Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Nitro City eller City Cross
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Nitro City eller City Cross

Nitro City eller City Cross 13 år 11 måneder siden #60475

  • betta
  • betta's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 121
  • Takk er mottatt 1
Førstegangs mamma med beslutningsvegring!

Valget står nå mellom Nitro City og City Cross. Kommer i all hovedsak til å trille på asfalt og på senter (vi bor 3 km fra et kjøpesenter så regner med det blir en del trilleturer dit i løpet av uka) Liker at Nitroen veier litt mindre og at den er lettere å manøvrere men greier ikke helt å bestemme meg om trillekomforten utendørs vil være bedre med City Crossen...... :huh:

Hvilken hadde dere valgt?
Vognparken består av: Bugaboo Donkey, Stokke Scoot, Easywalker qtro, Baby Jogger City Mini og Emmaljunga City Cross (Tidligere vogner: Mountain Buggy Duet, Bugaboo Bee Plus, Simo Kombi, TFK Joggster X med Multi-X bag)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro City eller City Cross 13 år 11 måneder siden #60476

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Tja, det er jo et spørsmål om smak og behag. Jeg prøvde nitroen og hadde blitt hodestups forelska om det ikke hadde vært for den vanskelig tilgjengelige handlekurven, den irriterte meg :D. Ellers er vogna lett og virka som en fryd å trille på asfalt og senter :)

Jeg valgte city cross fordi jeg ble for redd for vinterføre, men jeg er ikke i tvil om at nitro også er en fantastisk vogn. Pene er de begge ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro City eller City Cross 13 år 11 måneder siden #60480

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Jeg hadde valgt Nitro, kjempe god vogn osm jeg vurderer til neste mann når den tid kommer. Har alltid suglet på CC, men tror nå nitroen har fått et aldri så lite forsprang.
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro City eller City Cross 13 år 11 måneder siden #60511

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hehe, ikke lett å bestemme seg det skjønner jeg. Jeg vet ikke hva jeg hadde valgt, men om handlekurven er så utilgjengelig er jo det kjedelig :( Det er jo litt viktig på senter... Hvordan Nitro er på vinteren vet jeg ikke, men den duger nok :D Men nitro er nok enklere som sentervogn, og svingbare fremhjul fungerer perfekt 11 av 12 mnd sånn cirka :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro City eller City Cross 13 år 10 måneder siden #60516

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Jeg kunne godt valgt nitro jeg også, men da den var inne til vurdering vurderte jeg den opp mot Go, og der hadde brioen noen fordeler gitt... De er ganske like å trille, men Go har ikke handlekurvproblemet og blir mindre sammenlagt... Derfor var Go fortsatt med i kampen, men tapte senere mot CC pga snø... Her jeg bor var det en del snø i vinter, og da endte jeg opp med fire faste hjul, selv om jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for svingbare :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro City eller City Cross 13 år 10 måneder siden #60521

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Skal du hovedsaklig trille på asfalt og senter, og det ikke er mye ubrøytet snø om vinteren der du bor hadde jeg gått for nitro. Synes det er mye bedre med svingbare hjul... Synes også nitro ser ut som en nettere vogn enn city cross.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro City eller City Cross 13 år 10 måneder siden #60558

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
MammasLilleVidunder skrev:
Skal du hovedsaklig trille på asfalt og senter, og det ikke er mye ubrøytet snø om vinteren der du bor hadde jeg gått for nitro. Synes det er mye bedre med svingbare hjul... Synes også nitro ser ut som en nettere vogn enn city cross.

Sittedelen er den samme, men understellet forskjellig :) Vekten er ikke mye å gi bytte på, 200gram tror jeg :D, men de svingbare hjulene gjør nitroen lettere å manøvrere på fast underlag :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro City eller City Cross 13 år 10 måneder siden #60569

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Virkelig nettere og kjempe god sving på vognen - jeg er så absolutt overbevist og solgt.
Stilig vogn
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro City eller City Cross 13 år 10 måneder siden #60654

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
Jeg har nitroen og syns den er helt fantastisk!!! :cheer:
Har ingenting negativt å si om den!! ;)
Jeg ser problemet med at handlekurven er litt utilgjengelig, men det har aldri vert noe problem for meg. Det kommer litt an på hvordan du pakker og plaserer ting, pluss at jeg fant fort en teknikk for å få ting inn og ut på en enkel måte. God plass er det i alle fall :)
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.311 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!