Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty?

Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58015

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Kikket på dem inne på Kidsandcare, og de ser jo ganske like ut, bortsett fra fargene. Race er litt dyrere, men da er kalesjen inkludert, så vil man ha med den blir vel Race billigst.
Opplys meg, dere kloke damer!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58018

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hmm. Jeg vet egentlig ikke. Men race har litt bedre hvilestilling tror jeg. Og så er den kanskje litt tyngre?

Jeg har tenkt som så at sportsvogn er sportsvogn og sitty er sitty, race faller liksom litt mellom de to for meg, hverken fugl eller fisk.

men det kan godt være innbilning fra min side ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58019

  • Anjalef
  • Anjalef's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Hjertebarnmamma
  • Innlegg: 415
Jeg har også lurt på det.
Anja og gullgutten Marcus, født 27.09.06.

Vi triller rundt i EW Sky
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58020

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
MariHønaMedHvitveis skrev:
Hmm. Jeg vet egentlig ikke. Men race har litt bedre hvilestilling tror jeg. Og så er den kanskje litt tyngre?

Jeg har tenkt som så at sportsvogn er sportsvogn og sitty er sitty, race faller liksom litt mellom de to for meg, hverken fugl eller fisk.

men det kan godt være innbilning fra min side ;)

med det siste der mener jeg forøvrig at sitty har (for meg) et bruksområde som ikke sportsvogner dekker. Altså som mlv sier, en lett, liten trille til turer når barnet ikke trenger å sove. Til barn som egentlig helst vil gå, men som blir slitne eller ikke går raskt nok for travle foreldre ;) en vogn å slenge over fortauskanter og trekke opp trappene med én hånd. en vogn som ikke stenger barn som helst vil ut og gå inne, om d skjønner. En stol med hjul og håndtak ;)

Mens race blir mer krysning av sportsvogn og paraplytrille for meg. Sportsvogndesign, men ikke godt polstret, ikke lun, ikke godt fjæret, ikke god sovestilling.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58021

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Sitty:
Sitte mål: 28 x 25 cm.
Bag mål: 28 x 99 cm.
Håndtakshøyde: 101 cm.
Mål sammenlagt: 85 x 52 x 35 cm.
Vekt: 9,3 kg.
Bruksalder: 6 mnd. - 3 år+

Race:
Sittemål: 28 x 26 cm.
Bagmål: 28 x 95 cm.
Håndtakshøyde: 101 - 110 cm.
Sammenslått: 89 x 54 35 cm.
Vekt: 12,1 kg.
Bruksalder: 6 mnd. - 3 år

Måtte bare lime inn for å sammenligne. Ja, Race er litt tyngre. Vekta er vel med kalesjen, Sitty uten kalesje. Har Race bedre hvilestilling? Tror jammen jeg må kikke på dem i butikken en gang.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58022

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
tror den har litt bedre kanskje, men har fått inntrykk av at den ikke er god nok til stort annet enn smådupper for større barn.
Jeg er bare ikek helt sikker på hvilken bruk race passer til. Måtte blitt istedet for paraplytrille kanskje. Hvis den er dårlig polstret, lite lun og lite dempet og ikke kan soves godt i over tid er den jo ikke særlig til sportsvogn :dry: Men tøff å se på ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58023

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Jeg ville vel tenkt at den passet til samme bruk som Sitty. Hva skal du bruke den til?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58024

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
men race og scooter blir smør på flesk, mens sitty og scooter utfyller hverandre ;)

Tenker bare ut ifra mine behov her altså, race er jo en kjempestilig vogntrilleting :)
Sittyen skal brukes til turer i finvær når S ikke skal sove. Og til og fra barnehagen, så kan scooteren stå i barnehagen når vi føler for det. Det er veldig veldig tungvint å dra scooteren opp alle trappene her hjemme, selv om det var hundre ganger verre med Go.

Og når S blir eldre og egentlig ahr sluttet med både vogn og dagsoving får sitty bli med feks på 17. mai, shoppemaraton på lørdager, litt lengre turer i marka osv :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58027

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Race er en sportstrille, i samme kategori som Simo 123, Teutonia timmy og Emmaljunga scooter og sikkert andre mer ukjente merker. Den er mindre enn mange større typer sportsvogner, som CC eller Simo sportsvognen som f.eks Spentsmurf har osv.
Men den har kalesje, og den har hvilestilling. Den har også regulerbart håndtak, noe sitty ikke har.
For min del synes jeg ikke hvilestilling er helt ideell, særlig til de minste barna. Men den er helt ok for litt større barn, mange som er fornøyd med den. Den kan i prinsippet brukes som eneste vogn fra barnet er stort nok til å sitte selv, og det er jo en del som går fra bagvogn til den typer vogner som først nevnt.

For min del er da scooter eller timmy ett bedre alternativ, men det er jo smak og behag ;) Spin er som race, men den store fordelen med svingbare hjul gjør den litt mer spennende ;)

Sitty er som Marihøna sier en helt enkel trille, synes hun beskrev bruksområdet veldig godt! Den er lettere og nettere enn race, ser du dem på siden av hverandre så ser du hva jeg mener. Den har rett og slett en litt mindre og nettere konstruksjon. Den har også ett utrolig godt tyngdepunkt, ryggen kan jo ikke legges særlig mye bak og det gjør at tyngdepunktet på setet kan være litt annerledes enn på vogner hvor ryggen kan legges lenger bak og det gjør vogna veldig stabil og lettkjørt, til tross for at den har fire hjul.

Kan brukes fra barnet ikke trenger vogn å sove i lenger, og må kunne sitte helt selv. Etter min mening en perfekt sistevogn ;)

Noe bedre enn det kan vel ikke forskjellen forklares ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58028

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Maybeme skrev:
Jeg ville vel tenkt at den passet til samme bruk som Sitty.

Og den gjør forsåvidt det, men sitty er enda mindre, nettere, lettere og lettrillet. Den er mindre vogn enn race.

Det kommer jo litt an på vognbehov og alt, men som jeg skrev ovenfor, race faller i en kategori sportsvogner hvor det etter min mening finnes bedre alternativ ;)

Som ett alternativ til sitty har man Emmaljunga Spider, men den kan man ikke få kalesje til, og det er lite praktisk på regnværsdager.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58031

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Og der sammenfattet Mlv hva jeg på utrolig lite velformulert vis prøvde å si over flere innlegg :laugh:

Spider har jeg sett på, den hadde jo vært noe for meg some r så glad i farger! Men det var det med kalesje, og så er det handlekurv i metall og understellet er sølvfarget, jeg foretrekker sort :)

tror forøvrig, apropos en annen tråd tidligere) at vognen jeg hadde da jeg var liten var en simo. Klin lik, sitty, men litt større. Så en liknende fra simo på finn isted, fra 90-tallet. lurer på når de sluttet med den!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58034

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Jeg husker også de simotrillene, men lenge siden jeg har sett noen nå. Det må være en del år siden de sluttet med dem tror jeg.

Den røde sittyen kommer vel bare med sølvfarget understell tror jeg, har ikke fått lest alle trådene så vet ikke om du vet det eller har bestemt deg for annen farge men ville bare nevne det ;)

Metallkurv er noe dritt! Spesielt om de ligner på de gamle scooterkurvene :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58039

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
hmm, jeg er sikker på at jeg har sett bilde av den røde med sort understell? :huh:

jo, her er den www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk...=602145&b_kid=325066 Ser ut som alle print-sittyene har sort understell? Så lenge jeg får tak i med sort har jeg bestemt meg for den ja :)
hvis ikke vet jeg ikke :dry: da burde jeg vel kanskje ta den lilla til 1000 kroner, den har jo sort understell.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58045

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Ah, det har jeg ikke fått med meg :) De jeg har sett har kun vært i sølv, kanskje det er nytt i 2010 med sort understell - er nok myyyyyyye finere ja! :)

Jeg er veldig glad at jeg har det sorte :)

Den lilla er jo også kjempefin, men har du mest lyst på den røde så ville jeg tatt den. Er jo ikke den helt store prisforskjellen uansett :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58048

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
ikke den helt store prisforskjellen :s ikke i teorien kanskje, men 500 kroner bare for fargen er kanskje egentlig litt teit :blush: Men jeg vet ikke om jeg klarer å leve et fullverdig liv uten den røde med sort understell, så det blir nok den så sant jeg får tak i den :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58050

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe, jo jeg er enig i det da egentlig :P Spesielt siden den lilla også er veldig fin :)

Men er jo noe med at når man først har sett seg ut noe... ;) Sitty er jo ofte på tilbud til 1000 kr da, om du har mulighet kan du jo vente litt og se om noen har kampanjer på den nå før sommeren? At alle fargene kommer til den prisen
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58054

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg har jo forsåvidt god tid ja, trenger den ikke nå. Og kanskje det tikker inn flere medlemstilbud på bs ila våren også.. Eller kanskje jeg får en i bursdagsgave fra min kjære.. not :p

jeg er bare redd den blir utsolgt og umulig å få tak i om jeg venter :s
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58064

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg ser for meg at sitty er enklere å rengjøre og lengre i ryggen :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58182

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
MariHønaMedHvitveis skrev:

jeg er bare redd den blir utsolgt og umulig å få tak i om jeg venter :s

Da er du max uheldig! Kan ikke skjønne at du ikke skal få tak i en, de kan vel bestille inn nye da. Skal ikke se bort fra at det kommer tilbud på BS, har vært det før
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58192

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Okay, dere har overbevist meg, det er litt forskjell på dem. Men må nok likevel ta en kikk på dem i butikken med tida, har blitt litt nysgjerrig på dem nå. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58194

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Hehe ja vi har jo mast litt om dem nå i det siste :) Vel verdt en titt ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva er egentlig forskjellen på Race og Sitty? 14 år 2 uker siden #58200

  • Maybeme
  • Maybeme's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1107
  • Takk er mottatt 1
Jepp, selv om de ikke vil være aktuelle på en stund, vi skal jo ikke ha den berømte sistevogna på en stund ennå. :laugh:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.765 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!