Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten "Trøstekjøp"
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: "Trøstekjøp"

"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58709

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Etter at jeg klarte å styre unna å kjøpe Emmaljunga nummer 2 før nurket i det hele tatt er født, dro jeg ut på en liten "trøstekikkerunde". Den ble visst ikke heeelt gratis, nei.. :blush:

Fikk nemlig brått for meg at jeg burde hatt en lettere vogn/trille jeg kunne feste bilsetet på. Da ville vogna dekke et annet behov enn emmaljungaen og gubben ville ikke ha noe han skulle sagt.

Først kikka jeg på quinny buzz 4, men syntes den var veldig bred mellom bakhjulene og virket tungkjørt. Kikka også så vidt på TFK Buggster S, og syntes den var herlig på BH, men kjøpte ikke der. Så dro jeg på den andre lokale barneutstyrsbutikken. De hadde titanium breeze, quinny zapp og igjen buggster s. Falt pladask for buggsteren, og i tillegg var den satt ned med 1000kr, så da klarte ikke fornuften å stoppe meg lenger... Så en liten kikkerunde endte da opp med en ny, brun (den gamle fargen) buggster s til den nette sum av 1999kr. Og selvfølgelig adapter til maxi cosi...

Og for de som måtte lure, nei gubben protesterte ikke. Han syntes faktisk ikke det var et så dumt kjøp! :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58711

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
he he, det er alltid noe som frister :woohoo:
jeg for min del er for tiden på jakt etter Breeze, noe som ikke viser seg å være så enkelt.... men men, finner vel en vogn til slutt :)
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58712

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
De hadde breeze der til nedsatt pris også faktisk... 1599 kosta den... Men jeg likte buggsteren bedre, virke mer "robust" om det i det hele tatt er mulig å kalle en trille det... :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58713

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
De har breeze her i haugesund også, til fastpris 1599. men kun eplegrønn, noe som ikke helt frister. Men de får nok snart inn andre farger også :) bare så synd vi ikke har så mange barnebutikker her. Hvor var det du såg breezen? kan jo være de har nettbutikk?
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: 14 år 1 uke siden #58715

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Linka_lill skrev:
De har breeze her i haugesund også, til fastpris 1599. men kun eplegrønn, noe som ikke helt frister. Men de får nok snart inn andre farger også :) bare så synd vi ikke har så mange barnebutikker her. Hvor var det du såg breezen? kan jo være de har nettbutikk?

Tja, er jo litt langt unna Haugesund, men går jo an å ringe de og høre om de sender? Rimelig sikker på at de hadde flere farger i hvert fall, blant annnet sort. "Spareland barn og utstyr" heter butikken, den er på et kjøpesenter ikke så langt fra Drammen...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58716

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Jammen meg kunne de sende vognen ja, så skal se på det at det blir Breeze vogn på meg snart likevel :) tusen takk for tipset
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: 14 år 1 uke siden #58717

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Linka_lill skrev:
Jammen meg kunne de sende vognen ja, så skal se på det at det blir Breeze vogn på meg snart likevel :) tusen takk for tipset

Oi, det var service, det! Bare hyggelig om jeg kunne være til hjelp :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58718

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Gratulerer med ny trille :) vil se bilder etterhvert ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58724

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Oj, så heldig og så flott pris på buggsteren! Kjenner jeg også fikk et akutt behov :S :kokko:

Til deg som skal kjøpe breeze, bare husk å kjøp typen med bumper :) (som tips ;)) Setet på breeze er litt glatt, og da er det greit å ha bumper.. Den med bumper har vel også adapter for mc, noe som var greit å reklamere med når vogna skulle selges... Og er du sikker på du ikke skal velge en buggster i stedenfor, til den prisen???? :dåne:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58725

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Må ha bumperbar ja, det er et must :) kunne absolutt tenkt meg en buggster, spes til den prisen - meeen, akkurat nå fyller breezen de kravene jeg er ute etter. Så får suggle videre på buggsteren gitt.
Viss jeg ikke snur på hælen da? off, så usikker. Må i såfall selge den brukte peg peregoen jeg nettopp kjøpte da.... Gu for et vognstyr, blir vi noen gang bedre??????

(men er nå gøy også da, he he)
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58726

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Det var breeze av den typen med bumperbar og maxi cosi-adapter de hadde i den butikken i hvert fall :). Var ei dame med en bitteliten baby der som endte opp med den. Jeg valgte buggsteren fordi den virka mer solid, og litt større i setet slik at den holder lenger. Handlekurven var også mye større på TFK-en. Og når prisforskjellen bare var usle 400kr, syntes jeg ikke det var så mye å tenke på :D Nå gjenstår det bare å få en unge som kan trilles i den... hehe
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58730

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Det som er greit med Breezen er at det følger med transport pose, samt det er regntrekk inkludert. Veier litt opp i forhold til TFK, men synd at handlekurven er så liten da....
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58731

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Huff, men det regntrekket trenger du ikke i Italia og en ting til... Det regntrekket mener jeg å huske var nesten like ubrukelig som den der fotposen som følger med :knegg: Husker jeg hadde på regntrekket en eller to ganger... Tror det gikk greit, men dugget noe inmari :S Eller var det lite? Nei, husker faktisk ikke... Transportbagen var grei nok, men ville ikke latt de to tingene veie til fordel for breeze fremfor buster til en såpass stor unge som du har. Breeze har utrolig glatt sete og det er ikke spes langt heller, fikk dårlig samvittighet for at jeg helt har glemt målingen jeglovet deg :( (shame on me) Men, breeze er en god trille altså :) Jeg likte min, og kunne helt sikkert kjøpt en igjen :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58733

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Joda, du sier noe der :blush: ender gjerne opp med en TFK da, noe jeg absolutt ikke hadde regnet med :) skal ha vognen hos besteforeldrene etterpå, så er jo greit om det er plass litt lenger enn nå i sommer.
MEN, foreløpig er det Peg Peregoen som er kommet i hus. Egentlig helt perfekt til min datter, eneste er at jeg ikke kan fordra doble vinglete tralle hjul :S og litt stor å dra med seg på fly, men for all del, jeg tenker nok bare litt styrete, he he.. Sånn er det når det er så utrolig mange kjekke vogner å velge mellom.

Og Spentsmurf, ingen problem ang. målet på vognen. Så ikke tenkt på det. Men for de som lurer, så er altså rygglengden på Breeze 41 cm :lol:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58734

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Har ikke TFK litt vel bakoverlendt sittestilling?
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 14 år 1 uke siden #58740

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
HEhe, jeg dura innom utstyrsbutikken og målte i dag, setet lå nede og da var det det 61 cm fra toppen (kalesjen) og ned til enden av setet, der knekken mot fotbrettet er :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:"Trøstekjøp" 13 år 11 måneder siden #58966

  • Linka_lill
  • Linka_lill's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Vogndilla
  • Innlegg: 3237
  • Takk er mottatt 10
Flottings :lol:
Vognparken består av Simo Duo, Emmaljunga Scooter 2.0 og Babyjogger City Mini
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.745 sekunder