Skip to content
Husk meg
Du er her: Hjem Forum Barnevogner Barnevogndebatten Hva synes dere om denne vognstallen..?
Velkommen, gjester
Brukernavn: Passord: Husk meg
  • Side:
  • 1

EMNE: Hva synes dere om denne vognstallen..?

Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54770

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Har hatt en Teutonia Prestige fra fødselen til nå. Pluggen er nå 10 mnd. Brukte en kort periode en Simo Duo med bagdelen da han vokste ut av Teutonia sin Fashionbag. Denne skulle etter hvert brukes i barnehagen.

Nå har jeg solgt Simoen og kjøpt en TFK som jeg er veldig fornøyd med. Men den er jo stor og sportsdelen kan ikke snus (har ikke sett den nye Multi X bagen in real life). Prestigen har vi fortsatt.

Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe en Emmaljunga Duo Edge 2005 eller 06-modell av kusinen min for 1000,- Den er jo fin som barnehagevogn.
Regner med jeg kjøper den (Teutoniaen er for liten til å bruke i barnehagen.)

Men burde jeg da kanskje rydde opp i vognstallen? (Har også en Maclaren-trille)

Synes Prestigen er veldig fin til den første tiden. TFK'en er jeg veldig fornøyd med, og den er jo romslig og god og kan brukes resten av vognperioden.

Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal selge Prestigen... Vi kommer til å prøve å bli gravide igjen til sommeren og hvis det klaffer vil vi ha en på 2 år og en nyfødt om ca ett år.

Beholde Prestigen til babyen vokser ut av den? Bruke TFK til storebror og TFK med søskenbrett til begge når babyen har vokst ut av Prestigen?

Dette ble langt og rotete og sikkert ikke så lett å svare på. Men er veldig glad for innspill fra dere erfarne mødre og vognelskere!! :-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54772

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
jeg er jo så "ut" at jeg elsker teutonia, så jeg ville beholdt den til neste :) S er også for stor, men jeg tror jeg vil ha en igjen til nestemann uansett.
Og om multibagen ikke har kommet enda så er det jo et år til dere evt får baby, den har sikkert kommet til da.

Synes Prestige og Tfk høres ypperlig ut! Men kan dere ikke bruke prestigen på dagtid heller? altså det er bare når han sover den er fo rkort - eller?
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54779

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Synes det hørtes greit ut jeg da :) hadde det ikke vært planer om nr2 så hadde jeg solgt teutonia...
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54780

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Han trives ikke i Prestigen, for den er for smal. Ikke for kort, egentlig. Han er stor for alderen. Bruker 86-92 i klær og veier over 11 kg. Men mulig det blir bedre når det blir mildere og han ikke trenger vinterpose og tykke klær.

Spørs om jeg beholder den som et supplement til TFK'en og til første tiden med ny baby. SÅ kan jeg selge :-)

Føles bare litt mye ut med 4 vogner inkl trillen..
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54783

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
om han ikke trives i den ville jeg kanskje solgt den.. Eller, hmm.. Jeg hadde sikkert kjøpt en flunka ny 2010-modell i ny farge når neste baby kom uansett da :p
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54787

  • Empa
  • Empa's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5716
  • Takk er mottatt 10
Mitt råd når det er en stund til man skal ha neste barn, er så selge unna det som er av vogner man ikke bruker, og som man ikke er helt sikre på at man vil bruke neste gang. For til den tid man får nestemann, så kan det hende at man vil ha en annen, ny og spennende vogn. Og da kan det være lurt å selge vognene mens man enda kan få godt for dem ;)
Vogngal trebarnsmor og bruker av barnevognguiden i 5 år :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54794

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Ja, ser den.. Men liker veldig godt Prestige'n med Fashionbagen. Så slik jeg føler det nå, kan jeg godt bruke den igjen. Evt med tilbehør i noen av de nyere fargene/designene. Og så selge når den blir for liten... Hmmm
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54806

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
Jeg heller mot å selge, av amme grunn som Empa... Men så er jeg fenomenalt god på å selge anres vogner da :P
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54830

  • sissoll
  • sissoll's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7407
  • Takk er mottatt 10
Hvis du VET at du vil ha samme vogna til neste barn, den du har er pent brukt og du liker fargen og det ikke er noe som irriterer deg ved den utover størrelsen så ville jeg beholdt den. Hvis du VET at dere vil prøve på ny baby, VEt at du kommer til å ville ha prestige når den tiden kommer, og den tiden kommer før det har gått 2-3 år.

Ingen vits å selge den for 4000 nå og så kjøpe ny for 6000 elelr hva de koster om et år-halvannet!
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54834

  • Spentsmurf
  • Spentsmurf's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Super-VIP
  • Man har en mening til man får en ny
  • Innlegg: 22313
  • Takk er mottatt 52
hehe :)

Hvor lyst har du til at de skal ligge i samme vogn teller jo også litt, jeg synes det var hardt å selge bagvogna, men pytt sann, når det er gjort er man ferdig med den tanken ;) Det blir lettere å selge etter som man har gjort det noen ganger. Altså, letter å si adjø :knegg:
Man har en mening til man får en ny! Og vips så har vi ny vogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv: Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54841

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Hi, hi.. :)

Rart hvordan ting går opp for en når man får innspill fra andre. Jeg har jo vært inne på tanken om å selge Prestigen. Men merker noe inni meg stritter i mot ved tanken når dere anbefaler å selge :huh:

Den har luftdekk, er pent brukt og er i Fashion brun som jeg synes er veldig fin. Dessuten er det 2008-modell som er uten disse "vinduene" i siden på kalesjen. Noe jeg synes er et pluss. Og jeg var land og utland og strand rundt for å finne en siden de var utsolgt over alt (kjøpte vogna i januar/februar 09).

Så tror konklusjonen blir:

Baby nr 2 skal få trille i samme vogna som storebror til den begynner å bli trang (ihvertfall så lenge Fashionbagen passer). Jeg må selvfølgelig ha noe nytt lekkert tilbehør, men tror jeg kan bli fornøyd med det.

Skal ikke si jeg ikke kommer til å ombestemme meg, men da får vogna stå i kjelleren en stund til :-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54845

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Også er det jo greit å ha en vogn der du kan ha ungen vendt imot deg, om du synes det blir tidlig å ha h*n vendt ifra deg med engang h*n begynner å sitte i sportsvogn :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54847

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Ja, det er det jeg tenker også. Merker jeg synes det er litt trist å trille mini nå når han er vendt andre veien. Men romsligheten og trillekomforten til TFK veier NESTEN opp igjen for det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54850

  • Simenmin
  • Simenmin's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 5567
  • Takk er mottatt 8
Ja også når barna er større så vil de jo som oftest sitte fremover. Men det første året så er det greit å ha en vogn ihvertfall der ungen kan sitte begge veier :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54894

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Synes det hørte ut som en god plan å beholde det du har nå :)

Jeg brukte samme bagvogn til begge ungene, og synes faktisk ikke det var noe kjedelig i det hele tatt. Kjøpte en ny pose, teppe og noe sengetøy. Om den er like fin etter bruk til nestemann kan den heller selges da :)
Vi har beholdt vår, men det er mest fordi jeg ikke tror jeg får noe for den og kommer til å ha den til sovevogn (veranda, så bhg) til en evt 3mann.

Så kan du heller kjøpe en ny sportsvogn når den tid kommer, om du føler for å prøve noe nytt :) Men innen den tid trenger sikkert ikke storebroren tfk lenger, og babyen kan overta den, med mindre du VIL ha noe nytt :)

4 vogner nå er ikke mye, når en er en trille og en står i barnehagen. Da er det "bare" to vogner, og om den ene spares pga at dere vil bruke den til neste baby så er det absolutt forsvarlig. Hadde ikke villet selge nå med mindre du ikke liker vogna, eller har lyst og råd til å prøve noe nytt.

Brun prestige høres veldig fin ut ;)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54900

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Takk, takk MLV :) Fint å få støtte for beslutningen ;) Begynner å glede meg til å ny baby, så jeg kan "innrede" bagvogna igjen :-) Selv om det ihvertfall er et år til.. :whistle:
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54957

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Kos å ha litt planer selv om man bare er på baby-planleggingsstadiet ;) Og synes graviditet nummer 2 gikk mye raskere, hadde så mye annet å styre med at tiden gikk forholdsvis fort :)

Så om spiren sitter raskt så er det ikke så veldig lenge til, om dere skal prøve til sommeren :)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #54967

  • YummyMummy
  • YummyMummy's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Seniormedlem
  • Innlegg: 292
  • Takk er mottatt 4
Ja, vi har hele tiden tenkt at det helst skal bli ca 2 år imellom og jeg var veldig fornøyd med å få baby på våren.

Har vært i tvil i det siste, siden det hadde vært godt å få ha kroppen litt for seg selv når jeg er ferdig med å amme. Ikke gå rett på ny graviditet. Men ender nok opp med å prøve til sommeren igjen. Begynner å bli babysyk igjen og vogndilla og redeinstinkter blomstrer.. :-)
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.

Sv:Hva synes dere om denne vognstallen..? 14 år 1 måned siden #55026

  • ***
  • ***'s profilbilde
  • FRAKOBLET
  • VIP
  • Innlegg: 7648
  • Takk er mottatt 22
Noe innhold er skjult for gjester. Logg inn eller registrer deg for å se det.
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
  • Side:
  • 1
Tid til å lage siden: 0.748 sekunder
ERROR: mod_kunenalogin: Kunena 1.6.2 (or later) is not installed on your system!