Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Vognsightseeing på ferie
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Vognsightseeing på ferie

Vognsightseeing på ferie 13 år 8 måneder siden #70440

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Jeg er nå kommet hjem fra ferie og tenker tilbake på mine uker i Danmark. Ble noen turer innom babysam og ønskebarn ja :blush: såååå gøy. Jeg kikket mest på vogner i år, hadde så lyst å kjøpe meg en vogn, var jo salg på alt så jeg var veldig optimistisk når jeg entret dørene.
Først av alt ville jeg sjekke ut Callisto i lilla og jeg ble egentlig litt skuffet, den tilsvarte ikke forventningene mine :dry: virket både plastikk og litt rotete om en kan si det slik.
Sjekket ut flere andre triller også, men ingen som falt i smak.
Sambo ble forelsket i Carena Swing, den nye med lufthjul og det var faktisk rett før vi kjøpte den. J-S satt kjempe godt oppi, hadde god plass og hun låg også supert når vi tok ryggen ned. Handlekorgen er også helt super, stor og god. Grunnen til at sambo plutselig tok over vognjakten var at han ble lei av trille hjulene på pegen som alltid går feil vei, he he. Storfornøyd med pegen jeg, eneste det med hjulene som er irriterende. Spes. på dansk brostein, he he.
Så vi kommer til å kjøpe en ny trille med skikkelige hjul. (så skal jeg prøve å beholde peg i tillegg, til vi har vært i syden i mai, liker den egentlig utrolig godt).
Så valget står mellom nye Emm Spider og Carena Swing faktisk. Carena på tross av at jeg har hørt mange som ikke liker carena og selv om den er 3hjuling, noe jeg ikke liker. Men etter at sambo kikket på den var det liksom noe som fristet med den likevel, ble mer og mer fristende. Jeg har aldri hatt noe i mot Carena heller. I tillegg er det jo lettere å kjøpe ny når sambo er enig, he he. :whistle:
Vil helst ha en med liggestilling, men samtidig trenger vi det ikke så sårt lenger, bare kjekt å ha. Vognen skal i hovedsak stå hos mine foreldre.
Har lyst på begge, tenk om jeg kunne kjøpt begge to og hatt en hos mamma og en i bilen - det må jo gå bra?

Hjelp....
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognsightseeing på ferie 13 år 8 måneder siden #70478

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tror jeg med sikkerhet kan si at jeg trenger å oppdateres på hva som er nytt med swing :blush: Men jeg tror jeg har hatt mitt av carena med freeride og hørt nok easyer pipe forbi meg inne på senter til å orke en runde til. Må jo likevel si man blir litt nysgjerrig når du vurderer den ;) Men blir ikke easy walker sky bitte liten sammenlagt, og har ok bruktpriser?? Må si jeg hadde gått for den i steden, for swing er vel ikke helt gratis?!

Nok om det, jeg vil høre om alle de andre spennende vognene du så i Danmark også. Var dypvognene gedigne, billige og fristende f.eks?
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognsightseeing på ferie 13 år 8 måneder siden #70554

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Jeg har ikke helt bestemt meg enda, men det er denne mamma vil ha -så jeg får se. Derfor jeg lurer litt på Emm.cangaroo - trenger ikke være så liten sammenlagt, skal jo være reservevogn hos mamma.

Vet at carenaene knirker noe sinnsykt, men jeg er evig optimist jeg. Ligger fra 1700 med lufthjul.

Selv skal jeg kjøpe meg den nye emm spider 2.0 når den kommer i uke 42/44. Gleder meg :jippi:

Vognene i danmark ja, velkommen til Odder himmelen :dåne: og vognelskernes drømmeverden. Sååååå utrolig mye flott og prisene er jo helt latterlige sammenlignet med norge (selv etter at kursen er tatt med). I tillegg har de helt sinnsyke pakketilbud og startpakker, jeg blir helt dårlig.
Det som slo meg er at i danmark virker det som at de satser mye på de aller største vognene. Emmaljunga vognene var også av det store laget, uansett hvor jeg leste sluttet navet på GRANDE, og det sier jo litt.
Så utrolig mye utvalg, du hadde blitt helt dårlig SS.

De hadde også utrolig stort utvalg på triller, flere navn jeg aldri har hørt om og design i alt fra marihønevogn til hightech, snålt.. Her lå vel prisenen omtrent som her hjemme, unntatt at det stortsett var salg på alt når vi var der.
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognsightseeing på ferie 13 år 8 måneder siden #70555

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Jeg kikket også en del på senger. Mye flotte juniorsenger der, synes ikke det er så mye å velge i her hjemme. Vi tenkte vi skulle kjøpe en, men kom ikke så langt. Angrer skikkelig nå, når jeg ser på utvalget her hjemme, kan ikke måle seg i det hele tatt, og vi som hadde plass i bilen og alt :S :dry:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognsightseeing på ferie 13 år 8 måneder siden #70562

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, A har begynt å sove i stor seng hun. Hoppet rett over juniorsengstr ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognsightseeing på ferie 13 år 8 måneder siden #70567

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Så flink hun er da :)
J-S vil ikke ha stor seng hun, liker seg så godt oppi sprinkelsengen, men hun begynner jo å bli stor og jeg personlig synes jo det er på tide å bytte ut til en større seng også.
Men vi får se, enn så lenge ligger hun så fint oppi at det er ikke store problemet enda. Ikke klatrer hun heller, så hun blir nok liggende der ut året, MEN da..... :laugh:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognsightseeing på ferie 13 år 8 måneder siden #70570

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
HEHE, vi har forsøkt å fremprovosere overgangen til stor seng av to grunner. Den ene er at da slipper vi kjøpe en ny seng til babyen, og det er jo greit at A ikke føler hun blir kastet ut av sengen sin i november ;) Den andre er at jeg sliter med å løfte henne oppi der, mtp bekkenet mitt....

Men hun stortrives i sengen sin hun også, så det er jo nesten litt slemt av oss :S

Men, dere har ikke slik seng som oss da, at dere kan ta av "fronten" og lage stor seng av babysengen?!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Vognsightseeing på ferie 13 år 8 måneder siden #70620

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
nei, vi har ikke en slik seng det går an å ta fronten av på dessverre.
Tenkte jeg skulle ta med meg J-S i neste uke å kikke litt på senger å se om det blir litt mer stas da. Hadde jo vært gøy å få henne i ny seng til 3 årsdagen :laugh:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.515 sekunder