Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Lurer på OTH
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Lurer på OTH

Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58902

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
Har aldri hørt noe negativt om denne... Er den virkelig så god som alle skal ha det til? Syns den er fin da... :)
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58907

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Tja, jeg har ikke hatt vogna, men studerte den litt da jeg var på leting etter vogn nå. Vogna er veldig pen, og lett å manøvrere, men jeg syntes den ble lang sammenlagt, og litt klønete det med at man på passe på vinkelen på fremhjulet når man skal legge den sammen. I tillegg klarte ekspeditøren på babyshop å klemme seg til blods da hun skulle vise oss den, så da mistet jeg liksom litt lysten... :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58911

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
oi, steike :ohmy: det er jo ikke så kult da! må jo være litt flaut å klemme seg til blods.... :blush:

noen erfaringer med ryggreguleringen? Det er jo bare en sånn tråd, er det tungt eller ok?
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58912

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Jade skrev:
oi, steike :ohmy: det er jo ikke så kult da! må jo være litt flaut å klemme seg til blods.... :blush:

noen erfaringer med ryggreguleringen? Det er jo bare en sånn tråd, er det tungt eller ok?

Tror nok hun ble litt flau, ja... Men prøvde hardt å ikke vise det :laugh: . Særlig siden vi egentlig var der for å se på Bugaboo og hun akkurat hadde demonstrert for oss hvor vanskelig den var å legge sammen og derfor ville vise oss hvor mye enklere MB var... :laugh: Du kan si det slik at neste gang vi var i butikken venta vi ekstra lenge på hjelp for å få en annen ekspeditør...

Ryggen må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har studert noe særlig siden vogna på det tidspunktet ikke var aktuell, men om det er sånne stropper som på f. eks Go, tror jeg ikke de er så ille. Jeg ville dratt i en butikk og testa jeg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58915

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Mb har ikke så enkel setejustering som GO, den har ( i alle 09 modellen og eldre) sånne spenner på hverside. De funker greit, men er litt vrient av og til å få ryggen helt lik på begge sider.

Å legge sammen mb er egentlig en enkel sak, det er bare å vippe på to sånne "haker" forran ved fotbrettet og den legger seg sammen av seg selv. Aldri tenkt noe over at hjulet måtte i en spes. vinkel.


Ryggen er laidback, akkurat som andre vogner av denne typen. Det er god polstring og alt er vel egentlig fint. Jeg liker ikke at stoffet "klumper" seg når setet er i sittestiilling. Da blir det en "kladd" oppe ved kalesjen.

Ellers liker jeg vogna godt, men for meg ble den en ganske stor nedtur. Den er god å trille, men ikke så fantastisk som jeg trodde. ,Jeg har hørt så mye lovord om denne vogna at det ble litt for mye for meg :(

Vogna er stor sammenslått. Flat og fin, men merkelig lang. Om du ønsker deg en trehjuling ville jeg nok likevel vurdert denne for det er en kjempe god vogn. Den har masse kvaliteter og jeg har inntrykk av at det har vært lite tull. Det blir spennende å se om det fortsetter på samme måte med ny produsent :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58921

  • woopsy
  • woopsy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Har du lyst, har du lov ;o)
  • Innlegg: 1866
Spentsmurf skrev:
Mb har ikke så enkel setejustering som GO, den har ( i alle 09 modellen og eldre) sånne spenner på hverside. De funker greit, men er litt vrient av og til å få ryggen helt lik på begge sider.

Å legge sammen mb er egentlig en enkel sak, det er bare å vippe på to sånne "haker" forran ved fotbrettet og den legger seg sammen av seg selv. Aldri tenkt noe over at hjulet måtte i en spes. vinkel.


Ryggen er laidback, akkurat som andre vogner av denne typen. Det er god polstring og alt er vel egentlig fint. Jeg liker ikke at stoffet "klumper" seg når setet er i sittestiilling. Da blir det en "kladd" oppe ved kalesjen.

Ellers liker jeg vogna godt, men for meg ble den en ganske stor nedtur. Den er god å trille, men ikke så fantastisk som jeg trodde. ,Jeg har hørt så mye lovord om denne vogna at det ble litt for mye for meg :(

Vogna er stor sammenslått. Flat og fin, men merkelig lang. Om du ønsker deg en trehjuling ville jeg nok likevel vurdert denne for det er en kjempe god vogn. Den har masse kvaliteter og jeg har inntrykk av at det har vært lite tull. Det blir spennende å se om det fortsetter på samme måte med ny produsent :)



Jeg var veldig fornøyd me den, eneste minus for min del var at den ikke kunne vendes mot den som triller.. Har aldri skadet meg på de to jeg hadde ihvertfall :P ! Har hatt to som sagt, og nå savner jeg den litt så lurer litt på å bytte Go i enda en MB :whistle: Eller kanskje en Swift som er en enklere utgave av MB siden vi går mot slutten av vognperioden :S

Og i forhold til d SS sier at d klumper seg så hadde jeg en enkel løsning på d ved å dra ryggen mot meg så stoffet kom bak ryggplaten istedenfor ;) !

Jeg har litt samme følelsen for Go som du har for MB SS, hørt sååå mye bra at jeg ble litt skuffet.. :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58927

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
ja, go er også en vogn jeg bare har hørt mye positivt om.. men klarer liksom ikke helt og bli venn med utseende på den... :unsure:
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58928

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Sikkert bare en kløneekspeditør vi hadde :P Huff, slemt å si det, men både jeg og sambo lo litt av butikkdama etterpå altså :blush:

Men siden trådstarter aldri hadde hørt noe negativt, tenkte jeg at jeg måtte nevne opplevelsen... Vogna var veldig god å trille i butikken, og jeg merka egentlig at jeg var litt på glid i forhold til at den kunne bli et alternativ helt frem til klemmeepisoden... Og da var allerede TFK joggster twist, bebe confort hightrek, easywalker qtro og bugaboo strøket fra lista (om det ikke var enda flere), så håpløs er den ikke :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58931

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
de beste erfaringene gjør du jo gjerne selv uansett...
men syns jo faktisk det er litt dumt at sittedelen ikke er vendbar :(
og syns det med sammenligginga var morsomt :P tror nok helst det var et uhell ;)
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58935

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
JA, Oth/MB er best!!! :)

Enkel å legge sammen, ingen fingre som blir klemt :laugh:

Og jeg gjør også som Woopsy med ryggen, så aldri noe ekstra stoff som kommer i veien.

Stor og god sittedel, og hadde den vært vendbar hadde den vært 100% perfekt!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58948

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
noen som vet hvor lang den er i ryggen? Stod ikke noe her...
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58950

  • boysx3
  • boysx3's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Juniormedlem
  • Innlegg: 95
Vogna er lang nok i ryggen til at min treåring på ca 98 cm kan sitte og ligge greit i den om han sovner, og stjeler vogna fra lillebror ;-) Kjempefornøyd med ryggjusteringen jeg, da og synes ikke det er vanskelig å få den lik. Den er helt genial synes jeg, enkel og grei. Har hatt TFK også, og HATET virkelig glidelåsene på den! Suverent bra å trille, beste vogna jeg har hatt!
Basson Roma, Emmaljunga Softy, Teutonia Team Alu, P&T Vibe,Bugaboo Gecko,Brio Sing, ABC Zoom,TFK Joggster X (huff) Urban Jungle Mountain Terrain Duo, Urban Jungle Mountain buggy Single, ABC TakeOff, Bugaboo Bee+. De fleste testet og forkastet ;-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58979

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, som sagt, jeg tror jeg bare ble skuffet fordi den var hypet så utrolig opp fo rmeg. En god vogn så go for it du!
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58982

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
fordelen er at jeg har ikke penger til å kjøpte bagvogn heeeelt enda, så jeg slipper å bestemme meg for hv ;) lken jeg vil ha i dag :laugh:
men denne står absolutt på lista :)
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på OTH 13 år 11 måneder siden #58986

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ville bare si at jeg har også gjort som Woopsy og vogngal med ryggen, dro ryggplaten helt fram, og "dyttet" stoffet bak ryggen. Da slipper man stoff som klumper seg (er helt skjult) og ryggen blir rettere :) Om man gjør sånn så blir ryggen ca 90 grader fra enden av setet (men setet skrår litt nedover) :)

Den er også utrolig lett å legge sammen, aldri klemstret meg MEN har hørt om andre som har gjort som butikkdamen studine forteller om...Så det kan jo skje, om man er litt uforsiktig. Tenker man litt mens man slår den sammen så skal det gå ganske greit ;)

Jeg savnet vendbar sittedel, men det er en vanesak og ofte foretrekker jo barnet selv å sitte framover etterhvert. Bortsett fra det rett og slett den beste vogna jeg noen gang har hatt, synes den er genial!

Ryggen er ca 50 cm fra sitteplaten til toppen av ryggen. Og så er det enda littegrann opp til kalesjen.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.770 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!