Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen...

Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63757

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
I dag har jeg vært en tur i butikken og kikket på vogner til lillebror i magen, men blir ikke så mye klokere... Dårlig utvalg, men jeg fikk iallefall sett på City Cross som jeg har hatt litt sansen for. Problemet er at den og andre vogner jeg kikker på nesten blir litt for like Simo-vogna, til at jeg tror jeg vil få forståelse fra mannen på at vi må ha ny vogn. :knegg: JEG (og dere) ser jo forskjellene, lavere vekt, lettere å ta av bagen og slike småting. Men likevel er det store vogner som vil ta mye plass i bilen, være store å løfte på osv. Og jeg klarer ikke helt å like hjulene på CC, Nitro City og lignende vogner...
Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå, og skulle ønske jeg fortsatt hadde Koelstraen som reserveplan... :unsure:
Tror jeg må sove på det. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63763

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Har du fått koelstrapengene enda????

Hva med Stokke????? Det ville jo utgjor tden perfekte kombinasjon! :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63783

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
du skal altså ha en simo til babyen? Da må jeg jo si jeg er enig med mannen din, smør åp flesk å ha cc samtidig, selv om det er store forskjeller :whistle: Er ellers enig ang hjulene, det irriterer meg grønn. Kan leve med det på scooteren siden det er en slags siste vogn-brukes-lite-trille-ting, men vet ikke med babyvogn :s

Stokke er jo et godt forslag, selv om den er litt for fancy for meg :knegg: Men den nye modellen ser jo faktisk veldig lekker ut. Ville ihvertfall tenkt på lette vogner med et eller to svingbare fremhjul som komplement til simoen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63785

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ja.., Lette vogner som tar litt lite plass vil jeg vel si bør være et godt komplement... Huff, nå gjorde dere meg usikker på cerox som vintervong... hva om den ikke er bra nok?? Vel, da får jeg bytte til simoen :knegg: skal se jeg finner ut at den ikke er bra nok bare pga det nå :dåne:

Og det vil jo ikke koste meg al verden å kjøpe simobag fant jeg ut :P

Men nok om meg...

Tenker litt på en ting jeg maybeme... Siden du skal ha vogna hovedsakelig til baby.. Har du tenkt på Teutonia? Jeg har falt veldig for fun og lambda og dise med fashionbag er utrolig utrolig lekkert!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63895

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Spentsmurf skrev:
Har du fått koelstrapengene enda????

Hva med Stokke????? Det ville jo utgjor tden perfekte kombinasjon! :)

Nei... :S Tror dere jeg noengang kommer til å få dem?? Drittlei...
Stokke liker jeg ikke noe særlig, selv ikke den nye modellen. Heldigvis, siden den sikkert er ganske dyr. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63897

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
MariHønaMedHvitveis skrev:
du skal altså ha en simo til babyen? Da må jeg jo si jeg er enig med mannen din, smør åp flesk å ha cc samtidig, selv om det er store forskjeller :whistle: Er ellers enig ang hjulene, det irriterer meg grønn. Kan leve med det på scooteren siden det er en slags siste vogn-brukes-lite-trille-ting, men vet ikke med babyvogn :s

Stokke er jo et godt forslag, selv om den er litt for fancy for meg :knegg: Men den nye modellen ser jo faktisk veldig lekker ut. Ville ihvertfall tenkt på lette vogner med et eller to svingbare fremhjul som komplement til simoen :)

Vi har Simoen som vi hadde til Oskar, den er sovevogn i barnehagen nå. Planen min i dag tidlig var å ta hjem Simovogna og låne sovevoga til naboen som har sluttet å sove, og i tillegg prøve å skaffe bag til Vigouren, for å ha som bil/tur/kjøpesenter/byvogn. Men nå trillet jeg Simovogna hjem fra barnehagen, og syns den blir enormt tung med den fjæringen som jeg elsker når jeg triller på grus og vugger i søvn... Kanskje ikke fjæring er så viktig? Kanskje jeg bare skulle selge Simovogna, låne vogna til naboen i barnehagen og kjøpe en nettere bagvogn + bag til Vigouren?
Mange valg her ja. :knegg:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63899

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe..... men du tror ikke det har noe å si med fjæringen at O nå vier en sånn ca dobbelt så mye som da du elsket å trille med den fjæringen???? ;)

Ellers synes det høres ut som en god plan å ha simoen jg da, sovevogna til naboen i bhg og en bag til vigouren... Og så kan du selge simoen til våren igjen, og kjøpe cc eller lignende da :) Og bare satse på at naboens sovevogn fint kan bo i bhg lenge enda :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63901

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Spentsmurf skrev:
Tenker litt på en ting jeg maybeme... Siden du skal ha vogna hovedsakelig til baby.. Har du tenkt på Teutonia? Jeg har falt veldig for fun og lambda og dise med fashionbag er utrolig utrolig lekkert!

Jooo, men da kan jeg vel like godt beholde Vigouren og prøve å skaffe bag til den? For Lambada og Fun er vel litt like typer vogner som Vigour, med plasthjul, lite demping, svingbare hjul som vil slite på vinterføre? I tillegg til å være små og nette selvfølgelig, og ypperlige kjøpesenter/byvogner.

Jeg liker den nye Brtaxvogna, den har det jeg liker på Vigouren og det jeg savner på Vigouren. Men det er jo bare helt bortkastet å skulle kjøpe noe så likt. Men mindre jeg får solgt Vigouren til en ok pris da.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63902

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Spentsmurf skrev:
hehe..... men du tror ikke det har noe å si med fjæringen at O nå vier en sånn ca dobbelt så mye som da du elsket å trille med den fjæringen???? ;)

Ellers synes det høres ut som en god plan å ha simoen jg da, sovevogna til naboen i bhg og en bag til vigouren... Og så kan du selge simoen til våren igjen, og kjøpe cc eller lignende da :) Og bare satse på at naboens sovevogn fint kan bo i bhg lenge enda :P

Jooo, det kan selvfølgelig ha noe å si. :knegg: Og at jeg puttet nabojenta på vel 14 kg oppi hjalp selvfølgelig ikke heller. :laugh:

Jeg tror jeg må ha dette som plan enn så lenge, så finner jeg vel ut etterhvert om jeg syns det blir for tungt. Jeg kjøpte jo Simovogna for bare 1000,- og tror ikke det skal være vanskelig å selge den for det samme eller mer. Og sovevogna til naboen kan nok brukes hele neste år, til de får minstemor i barnehagen og trenger den tilbake. Da har nok Oskar sluttet å sove. Men da må jeg finne bag til Vigouren, ikke sikkert det er så lett siden den ikke selges lengre. Får titte på pris på den nye Britaxvogna, eller kanskje den bagen kan brukes på Vigour? Må kanskje sende noen mail.

Tenk at du er så fornuftig på mine vegne Smurfen. Hadde jeg ikke trodd om deg. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63905

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Denne tenker jeg på:
74.213.134.123/sportsvogner/b-smart

Men som sagt er den nesten lik Vigouren, bare forbedret litt. Og det virker som om man kan bruke samme bag, så da er den nok mulig å skaffe. Hadde den ikke vært den ville jeg hatt unnskyldning for å kjøpe ny. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63906

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hoho, du hadde ikke trodd det? Skal si jeg er ganske fornuftig på mine egne vegne til tider også :P

Jeg vurderer jo faktisk å ta simoen hjem og bruke den sammen med GO + bag, men da må jeg ha en sovevogn til A i bhg. Konklusjonen min er derforå kjøpe meg cerox som vintervogn her hjemme, og om det kræsjer totalt, ja da får vi bytte simo og den... Men tviler på det...

Eller, i dag har jeg fått beskjed om at jeg ikke får sand cerox, jeg var for treg :(


Så da får vi se da, om jeg liker noen av de nye fargene :dåne:

Men det med bager må du jo nesten finne ut av da.. Jeg tror jeg hadde forsøkt å selge vigouren, og ikke minst ringe forbrukerrådet angående koelstra!


Tror Britax - smart er et lurt valg :) Selv om jeg personlig foretrekker utseende til teutonia :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #63930

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Stokke ville jo bare vært HELT perfekt :D Buggis er vel ikke aktuelt? Den sort/hvitt-utgaven...
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64041

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Det der er helt håpløst altså! Man finner liksom noe galt med alle alternativer og det føles håpløst å skulle bestemme seg... Det eneste jeg kan anbefale er maaaaaange turer til utstyrsbutikker og prøve det som prøves kan. Da klarer man som regel i hvert fall å luke bort de som IKKE er interessante!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64055

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men maybeme, har ike du snart termin :blush:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64163

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Spentsmurf skrev:
Men maybeme, har ike du snart termin :blush:

Nei, det er nok fortsatt 3 mnd'er igjen, så det kan vel ikke kalles snart. :P Ligger ikke så langt foran deg. Skal gjennom hele sommeren jeg, så har jo god tid til å finne vogn egentlig. Nå skal jeg først og fremst kikke på Britaxen, og se hva jeg syns om den.

Og Stokke er aldeles uaktuell fortsatt, ombestemmer meg nok ikke der. Skjønner ikke helt hva dere ser i denne jeg. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64175

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Maybeme skrev:
Spentsmurf skrev:
Men maybeme, har ike du snart termin :blush:

Nei, det er nok fortsatt 3 mnd'er igjen, så det kan vel ikke kalles snart. :P Ligger ikke så langt foran deg. Skal gjennom hele sommeren jeg, så har jo god tid til å finne vogn egentlig. Nå skal jeg først og fremst kikke på Britaxen, og se hva jeg syns om den.

Og Stokke er aldeles uaktuell fortsatt, ombestemmer meg nok ikke der. Skjønner ikke helt hva dere ser i denne jeg. :laugh:

Da rekker du jo litt barnevognsafari :) Jeg ville tatt en tur på BS og kanskje Babykos i Sandvika av alle steder... Ellers er det jo maaange butikker å kikke i i Drammen og omegn også :) Har du kikka på Easywalker Qtro forresten?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64180

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Et vennepar av oss valgte Qtro :)

Men den er ikke vendbar da :(

Hm,.. Du har vel en god del mindre tid igjen en meg ja, jeghar vel 5 laaaange mnd foran meg jeg, dvs jeg er ikke halvegs en gang enda... Men nå har jeg ul neste uke tror jeg det blir :D
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64191

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Jeg har også sansen for Qtro, og om man ikke MÅ ha vendbar sittedel, eller har en annen vogn med den egenskapen har jeg tro på at det må være en topp vogn :)

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64197

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64213

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64222

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64234

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64238

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64255

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64299

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Jeg ble flyttet to dager frem, og var veldig fornøyd med det.
13 uker igjen på søndag. :)
Ikke så lenge igjen for deg Studine.

Quatro har jeg ikke sett på som bagvogn, men så på den med sportsdel da jeg kjøpte Vigour. Likte den veldig godt da, med justerbart fotbrett og alt. Men den blir jo dyyyyyr, og fås ikke brukt, ikke noen på Finn iallefall. Men den må kikkes på ja. Samt en liten titt på Go... :laugh:

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64323

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Bagen til easywalker er i hvert fall ganske stor :) Og så har den "bein" under tror jeg? Prisen blir vel omtrent som en TFK eller MB tenker jeg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64338

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Æsj, aner ikke hva jeg skal velge til nybabyen... 13 år 10 måneder siden #64339

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Empa skrev:
Spentsmurf skrev:
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.


Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.742 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!