Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Lurer på om jeg kanskje er en smule gal?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Lurer på om jeg kanskje er en smule gal?

Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58621

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Har bestilt meg en city cross med city bag på babyshop som leveres om ett par uker (gleder meg!). Så kom jeg over en city cerox 360 på finn, og selv om den er litt tyngre, har den tross alt svingbare hjul, OG vendbart styre... Det jeg rett og slett lurer på, er å kjøpe begge vognene og bruken bagen på begge, alt etter behov... Er jeg gal, eller bare later jeg som? Og er det i det hele tatt noen vits i med to såpass like vogner?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58622

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, jeg har i noen svake vogndrømme-øyeblikk sett for meg city cross og ozone city som en super kombinasjon, og bytte bagdel på dem. Det er jo ikke så langt unna det du spør om nå ;)

Så jeg ser helt klart fordeler med de to vognene ja, tror de utfyller hverandre perfekt :) City cross når du behover litt kraftige faste hjul, og cerox 360 på shopping og asfalttrilling.
Om du får den til en bra pris hadde jeg slått til jeg!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58627

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Synes det høres ut som en veldig fin plan :) da får du i pose og sekk :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58628

  • Clothilde
  • Clothilde's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 117
jeg ville absolutt gjort det! CC er en super vogn, men det er jo litt lettere på et senter med svinghjul!!! :cheer:
Triller Emmaljunga City Cross
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58633

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe, å spørre her inne om det er lurt å kjøpe vogn er omtrent det samme som å spørre et barn om det vil ha sjokolade eller en tur til tannlegen :P

MEn, jeg synes det høres ut som en god plan :)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58636

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Godt å høre at det ikke bare er meg som synes det kunne vært en idè, mannen er nemlig ikke enig.. Han synes det er bortkasta... :( For som han sier: CC er jo en lett vogn, er jo ikke sikkert det er noe behov med svivelhjul... City ceroxen er jo dessuten tyngre. :unsure:

Vi ville jo egentlig ha svingbare hjul, men jeg ombestemte meg i siste liten pga frykt for vinterføre... Men har jo ikke mista lysten på svingbare hjul likevel... Tenkte at med 360 fikk jeg svingbare hjul OG kunne bruke samme bag... Og skulle jeg ikke like den, kan den jo bare selges igjen? City crossen vil jo fortsatt brukes på vinterføre, hos bestemor og ellers når jeg finner det for godt, ser for meg at den blir hele vognperioden, mens jeg kanskje har en vogn til ved siden av som kan byttes ut etter behov

Den jeg har funnet på finn, har ligget ute noen dager, så mest sannsynlig er den allerede solgt, da er det uansett ikke noe problem... Men 3500kr for vogn og lammeskinnspose syntes ikke jeg hørtes så ille ut? Kommer jo selvfølgelig an på hvor gammel vogna er, men det håper jeg å få svar på, dersom vogna fortsatt er til salgs :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58637

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Høres ut som en grei pris det om vogna ikke er så gammel. Enig med deg i at den bare kan selges om det viser seg at du ikke vil ha den likevel, taper sikkert ikke noe særlig på det heller.

Lur ide å ha cc i bakhånd, og bytte litt på andre etter behov. Sånn har jeg gjort det også, har en brio kombi vi har hatt hele tiden og så byttet på de andre.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58639

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
studine skrev:
Godt å høre at det ikke bare er meg som synes det kunne vært en idè, mannen er nemlig ikke enig.. Han synes det er bortkasta... :( For som han sier: CC er jo en lett vogn, er jo ikke sikkert det er noe behov med svivelhjul... City ceroxen er jo dessuten tyngre. :unsure:

Vi ville jo egentlig ha svingbare hjul, men jeg ombestemte meg i siste liten pga frykt for vinterføre... Men har jo ikke mista lysten på svingbare hjul likevel... Tenkte at med 360 fikk jeg svingbare hjul OG kunne bruke samme bag... Og skulle jeg ikke like den, kan den jo bare selges igjen? City crossen vil jo fortsatt brukes på vinterføre, hos bestemor og ellers når jeg finner det for godt, ser for meg at den blir hele vognperioden, mens jeg kanskje har en vogn til ved siden av som kan byttes ut etter behov

Den jeg har funnet på finn, har ligget ute noen dager, så mest sannsynlig er den allerede solgt, da er det uansett ikke noe problem... Men 3500kr for vogn og lammeskinnspose syntes ikke jeg hørtes så ille ut? Kommer jo selvfølgelig an på hvor gammel vogna er, men det håper jeg å få svar på, dersom vogna fortsatt er til salgs :)

Her er jeg egentlig enig med mannen din om det med CC. Bruker bare den nå, og savner ikke svingbare hjul, ikke engang på senter.

Men om du føler behov for svingbare hjul, er jo dette en lur plan :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58646

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Da har jeg sendt noen meldinger med selger, og vogna er ikke solgt. Planen er å kikke på den på lørdag, om han ikke selger den til noen andre før den tid. Gubben er ikke heeelt begeistra, for han mener fortsatt det er unødvendig siden CC garantert er bra nok. Pga den lave vekta bør den være lett å manøvrere, selv om den ikke har svingbare hjul. Meeen jeg vil i hvert fall se denne siden ingen butikker har den lenger har jeg liksom ikke fått kikka ordentlig på den før heller.

Hadde vi måttet kjøpe hovedvogna selv, ville det jo aldri vært snakk om å kjøpe en nummer to vogn nå, og så er det jo noe med plassen også, så skjønner jo mannens skepsis... Regner i grunnen med at han har like liten forståelse for min vogninteresse som jeg har for hans lidenskap for golf :laugh:.

Ellers så er det denne jeg snakker om: www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21791454

Hva synes dere om prisen osv? Syntes ikke den hørtes avskrekkende ut når selger kunne fortelle at de hadde kjøpt den i oktober 2008 og at understellet var nytt i 2009... Men hva vet vel jeg, vognhandel har jeg foreløpig liten erfaring med.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58649

  • Anjalef
  • Anjalef's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Hjertebarnmamma
  • Innlegg: 415
Empa skrev:
Synes det høres ut som en veldig fin plan :) da får du i pose og sekk :)

Signerer.
Anja og gullgutten Marcus, født 27.09.06.

Vi triller rundt i EW Sky
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58651

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Vanskelig å si noe om prisen. Høres ikke så verst ut med 3500 i og med at du får hele vogna. Men mener å ha lest et sted at man kan få kjøpt Emmaljungauderstell til 3000. Er det ikke andre emmaljungaunderstell som du kan velge istedet, og så bytte både bag og sportsdel mellom to ulike understell?
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Lurer på om jeg kanskje er en smule gal? 14 år 1 uke siden #58670

  • studine
  • studine's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1977
  • Takk er mottatt 4
Søren så vanskelig dette skulle være altså.. Sitter og lurer på om jeg skal ringe selger og si at jeg ikke kommer... Er så i tvil! Dette er en av få vogner jeg hadde på "aktuell-lista" mi, men som jeg aldri har fått sjekka ut, samtidig har vi jo allerede bestilt CC som jeg tror jeg blir veldig fornøyd med... Trenger jo strengt tatt ikke to vogner til en liten baby :unsure: Samtidig ser vogna veldig fin ut, og har flere gode egenskaper bortsett fra at det ser ut til at handlekurven er trang... Redd jeg ikke vil klare å la den stå igjen om jeg skulle dra og kikke på den :P
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.647 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!