Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn

Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60044

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Hvilke vogner vil du anbefale til ulike aldre? Begynn fra nyfødt til barnet er ferdig med vogn. Her er det fritt frem når det kommer til antall og rekkefølge, men kjekt med begrunnelser for tanker om du har det :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60046

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Nyfødt: Klassisk vogn som Simo kombi eller duo, Emmaljunga edge duo, City cross, Mondial, brio happy duo evt. Bugaboo cameleon

Fra 6 mnd: City cross (kan brukes til barnet er ferdig med vogn om det ikke er veldig stort for alderen), Brio happy sportsdel, Bugaboo cam.

Fra ett år: Mountain buggy urban jungle :D Evt. Brio sitty i tillegg.

Og kanskje en Maclaren XT eller XLR som trille :D Har ikke prøvd disse to, men vil gjerne ha :D
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60162

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Nyfødt: Simo Duo. God plass til barnet og en skifter over til sittedel når barnet blir større (gjerne rundt 6mnd). Kan ha denne til vognslutt..

Jeg synes det er greit å gjerne bytte til en litt nettere vogn, som bla Scooter fra barnet kan sitte selv. God for barnet og lett å kjøre, tar også mindre plass i bilen enn simo.

Så ville jeg hatt en lett trille utenom; Peg, breeze el. buggster s
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60174

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Oj, dette synes jeg er vriene tråder. Jeg ser at behovet for vogn til nr 2 er helt anderledes en vognbehovet til nr 1 mye pga ulik årstid.

Jeg jeg skal forsøke

Nyfødt: Simo duo, emmaljunga edge/mondial eller annen vogn med gedigen bag slik at det er god plass til pose og en litt stor unge i tillegg :)


Sportsvognperioden må deles inn i flere grupper for meg....
Periode 1: Behov for flat liggestilling, så da ville jeg valgt f.eks cerox :blush: eller city cross. De er litt lettere og nettere enn simo og edge/modial.

Periode 2: ikke behov for flat liggestilling. GO

Synes GO holder fint frem til 2 års alder, men nå synes jeg nesten snuppa ser ut til å ha det litt trangt :unsure:

Periode 3:
Sportsvogn med laaang rygg. Scooter 2.0, den tar heller ikke voldsomt med plass i bil, eventuelt en brio race eller spin, om barnet ikke trenger SÅ flat sovestilling lengre. Disse bør da vare ut perioden.

Triller trenger man kanskje ved siden av hele vegen, men om man velger breeze, bugaboo bee eller bugster s er jo det triller man kan bruke sammen med bilstol så da kan man jo i prinsippet klare seg med en trille fra nyfødt og ut :) Men noen er mindre en andre i setet, så derfor ville jeg kanskej valgt buggster s som i tillegg er ganske stor i setet :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60178

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Spennende å se at dere alle oppgir Simo eller diger Emmaljunga til nyfødt! Det har vært det eneste jeg har vært sikker på at jeg ikke skulle ha denne gangen... Godt folk er forskjellige! :D

Ellers er dette en tråd der alle ønsker og innspill til vogner til ulike aldre er lov å komme med, ikke bare hva som vil være forsvarlig rent økonomisk og plassmessig ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60188

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi :) SLik kan det være vet du :)

Jeg tenker nå litt på den ideelle barnehagevogn også... Lurer på hva det er... Simo 124? Undrer litt på det jeg nå :kokko:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60204

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Spentsmurf skrev:
hihi :) SLik kan det være vet du :)

Jeg tenker nå litt på den ideelle barnehagevogn også... Lurer på hva det er... Simo 124? Undrer litt på det jeg nå :kokko:

124 er nok ingen dum barnehagevogn, nei. Den er jo stor og stabil. Innnbiller meg at mange barnehageansatte ikke liker trehjulinger pga stabilitet, og da må jo simo være et godt alternativ :) Og selv om den er tung, har jo ikke det noe å si heller så lenge den skal stå i barnehagen og ikke inn og ut av bil hver dag.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60214

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
nei, og at den er pyton å trille for meg spiller jo heller ingen rolle ;) Men kan jo være jeg venner meg til den også :) Er jo så mange andre som liker den :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60220

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Spentsmurf skrev:
nei, og at den er pyton å trille for meg spiller jo heller ingen rolle ;) Men kan jo være jeg venner meg til den også :) Er jo så mange andre som liker den :)

Er den ikke god å trille? Hva er problemet da? Nysgjerrig jeg.... :D

(Ikke at jeg ville hatt den, for den er altfor stor og tung for min del....)

Uansett har ikke trillekomforten noe å si for en barnehagevogn, jeg kommer til å sette carenaen min der når den tid kommer (om den er like hel, har lånt den bort til venninna mi så vet jo ikke hvordan den er i stand lenger :D)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60230

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60235

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Spentsmurf skrev:
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60237

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Tung og stiv å trille, men gooood og lang rygg. Kunne nok hatt den i barnehagen ja. Flott vogn
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den ideelle vognparken, fra første til siste vogn 13 år 11 måneder siden #60267

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, var bhg bruk jeg tenkte på :) Men vi får se, vi får se :) Tenker vi satser på simoen duger jeg :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.842 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!