Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4...

farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 8 måneder siden #70705

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
nå har jeg stokke (sportsdel), edge duo kombi og twinner twist duo.

har hatt begge småttingene hjemme til nå (en på 2 år og en på 2 mnd), men nå skal storesøster i barnehage 2 dager i uka for jeg trenger behanling for bekkenet, og det er vanskelig å gjennomføre med to små på slep (og der jeg går på behandling får jeg ikke inn vogna).

men i barnehagen trenger jo storesøster en vogn. hva ville dere gjort?
- setta tvillingvogna i barnehagen når hun er der?
- bruke emmaljungaen og kjøpe bag til stokke?
- bruke stokke (tviler egentlig på at de klarer pakke henne nok inn, for har ikke pose til den, og bor i finnmark)?
- kjøpe barnehagevogn (hvilken)??
- eller bruke emmaljunga og kjøpe ny vogn til lillebror (hvilken)?


edit: har vel egentlig kommet frem til at de eneste fornuftige alternativene er de to siste, så da blir det vel en til vogn på oss.. men vet ikke om det blir barnehagevogn eller ny bagvogn (er jo kjempefornøyd med duoen som bagvogn, så det blir i såfall kun fordi jeg vil prøve noe nytt)
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Siste endring: 13 år 8 måneder siden av d1cte.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 8 måneder siden #70706

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Jeg har en gammel Emm. Vogn i bhg. Fikk den pent brukt.

Ville kjøpt ny bhg vogn eller kjøpt ny vogn til babyen eller største. Edge duo er bare perfekt til skikkelig styggværsdager i Finnmark ( har bodd der, så jeg vet ;)). Så den ville jeg ikke satt i bhg.

Om du skal kjøpe en ny vogn så vil jeg jo si MB uj eller Bugaboo cam :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 8 måneder siden #70711

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tja, hva med en pent brukt simo sportsvogn eller 124 til bhg? Synes de er lune og gode til formålet ;)

Tror jeg ville vurdert sterkt å ha emmaljungaen hjemme, da jeg innbiler meg stokke og vinterføre kan kræsje litt. Kan hende jeg ville undersøkt litt med bhg hva de vil også, for virker jo litt råflott kanksje og ha en egen dyr bhg vogn i tillegg til den parken du har :hug1: Å sette søskenvogna der ville jeg overhode ikke gjort :S Så tja, enten stokke (som også nesten er galskap i bhg) eller eventuelt en pent brukt rimelig bhg vogn, som vi her inne mange ganger har konkludert med at faktisk ikke teller ;) Så tja, litt frem og tilbake, jeg ville hatt en egen bhg vogn :P Mange anbefaler vel også scooter...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 8 måneder siden #70715

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
hmm hmm.. simo sportsvogn/124 har jeg ikke sett i virkeligheta da, men har hørt mange som annbefaler dem. hvilke av de to er størst i liggedelen? og er de større enn scooter?
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 8 måneder siden #70718

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
simo 124 er vel en av markedets største (mest lune og stabile vogner). Simo sportsvogn er duo/kombi vognen uten bag ;) (kan få kjøpe min :knegg:)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 8 måneder siden #70719

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
men er 124 da størst av de to?

hmm.. tenke litt på saken, er den dyr da?
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 8 måneder siden #70721

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Liker best simos sportstriller (100, 123,124) framfor scooter. Synes de er romsligere og lunere. Men scooter føles litt mer polstret og veier mindre, så det er fordelen med den. 124 ligger vel på rundt 3000-3500? Om jeg ikke husker feil.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 8 måneder siden #70727

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Enig i at barnehagevogn egentlig ikke telles som en del av vognstallen. :knegg: Så jeg ville nok kjøpt en brukt for å ha der.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 7 måneder siden #70762

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men man får rimeligere 124'r på finn, i alle fall inni mellom... :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 7 måneder siden #70847

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Maybeme skrev:
Enig i at barnehagevogn egentlig ikke telles som en del av vognstallen. :knegg:

Hehe!!
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 7 måneder siden #70848

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
3000 kr for 124, er det mye? ligger de på mye til vanlig?
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 7 måneder siden #70849

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har sett den på tilbud ny til 3200 så 3000 som bruktpris er nok noe i meste laget ;) hadde ville pruter ei brukt vogn til 2500.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 7 måneder siden #70850

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Ser forresten det er en nydelig brun en, til 2000 på finn. Og en i aubergine til 2300 ( om jeg ikke husker feil) ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 7 måneder siden #70851

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
Empa skrev:
Har sett den på tilbud ny til 3200 så 3000 som bruktpris er nok noe i meste laget ;) hadde ville pruter ei brukt vogn til 2500.

oi, glemte å si at det var snakk om ny vogn på tilbud altså ;) når jeg satt på finn i går fant jeg til 2000, men med porto så blir det jo bare litt over 500 å spare i forhold til å kjøpe ny..
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 7 måneder siden #70852

  • d1cte
  • d1cte's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 118
men forresten, emmaljunga sin tvillingvogn, er det store liggemål på den? var ei her som ville selge den til meg, og tenkte at kanskje det hadde vært noe å hatt i barnehagen hvis jeg får begge i samme barnehage, sålenge den ikke blir for liten da..
Har en Stokke Xplory og en TFK Twinner Twist Duo, men tvillingvogna skal selges, og nå leter jeg etter ny til å erstatte den med..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: farlig å være her inne, vurderer nå å kjøpe vogn nr. 4... 13 år 7 måneder siden #70856

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror Emmaljunga har mange forskjellige tvillingvogner :S Men jeg kan desverre ikke noe om målene i hodet, men du finner jo en fin sammenlignigstabell på emmaljunga sine sider :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.704 sekunder