Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter?

Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70532

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
Er det noen som kan fortelle meg hvordan liggestillingen på Emmaljunga scooter er? Vi har nå ei simo duo som jenta vår har i bhg, og ei brio go. Lurer på å selge brio go til fordel for scooter. jenta vår er nå 11 mnd gammel, og trenger å sove noe i vogn, men sover ikke så veldi mye.

tusen takk for hjelp:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70535

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Opplever ikke at man kan kalle det liggestilling, det scooter har. Er heller mer en hvilestilling. Og jeg føler ikke det er noe bra liggestilling for barn under ett år.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70536

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Trodde den var bedre på nye scooter jeg :S Og nærmere slik som den Go har... Men jeg aner desverre ikke, men Empa har full kontroll, så da stoler vi på henne :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70544

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Det er vel en god hvilestilling og ikke typisk liggestilling, men jeg synes den er bedre på 2.0 enn den gamle typen. Jeg har 2.0 og svigermor har den gamle, og når vi sammenlignet var liggestillingen mye bedre på min.

Så jeg synes egentlig den er god jeg og J-S sover kjempegodt i vognen - og hun har alltid vært "kresen" (om man kan si det, he he) på at det skal være flatt når hun sover. I Scooteren har hun alltid sovnet og sovet godt. Men den egner seg ikke til barn under 1 år nei, det er jeg enig i.

Om noen synes den blir litt for høy er det bare å gjøre slik svigermor gjorde: La en liten pute under vognposen og vips, så ble liggestillingen mye flatere :laugh: :laugh:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70577

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
Hvordan er liggelengden på scooter i forhold til teutonia timmy da? finner ikke mål på hjemmesidene.

Takk for svar:) jeg var i butikken idag, men de fikk ikke inn før i november desember sa de..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70619

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
jeg fikk 92 cm på scooteren min - lurer på om den er 90 cm, for målbåndet mitt er litt slitt, men mener jeg har lest 90 cm en plass. Den er iallefall ikke kortere.
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70640

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Mener alle Emm. vognene har 90 cm i liggemål.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70648

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
det er det jeg også mener jeg har sett :)
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70655

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Synes ikke scooter sin liggestilling er veldig ulik Go sin. Er nok kanskje litt uenig med Empa? Enig i at det ikke er noen liggestilling for små under året, og særlig ikke om de sover en time eller to eller flere ganger om dagen, men synes ellers den er mer enn god nok, på linje med Go og tfk :)

Ellers er det kanskje like lang total liggestilling som på timmy, men med andre forhold mellom målene? lenger rygg i forhold til sete? Mulig jeg er på viddene her nå altså. Har hatt begge, men S var så liten da vi hadde timmy.. :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70667

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg tror jeg er ganske enig med Marihøna... Timmy har nok relativt lang liggelende, men den er ikke veldig lang. Men sittedelen er nok noe mindre pga hvordan kalesjen eller hva det er med teutonia er festet...
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70671

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
scooteren har lang rygg - herlig
jeg bare går å venter på at spideren skal komme i butikkene jeg nå, så er emm.parken min komplett (foreløpig) - hven slulle trodd det? jeg som ikke syns noe om emm i det hele tatt... Er noen som frister her inne, hi hi
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70679

  • LitaogSøt
  • LitaogSøt's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 381
  • Takk er mottatt 4
Okey, men liggelengden er altså den samme? på scooter og timmy altså...synes det ser så greit ut å kunne ta av bøylen på timmyen, til vinteren når vi trenger pose:) hmm...må nok selge go før jeg kjøper noe nytt da..men er usikker på om jeg vil selge den, den er jo så god:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70680

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Go har en god del større liggelengde enn timmy, det var min erfaring i alle fall. Synes også Go virker bredere enn timmy, men mulig det er synsbedrag :knegg:

Å ta av bøyle er kjekt når man har store poser, enig i den!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70686

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg tror aldri jeg kunne klart å gå fra myyyyke, duvende deilige Go til stiiiiiive, harde humpetitteteia Timmy :s Scooter er mye bedre dempet!

Gikk selv fra Go til Scooter og er kjempefornøyd. Har hatt Timmy og var forsåvidt veldig glad i den også, men den var min andre vogn, var ikke så kresen den gang da :knegg:

Enig i at avtagbar bøyle er superpraktisk, men det er ikke noe stort problem å bruke vinterpose i Scooteren altså :)

Er ikke helt sikker på det med liggelengde, men jeg tror at på Scooter vil barnet bli liggende mer på fotbrettet, mens i Scooter for mer barn plass i selve setet ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvordan er liggestillingen på emmaljunga scooter? 13 år 8 måneder siden #70688

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
i teutonia man ligger mer på selve setet???

enig i at timmy er stokk stiv, litt overraskende, og ikke noe ok i forhold til Go, men så er Go god også da :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.757 sekunder