Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT...
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT...

Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57185

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Vi kjøpte jo denne spesifikt for denne turen. Vogna er grei å legge sammen og ta opp, fint med kalesjen som kan vippes ned så den skjermer helt for solen, og det virker som om mini satt og lå godt i den.

Men jeg synes ikke trillekomforten var helt det store. Syntes hjulene skranglet mye og etter en ukes bruk, synes jeg nå forhjulene virker litt løse og fungerer ikke skikkelig når de ikke er låst. Synes de vingler og at vognen går litt skjevt.

I tillegg synes jeg stoffet tiltrekker seg alt for mye skitt (til tross for at vi impregnerte før bruk). Vi har jo den sorte utgaven, men etter første tur ute var det synlig skitt på kalesjen (fint sandstøv etc).

Er også ikke helt imponert over mekanismen for å forlenge setet, og synes hele vogna virker litt skranglete (mulig dette siste må være slik for at den skal kunne legges helt sammen. Har ikke særlig erfaring med andre triller).

Ser jo at alle andre er så fornøyde med denne trillen. Har jeg vært uheldig? Eller har jeg urealistsske forventninger til en trille? :S
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57186

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Mulig du har litt for høye forventninger til en trille...

Men skjønner at det er irriterende at møkk fester seg til vognen. Jeg er jo en av de som ikke kan få fullrost denne trillen nok. Har brukt min på utallige ferier, trillet på all slags underlag, hatt den med på mange båtturer og gått med den på små holmer etc. Så vår trille har virkelig blitt utsatt for det meste, og selv etter 3 år er den like fin og ser nesten ubrukt ut. Jeg har jo den grå, og der synes det faktisk aldri møkk. Og trillekomforten er like god nå som den var da den var ny, selv etter tøff behandling.

Så hvis du merker forskjell på en uke, hadde jeg helt klart gått tilbake til butikken. For maclaren er jo kjent for god kvalitet, og det er jo derfor man legge litt ekstra penger i en trille. Og jeg har aldri følt at den er skranglete. Da skulle du prøvd andre triller :laugh: Vi hadde blant annet silvercross dazzle noen få dager, men den begynte å knirke etter en dag på shopping.

Men nå må det jo sies at en trille aldri kan sammenliknes med trillekomforten til en vanlig vogn (utenom Bee da, som er i en klasse for seg). For at trillene skal kunne bli små sammenlagte, være så lette etc, må det jo gå på bekostning av noe.

Og i motsetning til deg syns jeg den mekanismen til å forlenge setet er genialt. Da prinsen var yngre trakk jeg bare denne ut da han skulle sove, så beina fikk hvilt seg.

Men hvis det er sånn at din trille etter en ukes bruk går skjevt, og hjulene må låses etc, hadde jeg helt klart klagd på trillen. For da er det noe som er galt.

Jeg har selv hatt 3 maclaren triller, og aldri hatt noen av de probleme du beskriver.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57188

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Takk for svar :-)

Ja, har tenkt å klage. Siden de aller fleste er godt fornøyd med den og den er såpass dyr, regner jeg med å ha vært uheldig.

Men lurer litt på den mekanismen for å forlenge setet. Synes det er så vanskelig å få tak i forlengeren når den er lengst inne og synes ofte at den blir med stoffet ut igjen når den er dyttet inn. Er det noe lurt knep, eller bør stoffet hektes av og på igjen når man justerer den?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57191

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Hmm, ang den forlengelsen er det mulig det er gjort endringer de siste årene. På min er det nemlig veldig enkelt, man drar bare de forlengerstykkene ut og inn, ikke noe problem i det hele tatt. Og ikke noe stoff i veien. Skjønner heller ikke helt hva du mener med å hekte av stoffet, så stor sannsynlighet at det er en annen måte å gjøre det på nå.

Ikke mye hjelp fra meg :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57193

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Vogngal skrev:
Hmm, ang den forlengelsen er det mulig det er gjort endringer de siste årene. På min er det nemlig veldig enkelt, man drar bare de forlengerstykkene ut og inn, ikke noe problem i det hele tatt. Og ikke noe stoff i veien. Skjønner heller ikke helt hva du mener med å hekte av stoffet, så stor sannsynlighet at det er en annen måte å gjøre det på nå.

Ikke mye hjelp fra meg :)

Samme her, men vi har en 08-modell så kan ha blitt endret ja

Ellers har jeg samme erfaring som Vogngal, har ikke hatt den trillen vi har nå mer enn ett år, men den har vært med overalt og er like fin. Samme med den vi hadde tidligere, og den var brukt fra før. Så ville helt klart ha klaget! Og om du får bytte den inn igjen kan du jo vurdere grå, det er den som er minst skittsom.

Men det kan også være at du har høye forventninger til en trille, alle triller vil virke noe skranglete i forhold til en vanlig vogn. Maclaren er den desidert beste jeg noengang har trillet. Så selv om jeg tror det må være noe galt med hjulene på din, så ha i mente at det er en trille og ikke en fullverdig vogn ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57241

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
HUff så kjdelig :( Vi har trillet Zapp i dag, og det gikk helt fint :) Ikke som Bee, men jeg er positivt overrasket... Den virker å være litt mer "stabil" enn Breeze, og jenta sitter litt bedre... Men må si at ingen av trillene på langt nær er som sportsvogner, med unntak av Bee... Den er i en klasse for seg :S
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57249

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Jeg liker heller ikke triller, så jeg er redd det samme skal skje med meg om jeg kjøper feks maclaren :dry: samme hvor gode de er så blir det jo ikke det samme som å trille en vogn...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57254

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Nei... men jeg har funnet ut at jeg er sær, for når vi reiser på ferie har vi hatt med GO eller annen stor sportsvogn, synes liksom ikke en trille dekker feriebehovet :S Snakk om tull.... Men Zapp kunne jeg sett behovet med fordi man har dne hele vegen....
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57255

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Du får kjøpe den nye Bee simenmin. Da får du ikke mye trillefølelse når du triller.

Ellers er jeg enig at en trille ikke kan sammenliknes med en virkelig god vogn.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57267

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Kan ikke nye bee vokse med barnet også??? hehe, det må jo være perfekt for deg simenmin ;)
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57270

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det er vel det som er nytt hvis jeg ikke har forstått helt feil. Tror både sete og rygg kan justeres eller noe. Så den er nok perfekt for simenmin :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57273

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
KOm igjen å test a Simenmin :knegg: :kokko:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57342

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Hmmm kanskje det ;) må vente til skattepengene kommer da :humre:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57356

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Vogngal skrev:
Hmm, ang den forlengelsen er det mulig det er gjort endringer de siste årene. På min er det nemlig veldig enkelt, man drar bare de forlengerstykkene ut og inn, ikke noe problem i det hele tatt. Og ikke noe stoff i veien. Skjønner heller ikke helt hva du mener med å hekte av stoffet, så stor sannsynlighet at det er en annen måte å gjøre det på nå.

Ikke mye hjelp fra meg :)


Hmm. Noen av dere som kunne tatt bilde av seteforlengeren slik at jeg ser hvordan den ser ut?

Setetrekket er festet slik at det går utenpå disse forlengerne på sidene. Det går an å hekte av trekket slik at forlengerne ikke ligger inne i trekket og trekket bare blir liggende oppå. Men ser at det ikke er slik det er ment å være. Hvis trekket bare ligger oppå blir det jo lettere å regulere disse forlengerstykkene...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Tilbake fra Mallorca og ikke helt fornøyd med MacLaren XT... 14 år 3 uker siden #57526

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Får ikke tatt bilde akkurat nå, kan forsøke å huske i løpet av uken. På min vogn er stoffet trukket utenpå forlengerene men mitt det er åpning i enden der kanten på de som man drar ut stikker littegranne ut så man får tak på dem. Om du skjønner hva jeg mener ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.700 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!