Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller?

Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller? 14 år 1 måned siden #56103

  • Goldberg
  • Goldberg's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Fersking
  • Innlegg: 1
Hva er egentlig annerledes med kalesjen til Mountain Buggy 2010-modellen?
Jeg leser på forumet at ryktene sier de skal forbedre noe knappe-greier og at noen mener den nye kalesjen er mindre vindtett enn den gamle?

Og er singel-vogna også blitt smalere, eller gjelder det bare dobbel-vogna?

Er det andre forskjeller?

Det virker som det er mange veldig vogn-kyndige her, håper noen kjenner til dette og kan svare.

Vi lurer nemlig på om vi skal prøve å kjøpe en 2009-modell brukt eller en ny 2010-modell. :dry:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller? 14 år 1 måned siden #56104

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Jeg synes vel egentlig 2010-modellen er mindre pen enn de tidligere. Uten at det skal spille noen rolle :p
Men ja, det er vel det at det ikke er helt tett bak på kalesjen på 2010-modellene. Det er laget slik for at man skal kunne trekke den helt frem og få optimal solskygge. Sikkert supert i sydligere europa, men kanskje ikke så praktisk her til lands. Så dermed kommer de etterhvert med nye trekk til 2010-modellene, der de har lagt til en flapp som kan kneppes over luken.
Tror jeg da :s
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller? 14 år 1 måned siden #56106

2010 modellen er vel også litt smalere mellom hjulene bak og så stikker ikke de knottene så langt ut på hjulene.
Prinsessen ønsker seg go
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller? 14 år 1 måned siden #56107

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Og så har 2010 kalesjen innebygd solkalesje. Akkurat det syns jeg er genialt, men liker ikke kalesjen særlig godt utenom det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller? 14 år 1 måned siden #56108

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
09modellen er penere enn 10modellen synes jeg da ;) også følger vel regntrekk og bumperbar med på 10mod. men på 09mod. er det ekstrautstyr...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller? 14 år 1 måned siden #56109

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Det stemmer at det følger med bumperbar på 2010, men IKKE regntrekk.

Men regntrekk var standardutstyr på tidligere modeller. Helt merkelig at de har endret på dette.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller? 14 år 1 måned siden #56110

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
2010-modellen har ikke lenger seler som kan hektes av nede ved låsen, slik at det er lett å tre inn evt. vognposer. På denne modellen må man visstnok løsne selene fra hullene i ryggen for å tre de inn i hullene på vognposen. Dette er et stort minus synes jeg. Synes kalesjen er finere på 2010-modellen, men det dumme er jo det hullet bak, men det skal vissnok tettes igjen nå :)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Forskjell Mountain Buggy 2010-modell vs eldre modeller? 14 år 1 måned siden #56111

  • Vogngal
  • Vogngal's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Ekspert
  • Innlegg: 1400
  • Takk er mottatt 7
Ja, det med selene er et stort minus. Skjønner ikke hvorfor flere og flere kommer med den løsningen. Det blir jo veldig tungvint. Dessuten har prinsen her nesten bare brukt selen rundt livet de siste årene, og tror han hadde protestert høylytt hvis han måtte sitte med selen over skuldrene også.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.938 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!