Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten City Cross eller Bogaboo Camelon????
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: City Cross eller Bogaboo Camelon????

City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #59998

Noen med erfaringer fra en av disse, eller begge?

Er litt skeptisk til to små hjul foran, men har blitt fortalt av en selger at det fungerer veldig bra. Liker at Bogaboo blir så liten samenlagt. Men City Crossen virker så god og lun.

Veldig usikker. Kan noen gi meg noen råd?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #59999

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Jeg tenkte lenge og vel før jeg bestemte meg for vogn og kikka flere ganger. Var lenge overbevist om at jeg skulle ha en bugaboo, men slo den fra meg etter at jeg hadde tittet litt grundig på den på babyshop. Grunnen var at den var litt vanskelig å legge sammen (går sikkert lettere med litt øvelse), handlekurven var vanskelig å komme til med bagen på og bagen er nær bakken dersom man bekymrer seg for kulde eller forurensing.

Pluss med vogna er lav vekt, lett å trille, muligheter for vinterhjul og stor bag.

Da vi hadde slått fra oss buggisen, seilte brio go opp som en favoritt, og det var nære på at vi kjøpte den. Den har mange av de samme egenskapene som bugaboo og er en fryd å trille. Problemet er at denne ikke har mulighet for vinterhjul, og etter en vår med strålende vær og slaps, ble frykten for at hjulene skulle bli et problem på vinterføre for stor.

Vi endte til slutt opp med city cross. Denne veier også lite og har fire faste hjul, slik at vinterføre forhåpentligvis går greit. Den blir større enn bugaboo sammenlagt og bagen er mindre, likevel har jeg ikke noe ønske om å bytte til bugggis akkurat nå i hvert fall :)

Vet ikke om dette gjorde ting klarere, men... :D

Lykke til med valget! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #60000

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Her hvor jeg bor ser jeg det er mange som triller buggisen hele året :) Og her er det VINTER med det som hører til ;) Så tror nesten med sikkerhet jeg kan si at dette er en vogn som fungerer godt vinterstid, om du har vinterhjul. Da har du jo fordelen med lufthjul også :)

De to vognene er jo veldig ulike av utseende så tror nesten du bør velge den du liker best jeg :) Ellers har jo studine gjort seg noen erfaringer du kan ta med deg, mens jeg tror med sikkerhet Empa har hatt begge vognene og kan komme med gode erfaringer! :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #60008

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har hatt begge vognene og de er begge veldig gode vogner. 2 favoritter blant alle de jeg har hatt.

Kommer mest an på hvilken "vogntype" du er, om du liker motevogn eller det tradisjonelle.

Vinterhjula til buggisen kommer du fram med over alt;)

Bugaboo er mer allsidig fordi du får svingbare hjul, men også mulighet for vinterhjul. City cross er mer robust, stødig og noe lunere. Den har i tillegg bedre fjæring.

Bor du nord for Trondheim bør du gå for City cross, på grunn av vind og vær.

Idag har jeg city cross, buggisen er solgt. Liker city cross litt bedre fordi den er mer sportslig ;) Sittedelen er også romsligere og lunere, synes jeg. Buggisen er allikevel en lekker og funksjonell vogn som jeg kjenner at jeg savner bittelitt (liker den bedre enn Brio go).
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #60009

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Må bare presisere at jeg ikke tviler på at buggisen er god på vinteren. Derfor jeg skrev at det var et pluss med vinterhjul ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #60076

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
ble du noe klokere???
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #60080

Ja, det ser nok ut til at det blir bugaboo. Var i butikken og trillet de litt rundt og synes bugabooen virker lettere å komme seg rundt med for en som bor i Oslo som meg. :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #60084

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Ja, de svivelhjulene er veldig praktiske når man skal manøvrere :) Lykke til og kos deg med vogna :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:City Cross eller Bogaboo Camelon???? 13 år 11 måneder siden #60097

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Det lille jeg har prøvetrilla bugaboo virker den som en utrolig vogn ift trillekomfort! Håper du blir fornøyd :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.617 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!