Skip to content
Husk meg
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Triller

Triller 13 år 11 måneder siden #58952

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Har fått god hjelp her før så prøver igjen :)

Hva slags erfaring har dere damer med paraplytriller? Har dere noen favoritter? Det er jo litt tidlig å handle trille når klumpen bare er 6 mnd, men det er jo aldri for tidlig å begynne å titte :knegg:

Sist jeg var i utlandet prøvde jeg en Graco Mojo, og ble helt forbløffet over hvor komfortabel den virket. Den var imidlertid litt treig/tung på snuinga og det er jo helt unødvendig på en sånn type vogn. Jeg har også kikket litt på Maclaren triller.

Krav til trilla er at ryggen kan legges helt ned, at det er skjerm og at den er lett å kjøre. Har dere noe slikt i vognparken som dere kan anbefale?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58955

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
jeg prøvde en som heter babytravel icon sport (er vel ikke akurat en paraplytrille, men en reisetrille som tar liten plass)
Den var veldig god å trille for å være en sånn vogn, og hadde god kalesje.
eneste ulempen med den (og den ulempen kan være et STORT problem) er at den blir VELDIG baktung i nedoverbakker VISS du har den i full liggestilling. :ohmy: derfor byttet jeg den....
hadde gutten vert litt større og sittet mer oppreist, og at jeg kun skulle bruke den på mer eller mindre flate plasser, hadde den vert super!

ellers Maclaren Techno XT :cheer: den er god :)
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58956

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Jeg har kjøpt meg en TFK Buggster S, og min klump er ikke født enda en gang, så aldri for tidlig å begynne å tenke på trille :P

Spørs litt hva du legger i paraplytrille egentlig, finnes jo en del reisetriller, som den nevnte buggsteren som kan sjekkes ut? Buggsteren har i hvert fall så godt som full liggestilling og stor kallesje og handlekurv. Det lille jeg har fått testa den, virker den lett og god å trille, og innbiller meg at man kan velge om man vil ha tre eller fire hjul Tror jeg har sett en slags "skinne" med to hjul som kan erstatte det ene hjulet foran.

Eller så har du selvfølgelig McLaren... :) Og Titanuim Breeze. Den er jo faktisk på tilbus på Barnas Hus nå :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58959

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Her kommer det flere tips, hurra!

Det må vel ikke nødvendigvis være akkurat en paraplytrille. Ser for meg en vogn som kan vikariere litt for den sportsvogna jeg har nå, ihvertfall når det blir varmere, men enklere og lettere. Den må være grei å ta med på reise også, for sportsvogna gav oss overvektsjokk sist vi var ute og reiste. Eller om det var det faktum at vi hadde 14kg "barneutstyr" i tillegg til vogna :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58963

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Jeg hadde Basson Luna da min datter var liten, kjempefornøyd med den. Lett å trille, god plass, full liggestilling og romslig handlekurv under. I tillegg var det koppholder og lomme m/lokk.

Nå har jeg peg perego pliko, som jeg også er stooooor fornøyd med. Full liggestilling, romslig handlekurv, skikkelig lun og god kalesje, integrert ståbrett og høy maxvekt.
Venter for tiden på titanium breeze som jeg også anbefaler på det sterkeste :laugh:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58969

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Ta deg en tur i en butikk og test flere om du har mulighet til det. Gjerne mange ganger før du bestemmer deg ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58977

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Når det gjelder overvekt så slipper du vel det problemet om du sender vogna som spes. bagasje? Vi har pakket prampacken full flere ganger og det har fungert utmerket!!!

JEg likte vår breeze da snuppa var liten, men den ble byttet i en bugaboo bee som er i en klasse for seg. Både mtp pris og comfort.... :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58990

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Spentsmurf skrev:
Når det gjelder overvekt så slipper du vel det problemet om du sender vogna som spes. bagasje? Vi har pakket prampacken full flere ganger og det har fungert utmerket!!!

Ja det var det vi trodde også, men det kostet oss 300 euro i Amsterdam gitt... Damen var urokkelig på at babyer bare hadde lov til å ha med 10 kg...
Siste endring: 13 år 11 måneder siden av Svipa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58994

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Svipa skrev:
Spentsmurf skrev:
Når det gjelder overvekt så slipper du vel det problemet om du sender vogna som spes. bagasje? Vi har pakket prampacken full flere ganger og det har fungert utmerket!!!

Ja det var det vi trodde også, men det kostet oss 300 euro i Amsterdam gitt... Damen var urokkelig på at babyer bare hadde lov til å ha med 10 kg...

Så merkelig! Jeg var også hellig overbevist om at barnevogner ol var spesialbagasje og at det var egne regler for det. Vi betalte ikke noe ekstra til Tyrkia i hvert fall...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #58999

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
studine skrev:
Svipa skrev:
Spentsmurf skrev:
Når det gjelder overvekt så slipper du vel det problemet om du sender vogna som spes. bagasje? Vi har pakket prampacken full flere ganger og det har fungert utmerket!!!

Ja det var det vi trodde også, men det kostet oss 300 euro i Amsterdam gitt... Damen var urokkelig på at babyer bare hadde lov til å ha med 10 kg...

Så merkelig! Jeg var også hellig overbevist om at barnevogner ol var spesialbagasje og at det var egne regler for det. Vi betalte ikke noe ekstra til Tyrkia i hvert fall...

Det virker som den gyldne regelen er 10 kg og en barnevogn på en baby, men det er nok lurt å sjekket det med alle flyselskap man skal fly med. På KLM sine nettsider står det at man kan "bring a small, completely collapsible baby stroller/pram. If the baby stroller will not fit under the seat or in the overhead baggage compartment, it can be checked into the hold at no extra charge"
Vår prampack veide 28 kg og så ut som et lite hus, så det kan jo hende hun ikke syns vogna vår så nok eh... small and collapsible ut. Vi har startet kommunikasjon med KLM om å få refundert beløpet så kan jo hende det ordner seg. Det var i hvertfall en veldig sur avslutning på ferien vår (Det var siste flighten og de andre hadde akseptert barnevogna uten å blunke...).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59000

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Svipa skrev:


Det virker som den gyldne regelen er 10 kg og en barnevogn på en baby, men det er nok lurt å sjekket det med alle flyselskap man skal fly med. På KLM sine nettsider står det at man kan "bring a small, completely collapsible baby stroller/pram. If the baby stroller will not fit under the seat or in the overhead baggage compartment, it can be checked into the hold at no extra charge"
Vår prampack veide 28 kg og så ut som et lite hus, så det kan jo hende hun ikke syns vogna vår så nok eh... small and collapsible ut. Vi har startet kommunikasjon med KLM om å få refundert beløpet så kan jo hende det ordner seg. Det var i hvertfall en veldig sur avslutning på ferien vår (Det var siste flighten og de andre hadde akseptert barnevogna uten å blunke...).[/quote]

Å, den er sur! Og overvekt er jo ikke akkurat gratis, nei... Får håpe dere får refundert beløpet! :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59013

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg anbefaler på det varmeste Maclaren techno xt eller xlr. Har erfaring med begge, og det er fantastisk gode triller! Den oppfyller alle kravene dine, har full liggestilling, kjempelun kalsje som kan tiltes framover med solskjerm og er nok den/en av de trillen(e) med best trillekomfort! De nye modellene kommer med nyfødtinnlegg, og kan brukes fra nyfødt og iallefall fra barnet er ca 6 mnd. Den er jo ikke like lun som en sportsvogn, men funker bra på shopping og om sommeren er den jo knall ;)

xlr er en større modell, jeg har den nå fordi den er mest komfortabel for meg på 1.80 å trille og gutten min var 2 år da vi kjøpte den. Er du lavere holder det med xt, den er noe mindre og lettere. Litt smalere enn xlr, men har god plass også til store barn.

Maclaren koster litt, men er verdt det og har en fin bruktpris når man skal selge igjen.

Tyngdepunktet, størrelsen på hjulene, kvaliteten på hjulene/hjulfestene og dempingen gjør at den er overlegen på trillekomfort.

Har ellers hørt mye bra om peg perego pliko p3, den er noe tyngre men har bedre polstret sete. Til mindre barn er den muligens ett vel så bra alternativ.

Britax har også en trille (husker ikke hva den heter) som ser super ut! Søker du på britax dukker den nok opp :)

Så er det jo bugaboo bee da, aldri prøvd den men den skal jo være bra og er i tillegg vendbar. Men dyyyyyr :(
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59019

  • Svipa
  • Svipa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 20
Må innrømme at jeg er ganske gira på Maclaren techno... Hvordan er det? XT er for små barn og XLR for større?
Edit: XL er mindre lettere og smalere og XLR litt større ja *blind*

Bugaboo bee er litt dyr ja, men den ser utrolig morsom ut :)
Siste endring: 13 år 11 måneder siden av Svipa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59023

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Svipa skrev:
Spentsmurf skrev:
Når det gjelder overvekt så slipper du vel det problemet om du sender vogna som spes. bagasje? Vi har pakket prampacken full flere ganger og det har fungert utmerket!!!

Ja det var det vi trodde også, men det kostet oss 300 euro i Amsterdam gitt... Damen var urokkelig på at babyer bare hadde lov til å ha med 10 kg...

Jeg også måtte betale en del ekstra i overvekt pga barnevogna :dry: men fortalte dette når vi skulle hjem igjen og da slapp vi å betale noe overvekt(og da hadde vi virkelig alt for mye :humre: )
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59033

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Simenmin skrev:
Svipa skrev:
Spentsmurf skrev:
Når det gjelder overvekt så slipper du vel det problemet om du sender vogna som spes. bagasje? Vi har pakket prampacken full flere ganger og det har fungert utmerket!!!

Ja det var det vi trodde også, men det kostet oss 300 euro i Amsterdam gitt... Damen var urokkelig på at babyer bare hadde lov til å ha med 10 kg...

Jeg også måtte betale en del ekstra i overvekt pga barnevogna :dry: men fortalte dette når vi skulle hjem igjen og da slapp vi å betale noe overvekt(og da hadde vi virkelig alt for mye :humre: )

Hihi, heldig med den da :laugh: kanskje verdt å betale litt ekstra ned ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59036

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Simenmin skrev:
Svipa skrev:
Spentsmurf skrev:
Når det gjelder overvekt så slipper du vel det problemet om du sender vogna som spes. bagasje? Vi har pakket prampacken full flere ganger og det har fungert utmerket!!!

Ja det var det vi trodde også, men det kostet oss 300 euro i Amsterdam gitt... Damen var urokkelig på at babyer bare hadde lov til å ha med 10 kg...

Jeg også måtte betale en del ekstra i overvekt pga barnevogna :dry: men fortalte dette når vi skulle hjem igjen og da slapp vi å betale noe overvekt(og da hadde vi virkelig alt for mye :humre: )

Kanskje like greit at det var den veien dere slapp unna å betale for overvekten da, ja... Jeg er alltid nervøs for overvekt, men har sluppet unna fordi samboer alltid har mindre enn meg og vi da kommer under den totale grensa likevel.. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59038

Jeg har bugaboo bee, men det er vel ikke en paraplytrille selv om den er liten og nett..synes alt er reklete og skranglete sammenlignet med den..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59042

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, Bugaboo Bee er i en klasse for seg. Kan ikke sammenliknes med triller når det kommer til trillekomfort (der er Bee suveren).
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Triller 13 år 11 måneder siden #59048

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Bee er nok ingen paraplytrille, men jeg synes den er i samme klasse likevel fordi den har de små hjula :blush: den dekker liksom sammebehov, men med litt bedre comfort enn noen andre, men den er klart såpass dyr at det er usikkert om den er så mye bedre enn "konkurrentene" at prisen er forsvarlig.... Jeg for min del var veldig glad i min, men synes Zapp komplementerer GO litt bedre... I alle fall nå som jenta er såpass stor....

Angående overvekt., på Norwegian hjalp det ikke at vi hadde lite i en koffert og mye i en annen, der var det den enkelte kolli som telte. Dvs, vi hadde betalt for tre, pakket i to, og ble beldt om å betale overvekt for 2 kg, da ble det månelyst!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.937 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!