Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn?

Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 14 år 18 timer siden #58828

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Siden vognene ikke har kommet til Norge ennå har jeg alt for mye tid til å gruble og ombestemme meg... Er dette virkelig vogna jeg skal ha til min neste baby? Vil det være nok demping, stødig nok og vil jeg noengang bli fornøyd med vogna når jeg sendte den tilbake sist?
Dere skryter jo slik av City Cross at jeg nesten lurer på om jeg burde prøvd den... :laugh:
Huff og æsj, så vinglete man blir...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 14 år 17 timer siden #58829

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg også tenker at det er en voldsom emmaljunga bølge her for tiden :S :P

Jeg klarer ikke råde deg til noe i kveld jeg, men du er vel i underkant av 20 uker nå? Det betyr at du rekker sikkert å få vogna og teste den litt med storebror før du bestemmer deg. Og nye fine vogner er jo salgbare på nett, jeg tror dette er din måte til å få tilbake pengene dine... Så om du ikke vil tape de tror jeg du skla gå for koelstra, enn så lenge i alle fall :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 14 år 17 timer siden #58830

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Jeg er i allefall kjempefornøyd med vogna! Men har jo ikke prøvd den med bag da... Jeg er faktisk bittelitt usikker selv om jeg ville hatt den som babyvogn. Men det kommer nok av hvordan vi bor nå. Ned fra huset til hovedveien er det en dårlig vei med lang bakke vi må ned, og jeg føler snuppa mi humper og dumper over steinene der når hun ligger i liggestilling når vi går ned. Hadde Emmaljunga Edge til babyvogn og den var mere stabil nedover veien der. Men hadde vi bodd en plass uten den bakken (som forhåpentligvis er snart) hadde jeg garantert vurdert Koelstra som babyvogn.

Men som Spentsmurf sier, så har du jo tid til å teste den ut før du bestemmer deg 100% :)
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 13 år 11 måneder siden #58835

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Ja, jeg har nok blitt litt prega av den Emma-bølgen som er her nå, City Cross fremstår plutselig som drømmevogna til alle hvis man skulle hatt baby. Jeg får teste ut Koelstra med Oskar i sommer, og bytte hvis den ikke oppfyller forventningene. Det er stort sett bare asfalt rundt oss her, og vi har jo Simo-vogna vi kan ta hjem fra barnehagen skulle vi ønske oss en stødigere vogn.
Godt å høre at du er fornøyd med vogna Snoopy. Er det demping i det hele tatt forresten?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 13 år 11 måneder siden #58836

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Joda, det er demping i den - men dempingen er stivere enn hva jeg har hatt på f.x Emmaljunga-vognene (siden vi er inne på Emmaljunga ;) ) Knekkhåndtaket er også litt slakkere enn på Cerox'en jeg har, så jeg tror det også har noe å si for at ikke dempingen blir utnyttet til det fulle. Ser for meg at hadde den hatt teleskophåndtak fikk man litt annen vektfordelingen på håndtaket og annerledes trykk på støtdemperene. Var jammen ikke lett å forklare det jeg mener inne i hodet :laugh:
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Siste endring: 13 år 11 måneder siden av snoopy81.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 13 år 11 måneder siden #58837

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Det går ikke an å få strammet til håndtaket litt da? Lurer på om det er på teutonia det går an :S PÅ MB var det også sånn slakt, så vet dere det ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 13 år 11 måneder siden #58840

  • snoopy81
  • snoopy81's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Tja...
  • Innlegg: 366
Jeg kan ikke finne noen plasser å stramme, så det går sikkert ikke. Må nok bare venne meg til set, selv om jeg bare merker det når vi går på den dårlige veien ned her og når jeg drar vogna opp trapper. Og om det er sånn på de fleste vogner så er det vel sånn det blir med knekkhandtak generelt :)
Vogner vi har hatt: Emmaljunga Cerox 05, Emmaljunga Edge Duo 07, Quinny Buzz 07, Emmaljunga Scooter 08, Koelstra Latinique 10, Titanium Baby Snooze 10, Emmaljunga Scooter 2.0 10, Emmaljunga City Cross 11
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 13 år 11 måneder siden #58847

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
:humre:

City cross er veldig god :) Det er også Brio happy :D :sparke: :plystrer:

Kan ikke du vente å se til den kommer, og vurdere da?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Kalde føtter, skal jeg virkelig ha Koelstra som babyvogn? 13 år 11 måneder siden #58851

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Empa skrev:
:humre:

City cross er veldig god :) Det er også Brio happy :D :sparke: :plystrer:

Kan ikke du vente å se til den kommer, og vurdere da?

Jo, må nesten det. En City Cross får man jo lett tak i senere uansett, men Koelstra-tilbudet får jeg jo ikke igjen.

Og teleskophåndtak liker jeg jo aldeles ikke, så jeg får heller slå meg til ro med litt slark. :laugh: Ville jo aldri gått for vogna hvos det fortsatt var det gamle håndtaket.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.586 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!