etterhvert kjøpe nye pose til bhg så kan du jo like gjerne beholde begge ;) Mitt inntrykk er at lammyposer etc er varmere enn lammeskinnsposer. Og her i kuldehullet hvor jeg bor har en venninne brukt lammeskinnspose lenge allerede. (det er fortsatt i snitt 8-10 grader ute da :sparke:) Men prøv deg frem, og selg i veg, for dette er årstiden forå selge poser ;) Å kjøpe kan man gjøre billig til våren tenker jeg :humre:Altså, gjør akkurat hva du har lyst til!!!!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72151

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Grattis med ny pose :) Lammeskinnspose kan bli kjempevarm og god. Men du har jo anledning å teste ut om du beholder begge en stund ;) Jeg har 4 vinterposer å veksle mellom ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72170

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
Vi har fått låne en lammeskinnspose som var langhåret, og vi kunne ikke bruke den annet enn på kaldeste vinteren i fjor, altså ned mot -10-12 grader. vi brukte heller voksiposen, da var hun passe. Jeg ville ikke hatt en lammeskinnspose som eneste vertfall..vertfall ikke langhåret. vi har nå (snart) simo sin termopose, voksipose i bhg, hjemmesydd fleecepose til litt varmere dager, og lammeskinnsposen. den har vi brukt kanskje tre ganger. god å ha som sitteunderlag på stuegolvet da:p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72171

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ville beholdt den til du får prøvd ut lammeskinnsposen, så bestemme deg da :) Spentsmurf har jo ett poeng i det med barnehage da, men om du har noe til det bruket og synes lammeskinnsposen funker bra så kan du selge lammy etterhvert :)

Hadde en liten en i bhg der jeg jobbet med nøstebarn sin lammeskinnspose, han brukte den fra senhøst til tidlig vår, hadde ett ekstra ullteppe på de kaldeste dagene. Var en super pose på alle måter, aldri kald, sjelden for varm :)
Ble brukt til drøyt 2 år, da passa den, kanskje litt knapp på slutten. Men kommer jo veldig an på str på barnet :) Mine hadde nok ikke kunnet hatt den til mer enn max 2 år tror jeg,
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72182

  • løvemammaen
  • løvemammaen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 189
  • Takk er mottatt 2
Vi har hatt lammeskinnsposen fra Nøstebarn. Det er en nydelig pose og det var mamma som kjøpte den til meg da eldste ble født. Utrolig varm - er min erfaring. Husker de andre babyene i barselgruppen hadde bobledresser og slike klær nedi posene sine, mens suppa mi bare lå i ullundertøy og ulldress...
Storesøster 06
Lillebror 09
Lillesøster 13
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72260

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Hmm.. da har jeg solgt lammy posen min og ble nesten litt i tvil her no. tror nok jeg skulle hatt begge en stund til:stønn:

Men men.. gjort er gjort. håper jeg blir fornøyd med nøstebarn sin:) den er ikke så liten så tror nok den skal vare ganske lenge:)
Visst ikke hadde jeg aldri solgt den andre!

skal se om jeg får lagt ut noen bilder. denne er ikke lik som den "gamle" posen deres. de hadde nett fått den inn sa de:) Både meg og søsteren min fallt pladask;)

men lammy posen er fin den og.. veldig fin brunfarge på den jeg hadde.. sukk:rørt: hehe
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72267

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, gratulerer med raskt salg da :)

Det kommer jo også helt an på hvor i landet man bor. Jeg ser lita og søt skrev på de kaldeste dagene 10-12 minus, eh, det er liksom standarden hos oss det. På de kaldeste dagene her er det så kaldt at det orker jeg ikke en gang tenke på :knegg: Innlandet er brrr :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72272

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Jo, takk for det ;) Her på vestlandet er det jo ikke så kaldt da.. derfor jeg tenkte på om posen kan bli for varm.. Foreløpig bruker jeg bare toppen på posen i bunnen på bagen. Passe perfekt :)Og dyne. Og bunnen på posen i sengen. Blir et stort lammeskinn som nesten dekker hele sengen :)
Sånn sett er den genial. Men for varm? hmm..
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72273

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det går vel nesten ikke å bli for varm??? Det er bare å kle på mindre det :) I odenw. posen har A ligget ute i kun ullundertøy og baklava når det har vært 5-6 minus, så jeg tror den blir perfekt! Og hva er bedre enn å slippe å ha på masse klær hele tiden???? ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72275

  • maritus
  • maritus's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 527
Sant det:) men jeg tenker når det er litt varmere ut også.. Men odenwalder posen min er no solgt nå så.. Litt trist :blush: :S hehe
triller for tiden CC mens jeg drømmer om ny Go og bee ;=))
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Blir lammeskinnpose for varmt? Skal jeg selge odenwalder lammy posen min? 13 år 6 måneder siden #72277

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg "trenger" en baby i dag jeg, for er så nydelig høstvær at jeg vil ut på trilletur med bagvogn og lammeskinnspose! :kokko:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.619 sekunder