Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Nitro eller Cangaroo på snø?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Nitro eller Cangaroo på snø?

Nitro eller Cangaroo på snø? 14 år 11 timer siden #58833

Bor i by hvor det gjerne ikke er veldig mye snø, men man vet jo aldri... Hva er deres erfaringer? Sliter med å velge?:)Junior blir 2 år til vinteren, plass til pose i nitro sant?:)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nitro eller Cangaroo på snø? 13 år 11 måneder siden #58844

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Har ikke Cangaroo, men har City cross og har hatt scooter. Disse har samme hjula som Cangaroo og de fungerer fint på snø, så lenge det ikke er veldig dårlig brøyta veier og fuktig, dyp snø. Nitro vet jeg ikke.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nitro eller Cangaroo på snø? 13 år 11 måneder siden #58845

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Men i og med at Emmaljunga sineplasthjul er litt glatte, inbiller jeg meg at det kan være litt dumt å trille Nitro på mye snø, på grunn av at forhjulene er små....men har jo ikke prøvd ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nitro eller Cangaroo på snø? 13 år 11 måneder siden #58852

Ja, det er sant det, det er de samme hjulene, at jeg ikke tenkte på det (!!!) :lol: vi har city crossen nå vi også!

Men hva tenker dere i forhold til 3 vs. 4 hjul hvor 2 er små foran, man kan jo låse de...?? huff, blir litt smågal her :lol:

Glatte hjul er forøvrig egentlig en fordel fant jeg ut i vinter, overstresset løp vi til barnehagen, MED bremsen på, da var det godt med glatte hjul :P :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Nitro eller Cangaroo på snø? 13 år 11 måneder siden #58859

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Haha :) ja, glatte hjul kan ha fordeler :) synes det at hjulene er glatte på cc synes jeg er bra på normal snø, for da er det lettere å manøvrere.

Ville personlig heller valgt Mountain buggy framfor cangaroo, for da får man en vogn som er ganske lik, bare med luftdekk.

Synes det går greit både med vogner med tre hjul og med 4 hjul hvor to er svingbare. Føler det kommer mer an på vognmodell hvordan de er å trille. For det er forskjeller også i disse kategoriene. Men generelt så synes jeg ikke to små forhjul er det optimale på snø, men så lenge du har CC i tillegg, er det ikke noe problem ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Siste endring: 13 år 11 måneder siden av Empa.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro eller Cangaroo på snø? 13 år 11 måneder siden #58868

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Vet ikke om jeg kan hjelpe deg så mye med tips i forhold til vinterføre, men har et par andre innspill. Vi kikket nemlig på nitro city på en av de mange barnevognsafariene vi hadde før vi bestemte oss. Vogna er kjempefin, lett, og på butikkgulv ganske likestilt med Brio Go å trille, med andre ord helt fantastisk! Problemet er handlekurven. Klaringen mellom setet og denne er minimal, så å få ting i kurven vil være vanskelig, dette ser ikke ut til å være noe problem på cangaroo. I tillegg sitter vel ikke de små hjulene i samme trillebredde som de store, dermed blir man nødt til å brøyte fire spor i snøen kontra bare to med firehjulunger der hjulene er parallelle. Så fordi go hadde mange av de samme egenskapene (og eventuelt problemene på snø), ble mindre sammenlagt og hadde mye bedre handlekurv, ble nitroen raskt strøket av lista vår i hvert fall.

Grunnen til at jeg ikke ville valgt cangaroo er flere, men det lille jeg har sett på den, virker den utrolig bred mellom bakhjulene, selv om det er ganske typisk for vogner med tre hjul ser jeg ikke det som noen fordel. Og som jeg ser andre har nevnt før, skal man ha tre hjul, kan det kanskje være lurest å velge en med luftdekk, f. eks mountain buggy, tfk eller easywalker.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Nitro eller Cangaroo på snø? 13 år 11 måneder siden #58890

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
jeg ville valgt nitro, men det er fordi jeg syns den er finest!! B)
har prøvd simo reisetrille på snø og syns det gikk helt greit.
en vogn med store hjul er selvsagt bedre og lettere på hindringer, men det gikk som sagt helt greit. Nå er nok også nitroen en gaaaaaaanske mye bedre vogn en simo-reisevogn i utgp også da :P
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.705 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!