Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden...

Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 14 år 1 dag siden #58797

  • Diamant
  • Diamant's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 6
Min søster venter barn til høsten og vil ha gode tips av meg for kjøp av vogn.
Og siden jeg fikk så gode svar fra dere på mitt forrige spørsmål, prøver jeg igjen med dette.
Hun har jo virkelig muligheten til å gjøre det perfekte kjøp med en gang. Men hva er det?

Hun er LAV og mannen er HØY. Hun trenger en vogn som er god å trille, er lett å løfte inn og ut av bil, den skal først og fremst trilles på asfalt og handlesenter, men må fungere på skogsbilvei også.
Hun bor i leilighet, så en duovogn med bare understellet stående igjen i oppgaven er vel å foretrekke?!
Hun ønsker EN vogn hele vognperioden... Her strever jeg litt.

Hva synes dere? Hva er den perfekte barnevogna som har potensiale for å vare hele vognperioden?
Vogner vi har nå: P&Ts Vibe og PegPeregoPliko P3
(Vogner vi har hatt: Teutonia Mistral, Teutonia Spirit S3)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 14 år 1 dag siden #58800

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Jeg tror nok at Bugaboo Cameleon kan være den perfekte vognen for søsteren din. Den passer perfekt når foreldrene er av ulik høyde, og i følge min bror som er 2 meter høy, er Bugaboo den beste vognen å trille for høye folk.

I tillegg oppfyller den alle kravene du nevner, det eneste er at den kan bli litt liten på slutten av vognperioden. Stor og god bag som er lett å bære med seg, er jo også et stort pluss.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 14 år 1 dag siden #58801

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
hehe, den der med å bare ha EN vogn hele perioden er litt kinkig :P Umulig å finne drømmevogna da :laugh:

Men min første tanke er Brio Go, Koelstra Latinique, tfk joggster x (om den nye multibagen kommer på plass snart), kanskje peg perego skate eller maxi cosi mura 3 eller 4. Vet ikke hvordan hjulene på emmaljunga ozone city og nitro city er på bilskogsvei, men vognene skal ha grei demping så ville holdt muligheten åpen for dem også. Evt city cross, den har jo fire faste hjul men er lett til å være av type klassisk vogn. Samme med den letteste happyen.

Alle med vendbar sittedel og svingbare hjul, forholdsvis små sammenlagt og lette vogner. og alle har regulering av håndtaket ;) Dog flere uten mulighet for softbag da som kanskje er å foretrekke, men alle kan hun løfte av bagen på da selv om den kanskje blir litt tung å bære etterhvert. emmaljunga sine og happy kan hun ha softbag i.

Peg perego skate har både teleskop håndtak, og knekk-håndtak samt mulighet for å regulere høyden på bagen/sittedelen på selve understellet. Så den er jo super med tanke på høydeforskjellen til henne og mannen.

Bortsett fra joggster x kan de nevnte bli litt knappe på slutten av vognperioden, kommer an på str. på barnet. Men de varer til barnet er gammel nok til en lett og enkel trille, det kan hun kanskje akseptere :)

Hun bør ta en tur å se på vognene før hun kjøper, få en følelse av hva hun liker. Smaken er som baken også når det gjeder vogner ;) Og også lurt å lese mange brukererfaringer, da får man med seg både positivt og negativt, og kan se om det er noen problem som går igjen :)
Siste endring: 14 år 1 dag siden av ***.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 14 år 1 dag siden #58802

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Emmaljunga City Cross kanskje? Den er lett, og velger man city bag, kan denne tas av understellet og bæres i bærestroppene som er på den. Den har ikke svingbare hjul, men om den skal brukes i skogen err det kanskje like greit?

Jeg har kjøpt denne vogna selv, og synes den ser lovende ut, selv om den forhåpentligvis ikke blir tatt i bruk før i juli :D
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 14 år 1 dag siden #58809

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
3hjul-TFK og 4hjul-Emmaljunga city cross ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 14 år 1 dag siden #58811

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, høres ut som mitt trillebehov, asfalt, senter og by, skog i ny og ne, til dette funerer GO perfekt. Vognen er liten sammenslått og har god plass tilmin snart 2 år gamle villstyring :P Men, jeg lurer på om jeg ikke ville sett på mulighet for softbag jeg, fordi duobager uansett har det med å bli litt tunge synes jeg... Har selv forelsket meg helt i den nye cerox'n fra Emmaljunga. Den har ikke mulighet for bag, men mulighet for softbag :) Og det med vendbart styre er noe jeg har falt for :kokko:


Men ellers er jeg enig med MLV om at å finne en vogn med vendbarsittedel er viktig, og ikke minst bruke god tid på å undersøke. Skal man bli fornøyd er det jo viktig å finne behovet og hva som passer best for akkurat deres familie. Min mann er rundt 185 og han liker godt å trille GO og SImo duo da han synes begge er høye nok for seg, de passer også lille meg på drøyt 160 :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 14 år 1 dag siden #58813

Definitivt Emmaljunga city cross. Vi har samme "problemet" hvor jeg er lav 155 mens far er høy.
Den er lett, ;jeg uten muskler får den til og med ut og inn av bilen uten en anstrengelse.
Den er helt fantastisk å trille på alle slags terreng, og holder hele vogn perioden da den er romslig, FULL ligge stilling osv. Og som nevnt kan man bare komplementere med city bagen:) En helt super vogn!!!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 14 år 5 timer siden #58834

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Emmaljunga city cross eller Brio happy duo 2010.
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 13 år 11 måneder siden #58838

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Regner med du har light understell på happyen empa? Eller hvordan er det med understell på den vogna nå? :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Den perfekte nyfødt-vogna. Og hele resten av vognperioden... 13 år 11 måneder siden #58841

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Light understell, kompakt og teleskop fås ikke lenger med 2010 modellene. Understellet nå er bare en type og heter 4Wlight og er ganske likt lightunderstellet. Man kan velge mellom sort eller sølvgrått understell, EVA-hjul eller luftdekk. Vekta ligger på rundt 14 kg. Så valget er enklere med 2010 happy ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.691 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!