Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang?

Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #59888

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Her bør det jo legges ved en begrunnelse og gjerne også nevne de ulike områdene man trenger forskjellige vogner til. (f. eks barnehagevogn, shoppingvogn osv). For de som virkelig bobler over av gode ideer, er det fullt lov å legge inn lister over konkrete vogner man kunne hatt samtidig også med bruksområdet nevnt etter.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #59889

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
Jeg har snart tre.

Timmy, som skal stå hos mine foreldre i sommer og som ellers vil bli brukt mest om vinteren viss det er mye snø, eller viss vi finner ut av vi skal gå tur med hversin vogn..
Nitro city, må jo selvsagt ha en bagvogn til babyen, pluss at den er super å bruke til N frem til babyen kommer. Den er også super på senter ol...
Tfk søskenvogn, må jo ha det til to tette!!!
...og så kunne jeg tenkt meg en brio spin til å ha i bilen! :P

Syns dette er helt forsvarlig!! :) (kunne jo selvsagt tenkt meg å hatt noen til, bare fordi det er gøy, meeeeen har vel ingen unskyldning for det, vertfall ikke for øyeblikket!!! :D )
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #59902

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Tja, sånn egentlig så er det vel forsvarlig å ha en sovevogn i barnehage som er en god vogn man kan ta med hjem og trille i i helgene og så kan man ha en breeze f.eks liggende i bilen til ukedagene :knegg: Det var fornuften....

ELlers synes jeg det er greit å ha en vogn parkert i bhg... Luksus, ja, men veldig behagelig... I alle fall med tanke på mandagsmorgen :P

Synes også det er greit å ha en trille parkert i bilen, for å slippe mye fraktisk, og så er det greit å ha en turvogn hjemme... Så tre vogner på et barn er i alle fall forsvarlig mener jeg.

Det gjelder jo for de som er store nok til barnehage....

For de som er mindre må man jo ha en turvogn i alle fall... Og for vår del var det greit å ha en vogn stående fast i 2. etg, da datteren vår sov mye ute på verandaen om dagen, og da slapp jeg bære vogna opp trappa.... Og så var en trille i byen kjekk å ha. Jeg forsvarte stort sett verandavogna med at den var enten håpløs på vinterføre eller at den trengtes når den andre var håpløs... :knegg: Tre vogner er derfor forsvarlig på en unge uten barnehage også....

Når man får flere barn vil jo behovet kanskje øke noe, men det er jo litt individuelt hva man trenger og ikke.. Men at man vil kunne ha behov for fire vogner til to ganske tette ser jeg ikke som umulig, kanskje også fem :)

Barnehagevogn, sovevogn hjemme, trille, babyvogn og søskenvogn....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #59907

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Jeg må jo ha en god og praktisk hovedvogn hjemme - Simo sport m/duobag.
Vogn til soving i barnehagen - en brukt simo sportsvogn.
En litt lettere vogn nå til våren, som likevel er god om det skulle være kjølig, en litt sånn "bare måtte ha vogn" - Scooter
Bestemorvogn - Peg Perego
Og selvfølgelig en trille til å ha i bilen, min gode shoppingtrille - Titanium Breeze..

Hovedvogn, barnehagevogn, "bare-måtte-ha-vogn". bestemorvogn og shoppingtrille i bilen.

Litt vel luksus kanskje ja, men gu så deilig å slippe å tenke på hele tiden å måtte bytte/huske på vogner....Nå har vi vogner der vi trenger det.
Nå skal sant sies at jeg nettopp solgte simoen jeg har hatt i barenhagen, da J-S ikke sover der lenger. Så jeg har 4 vogner - fungerer utmerket.
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #59912

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Så spennende å se hva dere skriver! Opprettet tråden for å få tips til gode argumenter for at vi med tid og stunder trenger flere vogner, og derfor er denne tråden kjempekjekk :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #59913

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Eeelsker slike tråder, så gøy å lese hva allesammen skriver. Vi er virkelig noen vogngale jenter, he he
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60012

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Oj, det kan være mange vogner. Men jeg føler ikke jeg kan ha mere enn fire på en gang ;)

Sovevogn-derav barnehagevogn og verandavogn ;)(vogner med lang rygg, lang liggedel, trenger ikke være så ny)
Reisevogn/trille (mange fine i kategorien ;))
Shoppevennlig vogn/shoppetrille (De fleste vogner med svingbare forhjul og grei handlekurv)
Trøstevogn (En vogn som gjerne er litt rimeligere eller mer tilgjengelig enn den man egentlig ønsker seg ;))
Ventevogn (en vogn mens man venter på en annen vogn ;))
Vintervogn (Brio happy, Simo kombi/duo, CC, Edge duo)
Sommervogn (Bee)
Kosevogn (City cross, De andre store vognene til EMM. Simo)

Gode vognkombinasjoner, synes jeg:
Bugaboo cameleon, Mountain buggy, Bugaboo bee/Evt. maclaren

City cross/Brio happy, Bee eller Maclaren

City cross, Stokke

+ en billig og brukt barnehagevogn i tillegg....ja, ender opp med 4 vogner ser jeg ;) Nå har jeg bare to...pluss en paraplytrille....så lite har jeg ikke hatt på flere år.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60016

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
He he...
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60028

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Jeg har tenkt litt sånn jeg da:

Reise/shoppingtrille (f. eks buggster s)
Hovedvogn til de fleste forhold (for eksempel go, cc, buggis)
Sovevogn til barnehagen (et stort beist, f. eks simo, eventuelt en billig en, som carena)

I tillegg hadde det vært fristende med en ekstra vogn, som for eksempel stokke som sommervogn :D

Så fire er nok tallet jeg også lander på... Eller, nei forresten, 5. Har en "penvogn" også, type veteran :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60035

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Virker faktisk som at de fleste ender opp på 4 vogner - iallefall... interessant.
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60070

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi ;) ALle gode ting er fire :P ALtså har jeg en vogn i manko pr nå :D Ventevogn ja, det hadde jeg nestne glemt av :P Husker jeg introduserte det for meg selv mens vi ventet på en vogn i fjor ;) OG nå lurer jeg på om ventevogn også gjeler mens man venter påen baby :unsure:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60093

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Spentsmurf skrev:
hihi ;) ALle gode ting er fire :P ALtså har jeg en vogn i manko pr nå :D Ventevogn ja, det hadde jeg nestne glemt av :P Husker jeg introduserte det for meg selv mens vi ventet på en vogn i fjor ;) OG nå lurer jeg på om ventevogn også gjeler mens man venter påen baby :unsure:

Ja, det er jo en perfekt anledning for en ventevogn ;)

Krampevogn er også et uttrykk som vil bli en realitet for meg....den dagen når lillemor egentlig begynner å bli for stor for vogn....hihi!

For det er neimen ikke sikkert at det blir flere barn her i huset. Tre er et fint tall.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60096

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Hehe, du sier noe... Krampevogn, det må jeg huske på. Lurer på om det også kan brukes nå som kroppen er i ulage, har jo krampelignene greier :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60123

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hvor mange vogner man kan forsvare å ha kommer litt an på hvilket vognbehov man har og hvordan man bor.
Alle ville jo egentlig klart seg med bare en vogn, om man måtte. Er jo bare å fire på kravene B) Men har man råd og plass så kan det jo gjøre livet betraktelig lettere å ha flere :laugh:

Til baby må man ha en god bagvogn, enten ren bagvogn, kombivogn eller duovogn. Man klarer seg fint med bare det, og skal man ha en lettere trille i tillegg ville jeg til de minste barna valgt en man kunne klipset bilstol eller bag på.
Er en del triller på markedet nå man kan få med mulighet for bag på.
Har man flere barn kan det være veldig godt med en trille til å klipse bilstol på, savnet det vannvittig da minste her var baby.

Når man er ferdig med bagperioden må man ha en god sportsvogn. Ofte vil man kunne forsvare to, en lettkjørt med svingbare hjul og en røffere til mer ulendt terreng/snø osv.
De som jogger eller går mye på skogsstier kan fort forsvare en god joggetrille eller terrengvogn.
En lett trille som tar minimalt med plass i bil og på flyturer er greit å ha.

Og vogn stående fast i barnehagen for de som sover i vogn der.

Så en vogn + en trille kan så absolutt forsvares, og som sagt gjerne en sovevogn eller en ekstra vogn som dekker litt andre behov i tillegg.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60139

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Spennende å se hvordan vi tenker, noen venner av oss tenker så utroig anderledes... De mener en vogn holder... Og de klarer det! Utrolig men sant... Tror forresten de har en trille av ukjent merke og en zapp til bilstol ved siden av... Men grit det til flere barn!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60146

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Flere av mine venninner har også hatt en og samme vogn hele veien. " fikk samtidig som meg, og kjøpte seg først vogn nr 2 nå i vår. da kom trillen i bilen...
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60147

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Flere av mine venninner har også hatt en og samme vogn hele veien. " fikk samtidig som meg, og kjøpte seg først vogn nr 2 nå i vår. da kom trillen i bilen...
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60158

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hihi det er utrolig at de klarer det :) men noen ganger skulle jeg ønske det var meg som klarte det :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60175

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Jeg trodde jeg skulle klare meg med en vogn til førstemann, og mest sannsynlig hadde jeg også gjort det, hadde det ikke vært for at sportsvogndelen var så elendig :S

Denne gangen har jeg tatt utgangspunkt i at jeg ønsker en vogn er skal være fornøyd med så lenge som mulig, gjerne ut hele vognperioden, men tviler på at det er realistisk at jeg klarer å gjennomføre det, særlig om jeg fortsetter å henge så mye her inne :D Men foreløpig tror jeg at jeg har valgt en vogn jeg kommer til å bruke lenge, så hvem vet?

(problemet er vel at ved siden av den vogna jeg sier kan bli min "ene", har jeg allerede trille, veteranvogn og sovevogn til barnehagen:P)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60186

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60203

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60215

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60221

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60228

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
studine skrev:
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.


Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60233

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Spentsmurf skrev:
studine skrev:
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.


Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.

Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60238

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
:laugh: kreativ stokking du.... den likte jeg :laugh:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60278

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Men jeg tenker litt som så, at med tanke på at man har to barn er det jo lov med en ekstre vogn i stallen fordi man har to...

Men for meg tror jeg kanskje at kvalitet på vognene er viktigere enn kvantitet pr nå... Har testet noen brukte vogner jeg ikke har vært fornøyd med, så brent barn skyr ilden kjenner jeg... :(
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60283

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Man lærer av erfaringer :) Noen bomkjøp gjør at man blir mer bevisst på hva man virkelig vil ha. Men selvfølgelig, det beste er å finne drømmevogna med en gang :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hvor mange vogner kan man forsvare å ha på en gang? 13 år 11 måneder siden #60286

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
:)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.808 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!